Archief - Final Fantasy XIII-2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rico

Legacy Member
aangezien hier nog geen topic over is, start ik zelf maar één.

Heb gisteren de demo gedownload en ziet er wel cool uit. leuke addon is dat je nu monsters die je vecht kan laten samenvechten met jou groep. Hoop wel dat de XIII-2 wat meer open world is als de eerste. Want die vond ik iets te liniair! Maar het blijft natuurlijk Final Fantasy met schitterende cut scene's en een sterk verhaal. Vroeger keek ik al jaren op voorhand uit naar release van nieuwe FF. Dit is nu toch wel sterk verminderd. Laatste jaren gaat het nogal bergaf met square-enix.

anyway, ga deze toch zeker in huis halen.

Bamboebahr

Legacy Member
de mijne is al lang gepre-ordered, maar ik probeer om nog niets van filmpjes of demo's te zien tot het spel er is zodat het een absolute verrassing blijft :p

BiZi

Legacy Member
idd, game wordt een topper!
Ik vond de eerste trouwens wel vrij goed en het liniaire gegeven stoorde mij totaal niet.

Soit, can't wait for epic battles, awesome music and the best CGI filmkes dat er zijn!

SHIGSY

Legacy Member
rico zei:
Vroeger keek ik al jaren op voorhand uit naar release van nieuwe FF. Dit is nu toch wel sterk verminderd. Laatste jaren gaat het nogal bergaf met square-enix.

Voel me "historisch" verplicht om elke nieuwe FF in huis te halen maar het is zoals je zegt (en dat is nog zacht uitgedrukt), het is er niet echt op vooruit gegaan. Enfin, we hebben die discussie al meerdere keren gehad en het zal nog heel wat keren terug komen. We blijven er voor gaan en er op hopen... :)

Bamboebahr zei:
de mijne is al lang gepre-ordered, maar ik probeer om nog niets van filmpjes of demo's te zien tot het spel er is zodat het een absolute verrassing blijft :p

Dito qua demo's. Altijd maar wat raar gevonden voor RPG's.

Veruca

Legacy Member
De laatste 'echte' FF blijft toch wel FFIX. Sinds ze die overworld map er hebben uitgehaald, vind ik het een pak minder. FFX is wel de laatste goede FF geweest, maar ik vond het toch leuker dat ge zo op die wereldbol rondliep. :)

xboxfreak1986

Legacy Member
ff7 the best ever !! mis die werelmap geweldig in sommige ff's...

SHIGSY

Legacy Member
Veruca zei:
De laatste 'echte' FF blijft toch wel FFIX. Sinds ze die overworld map er hebben uitgehaald, vind ik het een pak minder. FFX is wel de laatste goede FF geweest, maar ik vond het toch leuker dat ge zo op die wereldbol rondliep. :)

En we kijken dan ook met vol verwachting uit naar de hd-versie van FF X. :)

Veruca

Legacy Member
Mijn persoonlijke favo blijft toch FFXIII. Ik weet dat nr 8 echt een typisch voorbeeld is van 'you either love it or hate it'. Waarschijnlijk ligt 8 me nauw aan het hart omdat het mijn allereerste FF was.

Het zou tof zijn mochten ze de FF's van 7-10 heruitbrengen voor de huidige consoles, HD versie of niet. :)

rico

Legacy Member
Veruca zei:
De laatste 'echte' FF blijft toch wel FFIX. Sinds ze die overworld map er hebben uitgehaald, vind ik het een pak minder. FFX is wel de laatste goede FF geweest, maar ik vond het toch leuker dat ge zo op die wereldbol rondliep. :)

Idem ik mis dat vrij rondlopen of vliegen of varen op zo'n wereldbol.
(voor mij komt de VII er nog absoluut ver bovenuit!) hoeveel maal ik die wel ni heb uitgespeelt :s epic!

SHIGSY

Legacy Member
Veruca zei:
Het zou tof zijn mochten ze de FF's van 7-10 heruitbrengen voor de huidige consoles, HD versie of niet. :)

Blijven hopen, ik wil het ook. :) Dit jaar in december 25-jarig bestaan van de serie, nog tijd genoeg voor een paar aankondigingen.

Dr.White widow

Legacy Member
Oef, ik dacht dat XIII-2 niet ging uitkomen voor xbox en enkel voor PS3.

Deze haal ik zeker in huis, ok XIII was niet de FF dat we gewoon zijn en wat vrij linair, maar ik heb er toch wel nog van genoten.

Natuurlijk kan er niets tippen aan FF7 en 8 :)

TearsfLuna

Legacy Member
Heb niet zo lang geleden XIII 1000/1000; Kvond het wel een goed spel!
Het was idd heel lineair maar de meeste tijd dat g er insteekt is toch nadat ge de main storyline hebt uitgespeeld; tenzij ge alle missions al tervoren poogt ma da lijkt mij niet echt efficient :)
Het enige wa mij stoorde was het feit dat ze u constant lieten wisselen van partymembers en partyleader.. De hele tijd opnieuw en opnieuw paradigmas instellen.. Da duurt ni lang ma na 1000 keer hebt g het wel gehad :p
Spijtig dak ni in de USA woon, dan kon ik 't gaan halen op mn verjaardag!
Kga deze zeker halen, maar eerst Catherine! veel te lang op moeten wachten!

Moguai

Legacy Member
Stoort me wel enorm dat de monsters in FFXIII-2 vooral dezelfde zijn als in FFXIII.. Met een ander kleurtje of whatever >_>

SHIGSY

Legacy Member
Allez, we zijn er ook mee thuis gekomen. Straks eens aan beginnen...

rico

Legacy Member
kvind hem goed, beter als de XIII iig. Wel spijtig dat ze de summons uit het spel hebben gehaald. en chocobo races zijn terug whoop :p

Bamboebahr

Legacy Member
ffkes halve off-topic vraag: ik heb het spel besteld (collector's edition) via GM maar nog geen bericht gehad, nog iemand met dit probleem?

SHIGSY

Legacy Member
rico zei:
kvind hem goed, beter als de XIII iig.

Was ook niet echt veel voor nodig om het al beter dan 13 te maken. Daar kunnen we duidelijk in zijn...

Nog geen grote opmerkingen tot nu toe, nog niet veel tijd voor gehad. Muziek bevalt me al de hele tijd niet, dan zitten we al met een benepen gevoel van bij de start. Enfin, nog wel even tijd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan