Archief - Hoe word ik beter in bf3?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

karterke1111

Legacy Member
Ik heb elke battlefield reeks in huis gehad en erg veel gespeeld. Het lukte me regelmatig erg goed in bf1 en 2 om bovenaan te eindigen, maar sinds Modern Warfare 2 en de huidige BF3 heb ik na lvl 6 nog maar een K/D ratio van 0.52... Ik merk op dat ik soms traag ben in reactie met mijn muis. Ik gebruik zelf een lage sensitivity omdat een hoge sensitivity erg wennen is, maar is dit beter?

Ook op youtube filmpjes merk ik op dat spelers niet stilzitten, tenzij je sniper bent natuurlijk. Ze bewegen continue, verplaatsen zich heel de tijd. Is dit één van de tactics dat je meer kills kan maken?

Mijn grote vraag dus: Hoe kan ik beter worden? Ik speel 3-4x per week. Zijn het instellingen, tactics, tricks?

Eld0

Legacy Member
K/D zegt niks, dit is een teambased spel. MW draait mss daarom maar dit spel niet hoor :P

Als je bedoel dat je in 1-1 man gevechte niet zo goed kunt aimen, een regel is dat je 180° zou moeten kunnen draaien met je muis in één swing. Zet u videosettings op een setting waar je geen drops meer hebt bij fps. Ik zet bv alles op medium terwijl mijn customsettings deels op high en ultra staan

Neoken

Legacy Member
Probeer gewoon zo weinig mogelijk in het open te staan. Verplaats u dus van cover naar cover, en controleer regelmatig de omgeving rondom u zodat je niet in de rug aangevallen wordt. Zo overleef je het langst.

MaTraK

Legacy Member
Sens is persoonlijk, ik heb eerder een hoge om vlug naar een target te kunnen aimen.
Voor de rest een paar basis regels:
*Staar je niet blind op k/d ratio, als dat je doel is moet je meer richting CoD gaan.
*BF3 is een teamplay based game, trommel wat irl friends op om een squadje te vormen met voicechannel (teamspeak, skype voldoet ook). Spreek af wie welke class gaat spelen en regel ook squadperks onder elkaar. Communiceer ivm spawnen op elkaar. Neem ook een class dat op dat moment nuttig is.
*Heb je geen groepje en moet je random squads joinen, kijk dan uit welke je kiest, je kan altijd leaven en andere joinen. Een squad met 3 recon's in of ene waar 3 spelers inzitten met 0-15, het spreekt voor zich. Servers met geen enkele vorm van teamplay, nades, tubes en RPG spam, leave ik gewoon.
*Spot ALLES wat beweegt -> inf, tanks, jets, chops, enz...
*Blijf in beweging maar vermijd open vlaktes, gegarandeerd dat er mensen klaar liggen om je te killen. Sprint eerder van cover tot cover, zodanig dat je iets hebt om je rug of flank te coveren. Ook target killen en blijven stilzitten en na 30sec staat die naast jou.
*Doe mapkennis op, neem kortere binnenwegen en let op de chokepoints -> 15min 10 vs 10 op chokepoints blijven hangen is nutteloos (imo). Neem je squad ter hand en probeer te flanken of andere punten te cappen/verdedigen.

Na een tijdje teamplay met je squad en de punten vliegen je om je oren.
Je k/d zal ook wel automatisch verbeteren omdat je met meerdere spelers aan't defenden/attacken bent.

Ieder zijn style natuurlijk, voor mij werkt het redelijk goe :baard:

Brick Top

Legacy Member
Echylol zei:
meer spelen ..... practice makes perfect

Dat dus.

Ik heb vroeger ook veel geleerd uit youtube-filmpjes, al was dat vooral om te leren hoe die toppiloten manoeuvreren met choppers. Probleem met infanterie-filmpjes is meestal dat het gaat om een loutere aaneenschakeling kills die dan ook nog is op een... euhm... 'flashy' manier gemonteerd zijn. :p

Ideaal zou zijn moesten er spelers bestaan die gewoon een uur speeltijd recorden en dat vervolgens integraal op youtube smijten. Daar zou je imo ook wel het een en het ander uit kunnen leren.

karterke1111

Legacy Member
Super, ik ga alvast mijn muis goed instellen, want die moet ik zeker al te veel bewegen om te kijken. Zal eraan moeten wennen om met meer sensitivity te spelen. Volgende week heeft een maat van me ook bf3, maar allebei noemen we onszelf "noob" omdat we er gewoon niet goed in zijn. Daarom wou ik weten wat ik fout doe. De muisscroll gebruik ik ook om van wapen te wisselen. Dit is soms rot, want net op dat moment dat je je machinegun moet hebben, pak je je medic kit en ben je al dood... Beter met buttons werken om van wapen te wisselen?

En echt focussen op teamplay dus ipv op jezelf te spelen. Hier kan'k wel al mee. Blijven oefenen dus of anders gewoon terug fulltime simracen :).

zikje

Legacy Member
Echylol zei:
meer spelen ..... practice makes perfect
Mja, kwaliteit > kwantiteit :). Hij speelt al enkele keren per week. Je moet wel een beetje gericht trainen.

Mapkennis is heel belangrijk. Je moet het terrein kennen, weten waar mensen gewoonlijk gaan (mensen zijn gewoontedieren), weten waar stationary weapons staan, weten waar mensen campen, weten waar de spawns zijn, weten waar tanks e.d. spawnen (Gas Station en Antenna op Caspian Border).

Juiste kit kiezen. Ik speel vaak engineer omdat weinig anderen dat blijkbaar doen. Dan sta je daar schoon als medic als er een tank afkomt. Omgekeerd, als er een tekort is aan medics, kan je gerust medic nemen.

Hou de vlaggen in het oog. Het verbaast me toch wel altijd hoe weinig er soms op die vlaggen wordt gelet. Van het ogenblik dat er een begint te pinken, ga ik al naar ginder.

Niet te veel op chokepoints blijven, bij Grand Bazaar bvb. Je ziet er daar telkens veel om die middenste vlag gaan. Het is veel productiever om voor de omliggende vlaggen te gaan. Bij de middenste vlag ga je ook sneller door omdat ze een chokepoint is, je kunt daar geen kant op.

De capture timer (dat rondje) in het oog houden. Als die stopt, wil het zeggen dat er een vijand gespawnd is, of in het capture gebied is gekomen.

Een goei squad zoeken. Samen spelen levert nog altijd het meest op. Je hebt een mobiel spawnpunt, en cappen gaat veel sneller.

Reflexen is maar een deel van het spel; het belangrijkste in de meeste shooters is anticiperen wat er gaat gebeuren. Daarvoor moet je goed de context in het oog houden (ook de minimap). Er zijn meestal enkele hele populaire plaatsen om vlaggen te cappen. Als jouw vlag gecapt wordt, weet je meestal wel op welke plaatsen je moet gaan zoeken.

Team switchen als Brekkie bij het andere team zit.

Psy

Legacy Member
Map kennis/ervaring vooral imo, hoe meer ge speelt hoe meer ge kunt inschatten waar ze vooral zitten snipen, waar tanks vooral vandaan komen, waar mortars zich vooral zetten te campen & dergelijke.

Ook speelt het soms een vrij grote rol hoeveel spotting uw team doet, zeker op de vehicle maps.

Audimo

Legacy Member
Psy zei:
Map kennis/ervaring vooral imo, hoe meer ge speelt hoe meer ge kunt inschatten waar ze vooral zitten snipen, waar tanks vooral vandaan komen, waar mortars zich vooral zetten te campen & dergelijke.

Ook speelt het soms een vrij grote rol hoeveel spotting uw team doet, zeker op de vehicle maps.

Inderdaad, mapkennis is één van de grootste troefen dat je kan hebben.

Ben zelf begonnen met altijd in de middenmoot te eindigen. Nu ik een paar dagen heb kunnen doorspelen sta ik bijna altijd top 3, zelfs de MPV ribbons beginnen te komen. Wat een beetje consistente oefening al niet kan doen. De 'flow' komt dan wel en topscores volgen.

Zorg dat je comfortabel zit, alles goed staat afgesteld en volg de tips die hier al gegeven zijn en de rest volgt!

Nova_

Legacy Member
oefening baart kunst, ge kunt nie verwachten dat je een game op 1 2 3 onder de knie hebt .. Zoals Psy al zegt ,mapkennis zorgt al voor een groot deel van de kills da ge uiteindelijk hebt, als ge weet waar de vijanden (kunnen) zitten heb je al een groot voordeel. of bv (dit geldt enkel bij bf3 imo) als ge 1 vs 1 komt te staan moet ge mikken naar zn buik en nie direct naar zn hoofd anders gaan 3/4 van u kogels da ge schiet der over. In het begin had ik ook zwaar veel moeite om wat kills bij mekaar te sprokkelen ma ondertussen domineer ik de scoreboards regelmatig :p er zullen wel nog tips zyn die ik kan geven maar die schieten mij niet te binnen. just my 2 cents , tis niet de bedoeling hier de uberpro af te hangen. gr

Abullet4u2

Legacy Member
speel in het begin vooral engineer/assault. Heb je meer kans om nuttig te zijn voor je team dan bv. recon. Als beginneling recon ben je volgens mij van vrij weinig nut (ik toch :p) Ik spot ook heel de tijd enemies uberhndig voor jezelf en je team

amdr

Legacy Member
Veel hardcore spelen :p Ge gaat sneller dood dus ge moet voorzichtiger zijn ^^

Sapermun

Legacy Member
karterke1111 zei:
Super, ik ga alvast mijn muis goed instellen, want die moet ik zeker al te veel bewegen om te kijken. Zal eraan moeten wennen om met meer sensitivity te spelen. Volgende week heeft een maat van me ook bf3, maar allebei noemen we onszelf "noob" omdat we er gewoon niet goed in zijn. Daarom wou ik weten wat ik fout doe. De muisscroll gebruik ik ook om van wapen te wisselen. Dit is soms rot, want net op dat moment dat je je machinegun moet hebben, pak je je medic kit en ben je al dood... Beter met buttons werken om van wapen te wisselen?

En echt focussen op teamplay dus ipv op jezelf te spelen. Hier kan'k wel al mee. Blijven oefenen dus of anders gewoon terug fulltime simracen :).

Met de knoppen idd. Heb ik me vanaf het spelen van mn eerste battlefield een gewoonte van gemaakt.

Zowat de enige tips die ikzelf momenteel kan geven:

1. Begeef je zo weinig mogelijk in open gebieden: loop via obstakels naar de capturepoints. Maak gebruik van bossen/pilaren etc etc.

2. Als je dan toch een open gebied moet crossen, loop dan al zigzaggend/springend! Vooral als je al een sniperkogeltje hebt horen afketsen dicht bij jou :p

3. Scan je omgeving voortdurend en probeer meer te zien dan enkel hetgeen vlak rondom je crosshair gebeurd.

4. Als assault med kits droppen en reviven blijft prioriteit als je meer teambased wil spelen. Hetzelfde met de ammoboxes als support: als ik een squadmember ergens op een goed tactisch punt zie liggen snipen, drop ik er een kistje bij, telkens als ik hem passeer. Drop er natuurlijk ook waar er een ophoping van mensen is :)

5. Zoek welk wapen + adjustments ervoor dat voor jou het beste aanvoelt

6. Ik zou eens zoeken naar specifieke maptactics ook via google of dergelijke.

EternalSilence

Legacy Member
waarschijnlijk :unsure:

Tip 1: Plaats zowel 'spotten/command rose' en 'shooting' beide op LMB.
Zo spot je altijd automatisch je vijand, als je deze probeert neer te schieten.
Zodoende is het nog gemakkelijker om die te vinden, als deze begint rond te huppelen.

Tip 2: Kies 1 specifieke class en speel er continue mee
Tip 3: Kies je layout van je controls volgens u klasse.
Tip 4: Speel op servers met voortdurende dezelfde mappen, zo ga je veel rapper de mappen leren kennen, dan dat je continu veranderd van map.
...

Ohm

Legacy Member
Ik vind dat geen goed idee. Zo moet je random beginnen schieten wil je een vijand kunnen spotten in een bos struiken. Je verraad ook je positie als je een heli/jet/sniper wilt spotten.

Spot je alleen spelers die je zeker kunt raken, dan is het wel een klein voordeel.

nillie

Legacy Member
Sinds ik op een groter scherm speel is mijn K/D ratio er serieus beter op geworden. Ik speelde op eerst op een 17inch scherm en nu op een 23 inch, en je ziet vijanden veel sneller lopen en je kunt ook beter over langere afstanden raak schieten...

Een goede scope doet ook veel. In het begin gebruikte ik die IRNV scope vaak omdak ik anders moeite had om vijanden te zien, maar nu merk je echt dat die niet zo goed is. Ik ben niet goed in raken op lange afstanden, dus focus ik mij op korte tot middellange afstanden.

Op short range gebruik je een reflex type scope, zodat je snel naar iemands kop kunt mikken. Op mid range gebruik ik een 4x of 3.4x scope. die zijn iets trager maar je kan er wel verder mee raak schieten, en je kan nog steeds de omgeving rondom de scope int oog houde.

reflexen komen automatisch en worden beter als je meer speelt, maar als je meer kunt zien ga je natuurlijk ook meer kills halen.

op grotere maps kan je al is effe stil blijven zitten, maar op die kleine maps moet je echt bewegen. na een tijdje weet je van buiten waar de kans het grootst is dat je iemand gaat tegenkomen. Geknifed worden is heus geen schande hoor...vraag dat maar aan snipers.

uiteindelijk is het belangrijker om goed in team te spelen natuurlijk.

EternalSilence

Legacy Member
Ohm zei:
Ik vind dat geen goed idee. Zo moet je random beginnen schieten wil je een vijand kunnen spotten in een bos struiken. Je verraad ook je positie als je een heli/jet/sniper wilt spotten.

Spot je alleen spelers die je zeker kunt raken, dan is het wel een klein voordeel.

Ik schiet alleen maar als ik iemand zie lopen.
Door te schieten krijg ik automatisch die oranje pijl boven hun hoofd (spotting) en kan ik ze gemakkelijker volgen indien ze zich verplaatsen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan