Archief - Retro beurzen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jalliuz

Legacy Member
15 januari 2012 in het Nederlandse Deurne
www.facebook.com/RetroGameBeursDeurne

------------------------------------------------------------------------------------------------
Wij, www.classicgames.be , waren zeer tevreden met de opkomst en reacties op onze beurs op 4 december '11. We gaan dit zeker nog eens doen. Binnen een dik half jaar ofzo ;) Geïnteresseerden mogen ons altijd mailen. Houdt onze website in de gaten!

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ook het Bonami spelcomputer museum geeft geregeld retro beurzen. Best wel de moeite. Je kan op de hoogte blijven via hun website:
Bonami - Startpagina
volgende beurs 4 maart in Apeldoorn Nederland

------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.retroboerse.de/ geven in Duitsland ook geregeld beurzen. Dikwijls in Bochum, niet zo ver van de Belgische grens. Ook zij geven in het voorjaar weer een grote beurs.

kristofb

Legacy Member
Bochum, een uur en 3 kwart rijden van bij ons uit.. Da's misschien nog wel eens interessant om te doen :)

Het lijkt me er wel niet 'heel' groot aan de foto's te zien, maar wel een redelijk aanbod?

Jalliuz

Legacy Member
kristofb zei:
Bochum, een uur en 3 kwart rijden van bij ons uit.. Da's misschien nog wel eens interessant om te doen :)

Het lijkt me er wel niet 'heel' groot aan de foto's te zien, maar wel een redelijk aanbod?

ik ben er zelf nog niet naartoe geweest maar dit filmpje (vanop de website) laat toch een heel goed beeld zien:
6. RETROBÖRSE in BOCHUM – das fazit « PIXELKITSCH

En die beurs is aan het groeien hoor, kheb vorige week toch hier en daar gehoord dat het de moeite is... En retro games zi zoiezo in de lift he dus kdenk dat het keer op keer gaat groeien. Tzit wel zo dat de standhouders op zo'n beurzen maar al te goed weten wat er zeldzaam is en wat niet en hoeveel ze ervoor moeten vragen, dus echte koopjes ver onder de marktprijs doe je er meestal niet. Al valt er altijd wel iets te regelen over hun prijs als je een paar dingen samen koopt ofzo ;)

k_vuurke

Legacy Member
Hey

Ik ben ook naar de bonami retro computer beurs geweest het was super kan al niet wachten tot de volgende beurs en Jalliuz het idee van een retrobeurs in omgeving Lier te doen vindt ik een goed gedacht, dat is voor de verandering is in de buurt :)

TOMMYGUN

Legacy Member
Ik wil ook wel eens naar een beurs gaan, zal voor mij dan wel de eerste keer zijn. Ik wil er vooral enkele koopjes doen die ik niet op het internet kan vinden.

k_vuurke

Legacy Member
Is echt de moeite waard alle ja vind ik toch, je vind daar veel meer dan via internet en je kan het eerst bekijken voor je het koopt soms via internet laten ze niet altijd de gebreken zien

Exasephiroth

Legacy Member
HCC - Commodore GG

Hier wil ik toch ook even reclame voor maken. Ik ben er zelf nog nooit naar toe geweest (wegens iets te ver), maar het is een die-hard community dus ik vermoed dat hun events ook wel in orde zullen zijn.

Jalliuz

Legacy Member
Exasephiroth zei:
HCC - Commodore GG

Hier wil ik toch ook even reclame voor maken. Ik ben er zelf nog nooit naar toe geweest (wegens iets te ver), maar het is een die-hard community dus ik vermoed dat hun events ook wel in orde zullen zijn.

thanx! Kga er normaal gezien wel naartoe

k_vuurke

Legacy Member
Vers van de pers :p Het Bonami Spelcomputer Museum organiseert 2 retro spelcomputer beurzen!! De eerste vind plaats op 18 september in Steenwijk (Retrozone / Bonami Spelcomputer Beurs) en op 2 oktober in Apeldoorn (11e Bonami Spelcomputer Beurs).
Het is spijtig dat ze niet wat beter verdeeld zijn over het jaar maar het zijn er toch echt wel 2 om naar uit te kijken :)

Jalliuz

Legacy Member
4 december 2011 - Classic & Retro gaming beurs!
locatie: in de bovenzalen van het Gildenhuis- stationstraat 1 - 2570 Duffel - België

Alles info vind je op onze gloednieuwe website:
www.Classicgames.be
Geïnteresseerde standhouders mogen zich melden!
[email protected]

Ook verzamelaars mogen uiteraard een stand houden en hun collectie te koop aanbieden!
Er zal ook een mario kart contest zijn op de super nintendo met als hoofdprijs een "Chrono Trigger" cartridge voor de SNES ;). Kijk op de website voor meer info!

Private Joker

Legacy Member
Wordt er ergens een reglement opgesteld van de verkopers zodat er geen opkopers "pur sang" tussen staan?

Moeilijk om dat te doen waarschijnlijk, maar eventueel door een klein verhaaltje te laten vertellen over hoe ze zijn beginnen met verzamelen, linkje naar een blog, site,... whatever...

Ik heb wel interesse om te gaan, maar zoiets zou ik de kriebels van krijgen. Een zaal vol opkopers... brrrr...

k_vuurke

Legacy Member
ben blij dat dit eindelijk eens bij ons wordt georganiseerd naar Nederland rijden wordt er nu niet bepaald goedkoper meer op haha :)
Je bent alvast zeker van je eerste bezoeker

Jalliuz

Legacy Member
Private Joker zei:
Wordt er ergens een reglement opgesteld van de verkopers zodat er geen opkopers "pur sang" tussen staan?
Moeilijk om dat te doen waarschijnlijk, maar eventueel door een klein verhaaltje te laten vertellen over hoe ze zijn beginnen met verzamelen, linkje naar een blog, site,... whatever...
Ik heb wel interesse om te gaan, maar zoiets zou ik de kriebels van krijgen. Een zaal vol opkopers... brrrr...

Wat mij betreft mag iedereen met een mooi aanbod op de beurs komen staan. De één zal al wat meer vragen als de andere maar op zich heb ik daar niet echt iets TEGEN. Die opkopers zijn geen onmensen he ;) ze hebben gewoon het gat in de opkomende retro markt ontdekt, weliswaar ten koste van de verzamelaar. Maar ik denk dat dat in alle branches zo gaat, iets dat retro wordt , wordt stilaan zeldzamer en duurder, geen ontkomen aan denk ik.
En ik ga wel uitdrukkelijk vragen aan de standhouders van hun prijzen te vergelijken met gemiddelde afgelopen biedingen op ebay. Meer dan vragen kan ik niet doen denk ik. En ik hoop dat er meer dan alleen op winst beluste mensen reageren om als standhouder te komen. Het is trouwens in hun eigen nadeel als ze teveel vragen, dan koopt niemand toch iets? Maar inderdaad, tzou zonde zijn als het allemaal zo is.

Niet tegenstaande ga ik toch nog mijn hoofd eens breken over hoe we bijvoorbeeld voor de echte verzamelaars iets extra kunnen doen hoor. ;) tips zijn welkom!

Xtincthed

Legacy Member
hmm klinkt opzich interessant, ik heb zo'n 1000 games dubbel waar ik wel eens op een beurs mee sta
geen idee eigenlijk hoe ver dit is van Eindhoven

Private Joker

Legacy Member
Xtincthed zei:
hmm klinkt opzich interessant, ik heb zo'n 1000 games dubbel waar ik wel eens op een beurs mee sta
geen idee eigenlijk hoe ver dit is van Eindhoven

Ik zal maar niet vragen of er Master System games tussen zitten zeker? ;)

Dennoman

Legacy Member
Jalliuz zei:
4 december 2011 - Classic & Retro gaming beurs!
locatie: in de bovenzalen van het Gildenhuis- stationstraat 1 - 2570 Duffel - België

Alles info vind je op onze gloednieuwe website:
www.Classicgames.be
Geïnteresseerde standhouders mogen zich melden!
[email protected]

Ook verzamelaars mogen uiteraard een stand houden en hun collectie te koop aanbieden!
Er zal ook een mario kart contest zijn op de super nintendo met als hoofdprijs een "Chrono Trigger" cartridge voor de SNES ;). Kijk op de website voor meer info!
Awesome, Duffel! Eindelijk iets dichtbij huis ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan