Archief - Warhammer Online topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

greg89

Legacy Member
The day of invasion is at hand! Capital city invasions are more exciting than ever, with a simplified and accessible new flow of invasion states, interface improvements, Public Quest upgrades, and more! See below for full details on these changes.

All Keeps have been expanded! There are now two ramps up to the Lord room for attackers and defenders alike to watch and utilize for flank attacks on their enemies.

Our scouts will now mark your map with new icons displaying more precise statuses of Keeps and Battlefield Objectives. One glance at the map will be all you need to get an understanding of how the war is progressing across the entire region. See below for details on this useful new enhancement.

Player-crafted Summoning Stones allow groups to rapidly assemble for battle even when the party members are spread out over long distances. See below for additional details on this valuable new tool in your arsenal.

We have made further improvements to overall performance and stability, highlighted by substantial performance improvements in the game’s animation system.

And much, much more including a healthy dose of career bug fixes, item and crafting improvements, and even more UI updates.

Een volledig verslag kan je hier vinden; WAR - 1.3.1 PTS release notes

900MB groot :O Bon waarschijnlijk normaal aangezien ze de keeps hebben aangepast, hoop nieuwe stuff hebben ingestoken,.. Wild Hunt availble vanaf 1 sept. denk ik ook..

De keepchanges gaan alleszins iets groot betekenen op karak-azgal; destruction zerged daar compleet over order; dus ik denk dat er wel meer dan wekelijke citysieges zullen volgen :) Citysiege systeem ljikt me nu ook veel beter, maar ik zal maar kunnen beginnen testen vanaf volgende week :(

iemand al ervaringen nu met de patch?

metalleke

Legacy Member
Nog niet, maar 2 rampen lijkt me wel een probleem als er 1 kant zwaar de overhand heeft.

Archangelus

Legacy Member
metalleke zei:
Nog niet, maar 2 rampen lijkt me wel een probleem als er 1 kant zwaar de overhand heeft.

Wat op zowat elke server het geval is. Een RvR game met maar 2 kanten is gedoemd om te falen als ze geen deftige population balancing toepassen.

Helaas heeft Mythic dat precies nog altijd niet door, want ze zijn ook van plan om forten uit het spel te halen, dwz ge gaat de laatste zone voor een stad gewoon kunnen locken zoals elke andere zone en dat is dan genoeg om een pairing te locken...

Kowlier

Legacy Member
wauw, blijkbaar ben ik op tijd gestopt :)
het zat er toch al een tijdje aan te komen dat ze gedoemd zijn te mislukken.
ze negeren veel te veel minpunten, of lossen die op door ergens anders de bijl erin te zetten.
ik w8 op guild wars 2 en swtor :)

Master S

Legacy Member
Kowlier zei:
wauw, blijkbaar ben ik op tijd gestopt :)
het zat er toch al een tijdje aan te komen dat ze gedoemd zijn te mislukken.
ze negeren veel te veel minpunten, of lossen die op door ergens anders de bijl erin te zetten.
ik w8 op guild wars 2 en swtor :)

Kom liever guild wars spele me mij en menne maat :applause:

DoomSayerSantos

Legacy Member
Als mijn subscription ten einde is ga ik Aion eens checken.

Kowlier

Legacy Member
Master S zei:
Kom liever guild wars spele me mij en menne maat :applause:

ik heb heel lang guild wars gespeeld, maar kwas het ook beu en heb da verkocht een jaar of 2 geleden :p

greg89

Legacy Member
Kon het niet laten van even te loggen en de guildwb te joinen :
b6ba35c79ff0fd86eb09f3c9d27ac5fb27771024.png


Complete zerg van de andere realm :( .. Find something to this Mythic!

metalleke

Legacy Member
Mja, zergen kan je er nooit uithalen. Is nu eenmaal menselijk trekje :)

Archangelus

Legacy Member
Sprantix zei:
Kon het niet laten van even te loggen en de guildwb te joinen :

Complete zerg van de andere realm :( .. Find something to this Mythic!

Ik zou er niet op hopen, elke change die ze tot nu toe gedaan hebben maakt het probleem van numbers > all alleen maar erger.

Vandaar ook dat er zoveel servers zijn waar 1 zijde volledig dominant is: er valt niets te doen als er een kant numeriek overwicht heeft. Andere server rerollen of account cancelen.

greg89

Legacy Member
& dat zal gebeuren op 21 september jammer genoeg .. Nu al 4 servers doorlopen, it's been a long run met goeie & (teveel) slechte momenten :(

PS; de nieuwe bugs zijn ondragelijk.. DOK kan blijkbaar iedereen two-shotten; not flagable in een rvr lake .. zucht

The_Floyd

Legacy Member
ge moet de game ballance nu ook ni volledig op mythic afschuiven imo.
Hoeveel zij ner ni die wanneer het spel er pas was na een paar weken al van sides switchten omdat ze ni genoeg scenarios wonnen en liever aan de "winning" side stonden. Daar kan mythic imo niveel aan doen. Der zijn genoeg servers waar bij de beginperiode de andere realm de bovenhand had en nu andersom.

Ik vind het beter om aan de "verliezende" kant te staan; meer targets, meer rvr objectives om te cappen en een grotere uitdaging ^^

Kowlier

Legacy Member
dat vond ik ook, maar op den duur is het wel balen als iedere deftige uitval die georganiseerd wordt door je alliance, al op voorhand faalt omdat de andere kant met minstens 3 keer meer mensen is. + de samenwerking tussen order op karak-norn was echt onbestaand op bepaalde momenten. pug's die overal naar toe renden, liever renown farmden door bo's te swarmen dan defenden, enzovoort.
+ het feit dat het grootste deel van de mensen waarmee ik speelde zijn gestopt, is mijn motivatie compleet verdwenen.

greg89

Legacy Member
Mja ongeveer zelfde verhaal hier Kowlier; echt jammer .. met addons als warcommander enzo kan je echt een masterplan beginnen uitwerken als je meerdere guildwb's hebt..

Jammergenoeg valt dat allemaal in het water door de outnumbering; ik bedoel .. 2 fortresses die aan het aanvallen zijn; ik was 36 dus kon mij nog niet moeien, ga naar 3de rvr lake om wat terug te nemen .. Nog altijd verschillende destro wb's die rond aan het lopen waren daar.. 3de factie imo zou het spel deugd kunnen doen; voor nu is't uitkijkn naar iets anders (wrs eens pvppve proberen met aion binnen maandje)

The_Floyd

Legacy Member
met een 3de factie krijgde altijd rel, net zoals bij rf online. Dan gaan weer 2 factions samenwerken om de overhand te krijgen, die hun "alliance" word verbroken en gaan er weer 2 andere samenwerken... nooit echt voorstander van geweest

diknmuis

Legacy Member
Kowlier zei:
dat vond ik ook, maar op den duur is het wel balen als iedere deftige uitval die georganiseerd wordt door je alliance, al op voorhand faalt omdat de andere kant met minstens 3 keer meer mensen is. + de samenwerking tussen order op karak-norn was echt onbestaand op bepaalde momenten. pug's die overal naar toe renden, liever renown farmden door bo's te swarmen dan defenden, enzovoort.
+ het feit dat het grootste deel van de mensen waarmee ik speelde zijn gestopt, is mijn motivatie compleet verdwenen.
same een beetje here, zeker sinds de zomerperiode is het redelijk aan het sterven, t4 doet niemand pve en de pvp is niveau geworden ala t1
kheb de laatste 2 maand meer low lvl chars gespeeld dan iets anders, kheb heb mij nochthans met war meer geamuseerd dan met gelijk welk ander mmorpg, nu mss is aion proberen en hopen op een opflakkering van war

Kowlier

Legacy Member
ik heb mij ook ferm geamuseerd met warhammer, maar vooral door de community. veel toffe mensen leren kennen. maar goed, nieuw jaar, nieuwe games :) en het zieter verdorie veelbeloven uit.

Archangelus

Legacy Member
The_Floyd zei:
ge moet de game ballance nu ook ni volledig op mythic afschuiven imo.
Hoeveel zij ner ni die wanneer het spel er pas was na een paar weken al van sides switchten omdat ze ni genoeg scenarios wonnen en liever aan de "winning" side stonden. Daar kan mythic imo niveel aan doen. Der zijn genoeg servers waar bij de beginperiode de andere realm de bovenhand had en nu andersom.

Daar kon Mythic wel iets aan doen, ten eerste al door weer voor een concept met een oneven aantal zijden (minstens 3 dus) te gaan, zoals in DAoC. Dingen zoals population/class balancing kunt en moet ge al van in het begin van uw concept/game incalculeren.

Nu er maar 2 kanten zijn is zo'n verschuiving van mensen veel erger voor balance dan als er 3 rijken tegen elkaar vechten, want 1 kant verliest volk en wordt (nog) zwakker en de andere kant krijgt volk bij en wordt (nog) sterker. Bij een systeem met 3 kan het zijn dat door die verschuivingen van A naar B kant C ineens weer sterker wordt en dus ook gevaarlijker.

Door maar 2 kanten te hebben (en het zergen te blijven promoten/ondersteunen) is er ook geen enkele manier om terug te vechten als uw vijand de overmacht heeft. Er is niemand die in hun flank gaat aanvallen, niemand die uw vijand ergens anders gaat bezig houden. Het is uw half warbandje vs 7 wbs van den andere tot het einde der tijden.

Op KEP zijn er een aantal cycli geweest van dominantie en elke keer zijn die door hetzelfde gebroken: de dominante zijde die zich begon te vervelen door geen tegenstand meer te hebben en stopte met spelen of transfers van andere servers. Ik heb nog nooit een omkeer van de balans gezien die ontstond vanuit een reorganisatie of tegenaanval van de verliezende zijde. Altijd die "externe" factoren die voor een ommezwaai zorgden en nooit in-game elementen.
Dat wijst dus echt wel op een zwakheid in hun design, want als er geen manier is om terug te vechten, buiten wachten tot de vijand ophoudt met spelen of hopen op transfers, is het ook niet meer fijn om te spelen.
Zulke uitzichtloze situaties zorgen ervoor dat mensen stoppen met spelen.

Daarnaast kunnen ze ook veel meer doen voor population balancing en class balancing, maar het komt er niet van...

The_Floyd zei:
met een 3de factie krijgde altijd rel, net zoals bij rf online. Dan gaan weer 2 factions samenwerken om de overhand te krijgen, die hun "alliance" word verbroken en gaan er weer 2 andere samenwerken... nooit echt voorstander van geweest

"Altijd rel" is net het punt? :D

Met 3 is er inderdaad altijd oorlog, tussen alle partijen of tussen 2 partijen en de andere. Bij een spel met 2 kanten is er 1 kant die wint en 1 kant die verliest, punt, gedaan.
Met 3 hebt ge idd die wisselende allianties en andere factoren (ge weet nooit waar/wanneer die derde gaat afkomen terwijl ge een kasteel aan het aanvallen zijt, of ze u gaan helpen of aanvallen,...) die ervoor zorgen dat het spel zichzelf al een beetje in balans houdt.
Bekijk het als communicerende vaten: met 2 vaten is het gemakkelijker om er 1 keihoog te krijgen (A daalt = B stijgt) dan met 3. 3 is gewoon veel stabieler.

Dat zien we nu ook op zowat elke server: ze worden allemaal gedomineerd door 1 bepaalde zijde en wie daar niet tegen kan rerollt of gaat naar Aion.
En Aion heeft ook maar 2 speelbare zijden, maar met die AI derde kant hebben ze wel een balancerende factor die in WAR ontbreekt. Misschien als ze Skaven/Vampire lords/Undead introduceren als derde factie, maar ik vrees dat dat nooit zal gebeuren en dat het daarvoor ook al te laat is.

Ik heb sinds de headstart op KEP gespeeld en ben eind juni gestopt. Ik denk dat ik in die 9 maanden misschien een maand (verspreid over die 9 maanden) echt een gebalanceerde bevolking/RvR op de server gezien heb. En dan bedoel ik periodes waar beide zijdes pushen, waar het mooi gelijk op liep en iedereen af en toe eens een fortje lockte. Al de rest van de tijd was er 1 kant alles kapot aan het zergen.

The_Floyd

Legacy Member
ik ken de lore van warhammer niet goed genoeg om te weten of er een derde faction zou gemaakt kunnen worden eigelijk. Maar zoals ge al zei, zal het hiervoor wel te laat zijn ,dat had idd dan bij de start van het spel moetten gebeuren.

Achja ik speel toch voornamelijk scenarios en daar gaat het altijd gelijk op. soms wint ge en soms verliest ge...

Archangelus

Legacy Member
Eigenlijk is elk ras in het bestaande WAR een eigen fractie op zijn eigen. Er is wel een alliantie tussen Empire - High Elves - Dwarves, maar bv de Greenskins zouden nooit een verdrag sluiten met eender welk ander volk. En als ze dat wel deden zou het toch niet lang duren :D

Die verdeling van Order en Destruction is maar uitgevonden voor WAR.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan