Mee
Legacy Member
Het wordt eens hoog tijd dat we met zoveel mogelijk mensen van 9lives een race gaan rijden.
Daarom zal op Zaterdag 26 Juli de eerste deftige 9lives rFactor race plaatsvinden.
De mod?
Na wat wikken en wegen en het nodige testwerk leek de PCC 2007 mod een heel goede kandidaat: knappe mod, genoeg power, fijne handling, niet moeilijk te controleren (er moeten namelijk races mee kunnen worden uitgereden) en de relatief beperkte setupmogelijkheden zorgen ervoor dat het de bestuurder is die het verschil moet maken.
Races?
Inderdaad, 2 stuks ipv het traditionele eenzame nummer 1.
Omdat hier op 9lives niet al te veel leagueracers ronddwalen die lange races gewoon zijn heeft het racecomité besloten om ipv 1 lange race 2 kortere races te rijden. Zo kun je nog altijd plezier hebben in race 2 als je in race 1 een domme fout maakt en er uitvliegt.
Het circuit?
Ook weer een moeilijke keuze, maar uiteindelijk bleek de GTL-versie van Donington (GP-layout) een perfecte match voor de PCC-mod.
Praktisch:
Zaterdag om 20u00 begint de 10 minuten durende kwalificatie, gevolgd door een 5 minuten durende warm-up sessie.
Aansluitend wordt er een eerste race van 25 minuten gereden (met opwarmronde).
Om te bekomen van die race en om je klaar te maken voor race 2 gaat er een 10 minuten durende warm-up vooraf.
In die tijdspanne wordt ook de startgrid aangepast zodat degene die de snelste ronde van race 1 heeft gereden op de eerste stek staat, en degene die de traagste heeft gereden achteraan staat.
Geef in race 1 dus zeker niet te snel op en probeer daar een zo snel mogelijke ronde in te rijden zodat je een goede startpositie krijgt voor race 2.
Alle hulpmiddelen buiten autoclutch worden afgezet en de damage multiplier staat op 100%.
Downloadlinks:
PCC 2007
Donington Park
Server:
Via IP: 9lives.dyndns.org
Of in-game: 9lives
Paswoord: tng
Woensdagavond vanaf 19u zal hij online zijn zodat we dan al wat gezamenlijk kunnen testen en ervaringen uitwisselen.
Ik hoop dat er zoveel mogelijk volk afkomt en we 2 heel leuke en spannende races kunnen hebben
Daarom zal op Zaterdag 26 Juli de eerste deftige 9lives rFactor race plaatsvinden.
De mod?
Na wat wikken en wegen en het nodige testwerk leek de PCC 2007 mod een heel goede kandidaat: knappe mod, genoeg power, fijne handling, niet moeilijk te controleren (er moeten namelijk races mee kunnen worden uitgereden) en de relatief beperkte setupmogelijkheden zorgen ervoor dat het de bestuurder is die het verschil moet maken.
Races?
Inderdaad, 2 stuks ipv het traditionele eenzame nummer 1.
Omdat hier op 9lives niet al te veel leagueracers ronddwalen die lange races gewoon zijn heeft het racecomité besloten om ipv 1 lange race 2 kortere races te rijden. Zo kun je nog altijd plezier hebben in race 2 als je in race 1 een domme fout maakt en er uitvliegt.
Het circuit?
Ook weer een moeilijke keuze, maar uiteindelijk bleek de GTL-versie van Donington (GP-layout) een perfecte match voor de PCC-mod.
Praktisch:
Zaterdag om 20u00 begint de 10 minuten durende kwalificatie, gevolgd door een 5 minuten durende warm-up sessie.
Aansluitend wordt er een eerste race van 25 minuten gereden (met opwarmronde).
Om te bekomen van die race en om je klaar te maken voor race 2 gaat er een 10 minuten durende warm-up vooraf.
In die tijdspanne wordt ook de startgrid aangepast zodat degene die de snelste ronde van race 1 heeft gereden op de eerste stek staat, en degene die de traagste heeft gereden achteraan staat.
Geef in race 1 dus zeker niet te snel op en probeer daar een zo snel mogelijke ronde in te rijden zodat je een goede startpositie krijgt voor race 2.
Alle hulpmiddelen buiten autoclutch worden afgezet en de damage multiplier staat op 100%.
Downloadlinks:
PCC 2007
Donington Park
Server:
Via IP: 9lives.dyndns.org
Of in-game: 9lives
Paswoord: tng
Woensdagavond vanaf 19u zal hij online zijn zodat we dan al wat gezamenlijk kunnen testen en ervaringen uitwisselen.
Ik hoop dat er zoveel mogelijk volk afkomt en we 2 heel leuke en spannende races kunnen hebben

Is niet mijn favoriete circuit 

(ook al gaat het van geen kanten gaan 
heb geen Rfactor