Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Geckmeister

Legacy Member
Ja dat lees ik ook op de meeste fora, maar die berichten zijn ook meestal van ten laatste een paar maanden geleden al..

Tja, het kriebelt wel om het te kopen. Ben hevige FF-fan, heb de hele collectie uitgezonderd XI. Dus online FF geen ervaring, enkel de single player over and over zitten spelen tot je echt alles eruit haalde..

spikie

Legacy Member
gewoon kopen zou ik zeggen, u eerste maand is het gratis, staat het u ni aan hebt ge teminste als fan toch het dooske tussen u collectie staan :)

Geckmeister

Legacy Member
spikie zei:
gewoon kopen zou ik zeggen, u eerste maand is het gratis, staat het u ni aan hebt ge teminste als fan toch het dooske tussen u collectie staan :)

Hehe, ja dat wel. Maar als hij even erg is als XIII ga ik toch met pijn in het hart naar mijn collectie moeten kijken :s

spikie

Legacy Member
bwa FFXIII is nog zo slecht ni

FFXIV draait op dezelfde engine (crystal tools) en heeft wel een open wereld :)

Darkwave

Legacy Member
Geckx zei:
Neen ik baseer mijn aankoop niet op de directx versie, maar wel op de gameplay. En aangezien veel mensen klagen dat ze zelf met een high-end systeem het spel maar op medium settings kunnen spelen..

Daarenboven zijn de graphics gewoonweg stukken beter bij DX11 en voor een Final Fantasy game vind ik dat toch redelijk belangrijk. mmorpg of niet.

Trouwens, alle spellen die DX10 of 11 zijn, hebben ook een DX9 modus hoor zodat XP gebruikers of mensen zonder recente grafische kaart het spel ook perfect kunnen spelen. Zijnde het wel met mindere graphics, maar het is wel perfect te spelen.
Dus dat argument voor SE gaat niet op, ofwel zijn ze al jaren aan de game bezig en waren ze te lui/gehaast om de code aan te passen voor DX11.
Ofwel is er wel een update gepland in de nabije toekomst.

Ofwel is het er wel al in, maar weten we het gewoon niet :p

Ikzelf kan het niet zeggen, want ik heb het spel (nog) niet. En op inet vind ik nogal tegenstrijdige hits.

Nee... veel blijters die denken dat ze high systeem hebben ja, maar hun videokaart zuigt 3/4 van de tijd enorm hard, Ik heb een amd phenom II 955 aan 3,2ghz, 4Gb DDR2 en ATI 4870 en ik draai het soepel met textures op standard/high, enkel in steden heb ik iet lagere fps (25-30). Ik heb natuurlijk wel beetje getweakt met de settings zoals bv: AA heb ik wel afstaan en shadows op low. Mijn videokaart is dan ook niet het van het tegewoordig.

FFXIV werkt zo, low settings => haalt bijna alles uit CPU en op high haalt 80-90% uit GPU. Dus als je een 5870 ofzo hebt en een deftige nieuwe CPU ben ik 100% zeker dat je het vlot op de high settings kunt spelen.

Anyway, je doet alsof het een wereld van verschil is in dx9 en 10? Kijk is naar Crysis, zo groot vond ik dat verschil nu ook weer niet. En FFXIV is momenteel by far qua gfx de knapste mmorpg (IMO!).

Ten laatste, je koopt een spel nog altijd voor de gameplay en niet voor de gfx, Nu ja, als je denkt dat dit een spel zoals de offline games is, dan ga je nog voor een teleurstelling imo, de gameplay is echt iets op z'n eige in de reeks (samen met FFXI)

PS: ik hoop da ge beseft dat FFXIII ook op een "gelijkaardige" dx9 draait?

edit: ook nog ff erbij zeggen: het spel is echt verre van perfect hoor, net zoals elke mmorpg in het begin.

Darkwave

Legacy Member
Xodiax zei:
5 uur wachten voor 1 update...:wtf:

ga naar C:\Users\UWNAAM\Documents\My Games\FINAL FANTASY XIV\downloads\ffxiv en daar bij in die folders vind je de torrent. Download die met utorrent en plaats daarna die 2 bestande in "patch" folder dacht ik?

Ik haalde 10kb/s met hun downloader en via utorrent 1,3mb/s ^^

Geckmeister

Legacy Member
spikie zei:
bwa FFXIII is nog zo slecht ni

FFXIV draait op dezelfde engine (crystal tools) en heeft wel een open wereld :)

Mja, ik vond den 13 wat tegenvallen. Veel te basic gemaakt om breed publiek te lokken. Ben meer voor meer de FF waar je volledig vrij bent en op eindeloos verschillende manieren het spel kunt spelen. Perfect game, power level, no level, 255 stats, ... etc

En open wereld is zeker een must, vandaar dat ik 13 vond tegenvallen. te lineair. mmorpg hebben altijd een open wereld, das goed eraan :)

.Hellguy zei:
PS: ik hoop da ge beseft dat FFXIII ook op een "gelijkaardige" dx9 draait?

Ge kunt console niet echt vergelijken met PC, FF13 had zeker mooie graphics, maar een vergelijking met DX? op PC zou ik niet direct maken..
Ik zeg ook niet dat FFXIV lelijk is é :D absoluut niet!

Enige commentaar dat ik heb op DX9 tegenover 10.1/11 zijn de optimalisaties mbt textures, filtering, lightning,.. waardoor je betere gfx kan hebben voor dezelfde of beter prestaties, dus ook betere gameplay ervaring.

bv: stel dat je nu in FFXIV 15~20fps hebt in een bepaald gebied in DX9, dan zou je met DX11 25+ fps hebben in datzelfde gebied met evenmooie/mooiere gfx.

spikie

Legacy Member
Geckx zei:
Ge kunt console niet echt vergelijken met PC, FF13 had zeker mooie graphics, maar een vergelijking met DX? op PC zou ik niet direct maken...
hij had wel een punt, crystal tools is een engine zowel voor console als pc, de pc versie is dx9

dus in principe zijn de console versies gelijkaardig aan dx9

Gentei

Legacy Member
LoL juist benchmark gedraaid krijg een score van 1400 ofzo op de site staat er score onder 1500 dat ik niet de game kan runnen :lol: gaat die game zo crappy runnen op mijn geforce 9800 GT ? lol

spikie

Legacy Member
als ge u details en effecten uitzet moet da wel lukken denk ik

/edit: de link naar uwe auto in u sig geeft 404 not found error :)

tb-303

Legacy Member
Ik ga dat toch tegensprken hoor, 1500 is ECHT NIET SPEELBAAR!!
Zelfs met opties uit.
EN denk dat het eerder aan je cpu processor ligt dan je videocard ;)

Je vermeld je cpu wel niet maar als je zegt 9800 videocard vermoed ik dat je nog een duo core hebt of een eerste lichting quad core?

Zo ja , dat is je bottleneck!

Heb hetzelfde voor, ik heb een ati 5770, zeker genoeg voor dit spel en 4 gig ram.
Maar mijn processor is nog een duocore 2.4 (overclocked naar 2.95) en ik haal 2600 benchmark, zelfs dat betekent maar "net" vlotheid genoeg ingame.

downset

Legacy Member
Heb gisteren nogmaals getest.
Nu de ergste drukte van de launch over was en er geen 1000de mensen rond de questhubs staan begint de framerate mee te vallen. Scoor nu tussen de 25 à 60.

De lag is nog steeds erg. Op de wutai server duurde het tot 9 seconden voordat ik een actie van men vriendin ook effectief zag gebeuren op mijn scherm. We hebben vervolgens onze karakters gewist en opnieuw gestart op de minst drukke server. Nu is de lag tussen de acties die we doen en voor de andere ze ziet +- 2 seconden.

Dat maakt het net mogelijk om de quest tot een succesvol einde te brengen maar echt spelen met lag die groter is dan de cast time van je acties zit er natuurlijk niet in.

Wij hebben bijna elke mogelijke mmo gespeeld de laatste jaren en dit is met voorsprong de slechtste (technisch gezien) en is op dit moment absoluut je geld niet waard.

Voor zover ik kan lezen is SE niet van plan Europese servers te installeren. Ik hoop dat ze dan ten minste hun Japanse servers efficiënt genoeg krijgen.

Ik probeer binnen 2 maand of zo nog is of het al werkt.

moonhippo

Legacy Member
Mmh heb een score van +-2700 op low
Zou het mogenlijk zijn om op een reso van 1900*1200 te spelen als ik ambient occlusion en shadows uit zet ( en desnoods nog wat andere settings )

spikie

Legacy Member
downset zei:
Heb gisteren nogmaals getest.
Nu de ergste drukte van de launch over was en er geen 1000de mensen rond de questhubs staan begint de framerate mee te vallen. Scoor nu tussen de 25 à 60.

De lag is nog steeds erg. Op de wutai server duurde het tot 9 seconden voordat ik een actie van men vriendin ook effectief zag gebeuren op mijn scherm. We hebben vervolgens onze karakters gewist en opnieuw gestart op de minst drukke server. Nu is de lag tussen de acties die we doen en voor de andere ze ziet +- 2 seconden.

Dat maakt het net mogelijk om de quest tot een succesvol einde te brengen maar echt spelen met lag die groter is dan de cast time van je acties zit er natuurlijk niet in.

Wij hebben bijna elke mogelijke mmo gespeeld de laatste jaren en dit is met voorsprong de slechtste (technisch gezien) en is op dit moment absoluut je geld niet waard.

Voor zover ik kan lezen is SE niet van plan Europese servers te installeren. Ik hoop dat ze dan ten minste hun Japanse servers efficiënt genoeg krijgen.

Ik probeer binnen 2 maand of zo nog is of het al werkt.
da snap ik toch ni ze...
ik heb vorige week nog bij ne kameraad gaan spelen en zijn acties zie ik bijna instant op mijn scherm

zijde zeker da het ni aan u systeem ligt da ni kan volgen?

downset

Legacy Member
De zelfde pc's worden gebruikt voor verschillende mmo's (wow, lotr) ik speel zelf ook nog iracing. Werkt allemaal perfect.

Pc's zijn i7 860 met radeon 5850.

Gentei

Legacy Member
tb-303 zei:
Ik ga dat toch tegensprken hoor, 1500 is ECHT NIET SPEELBAAR!!
Zelfs met opties uit.
EN denk dat het eerder aan je cpu processor ligt dan je videocard ;)

Je vermeld je cpu wel niet maar als je zegt 9800 videocard vermoed ik dat je nog een duo core hebt of een eerste lichting quad core?

Zo ja , dat is je bottleneck!

Heb hetzelfde voor, ik heb een ati 5770, zeker genoeg voor dit spel en 4 gig ram.
Maar mijn processor is nog een duocore 2.4 (overclocked naar 2.95) en ik haal 2600 benchmark, zelfs dat betekent maar "net" vlotheid genoeg ingame.

eh mijn processor is een quad core Q9400 met 2.66Ghz, staat in mijn sig....

Vorig jaar gekocht in Oktober is dus nog geen jaar oud en al outdated is toch nie meer normaal dat het zo snel gaat LOL

En ja ik weet dat mijn pic nie meer werkt van de auto ik zal er vanavond nog ene uploaden lol.

anyway kheb gisterenavond nog ontdekt hoe je via overschrijving kan werken dus zou toch willen weten of de game normaal gaat werken, ben geen grafixwhore en ben blij als alles op low of medium werkt maar wil geen effecten in combat missen, shadows en AA zet ik meestal uit in games zowiezo.

nog andere vraag is, is het wel slim om nu met FF te starten eind dit jaar komt WoW Cataclysm uit gaan de mensen die nu bv FF, Aion, Lotro enz spelen niet stoppen en een paar maand WoW gaan doen zodat we met weinig man in FF ziten en andere MMO's..?

spikie

Legacy Member
ge zult het wel kunnen draaien maar op low - medium

denk ni da FFXIV met weinig spelers gaat zitten als wow uitkomt
veel spelers komen van FFXI en die zullen ni naar wow gaan

memorexxx

Legacy Member
Hoe lame is het eigenlijk wel niet dat PC gebruikers hem nu al kunnen spelen?
Laat maar al zitten dan, komt er eindelijk eens een mmorpg uit die ik wel zou willen spelen, maar de helft van de spelers gaat al een half jaar bezig zijn. Dikke fail imo...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan