Paterpor
Legacy Member
Aangezien er in veel kleine en verschillende threads gevraagd wordt om een replay te bekijken lijkt het me beter om vanaf nu het in één grote te doen. Ik zelf geef vaak tips en bekijk vele replays om te helpen.
Let op: Enkele regels
- Post bij de link wie je bent. Zodat we niet helemaal naar het einde moeten scrollen om te zien wie er verliest en waar we dus op moeten letten.
- Hou het bij opbouwende kritiek.
- Probeer zoveel mogelijk reclamevrije links te gebruiken. (http://www.sendspace.com/ bijvoorbeeld).
- Als er niet meteen op je replay wordt gereageerd quote dan je eigen link een vraag vriendelijk of er iemand naar kan kijken.
Zoek je zelf replays om te bekijken en te leren?
- http://www.sc2replayed.com/
- (meer links zijn welkom)
Algemene Tips:
Aangezien er veel tips terugkomen type ik hier algemene tips waar we naar kunnen verwijzen. Dit bespaart ons wat type werk. (PS: Aanvullen mag altijd!)
Tip 1: Bouw genoeg workers (SCV's, Probes, Drones). Stop niet tot je ongeveer een 30 per base hebt. Zoveel heb je er ongeveer nodig om zo efficiënt mogelijk minerals binnen te halen. Als je al 30 workers hebt maar je plant om een expansion te maken blijf dan workers maken, zo kan je de workers van de ene base naar de andere brengen zodat je ineens al een goede runnende base hebt.
Tip 2: Als je te veel minerals in stock hebt (dus teveel overschot hebt) betekent dit dat je niet genoeg units maakt. Bouw meer units makende gebouwen (Gateways, Barracks, Factory, ...). Voor zerg spelers betekent dit vaak een goed moment om een nieuwe expansie te nemen.
Tip 3: Blijf niet in je base zitten tot je genoeg mannetjes hebt en ga aanvallen. Zo zou je tot onvoorziene omstandigheden kunnen komen. Ga met je probes scouten en kijk wat de andere speler doet. Hierop kan je dan gepast reageren. Zorg ook voor genoeg druk naar de andere speler toe. Zo maakt hij fouten en kan je de overwinning in de wacht slepen.
Tip 4: Als de game blijft duren blijf dan niet zitten met je barracks/gateways/lair maar ga voor een hogere tech. Zo kan je de tegenstander voorruit blijven.
Tip 5: Als je merkt dat je wel wat overschot in minerals hebt, begin met te upgraden. Ook dit geeft een enorm voordeel.
Tip 6: Werk aan een plan. Weet wat je ga doen op voorhand, dit geeft je voordeel in minerals. Zorg wel dat je flexibel genoeg bent om je plan te veranderen.
Terminologie Lijst:
Mag ook nog aangevuld of verbeterd worden
- Wat wordt er bedoeld met 9/12 of 15/26?
Dit is de suplycount. Dit vind je rechts boven aan je scherm.
- Wat is micro of macro?
Micro: je kunde om je combat units zo goed mogelijk te besturen. Dit gaat van alles in één control group naar elke unit individueel besturen
Macro: Economie. Het aantal workers dat je hebt, expo's, timinings met production buildings & upgrades. Eigelijk je kunde om zoveel mogelijk stuff te maken om een zo kort mogelijke tijd.
- Wat wordt er bedoeld met cheese?
Dit is een strategie waarbij de speler voor een verassing strategie kiest. Als je cheese niet scout is het vaak een win maar als je het scout verlies je waarschijnlijk (bron:http://wiki.teamliquid.net/starcraft/Cheese)
- Wat wordt er bedoeld met een all-in?
Dit is een strategie waarbij de speler kiest om alles wat hij heeft in de strijd te gooien. Hiermee neemt hij het risico dat wanneer hij niet wint als verliezer zal eindigen. (bron: http://wiki.teamliquid.net/starcraft/All-in)
- Wat wordt er bedoeld met een rush?
Dit is een strategie waarbij een speler zo snel mogelijk naar iets toebouwd. Bijvoorbeeld: Zo snel mogelijk Dark Templars halen, zo snel mogelijk 5 stalkers hebben.
Enkele zeer behulpzame video's
Day9
Een video waar day9 uitlegt hoe je uw speelstijl kan perfectioneren.
Een video waar day9 uitlegt welke beslissing je ingame moet maken
Let op: Enkele regels
- Post bij de link wie je bent. Zodat we niet helemaal naar het einde moeten scrollen om te zien wie er verliest en waar we dus op moeten letten.
- Hou het bij opbouwende kritiek.
- Probeer zoveel mogelijk reclamevrije links te gebruiken. (http://www.sendspace.com/ bijvoorbeeld).
- Als er niet meteen op je replay wordt gereageerd quote dan je eigen link een vraag vriendelijk of er iemand naar kan kijken.
Zoek je zelf replays om te bekijken en te leren?
- http://www.sc2replayed.com/
- (meer links zijn welkom)
Algemene Tips:
Aangezien er veel tips terugkomen type ik hier algemene tips waar we naar kunnen verwijzen. Dit bespaart ons wat type werk. (PS: Aanvullen mag altijd!)
Tip 1: Bouw genoeg workers (SCV's, Probes, Drones). Stop niet tot je ongeveer een 30 per base hebt. Zoveel heb je er ongeveer nodig om zo efficiënt mogelijk minerals binnen te halen. Als je al 30 workers hebt maar je plant om een expansion te maken blijf dan workers maken, zo kan je de workers van de ene base naar de andere brengen zodat je ineens al een goede runnende base hebt.
Tip 2: Als je te veel minerals in stock hebt (dus teveel overschot hebt) betekent dit dat je niet genoeg units maakt. Bouw meer units makende gebouwen (Gateways, Barracks, Factory, ...). Voor zerg spelers betekent dit vaak een goed moment om een nieuwe expansie te nemen.
Tip 3: Blijf niet in je base zitten tot je genoeg mannetjes hebt en ga aanvallen. Zo zou je tot onvoorziene omstandigheden kunnen komen. Ga met je probes scouten en kijk wat de andere speler doet. Hierop kan je dan gepast reageren. Zorg ook voor genoeg druk naar de andere speler toe. Zo maakt hij fouten en kan je de overwinning in de wacht slepen.
Tip 4: Als de game blijft duren blijf dan niet zitten met je barracks/gateways/lair maar ga voor een hogere tech. Zo kan je de tegenstander voorruit blijven.
Tip 5: Als je merkt dat je wel wat overschot in minerals hebt, begin met te upgraden. Ook dit geeft een enorm voordeel.
Tip 6: Werk aan een plan. Weet wat je ga doen op voorhand, dit geeft je voordeel in minerals. Zorg wel dat je flexibel genoeg bent om je plan te veranderen.
Terminologie Lijst:
Mag ook nog aangevuld of verbeterd worden
- Wat wordt er bedoeld met 9/12 of 15/26?
Dit is de suplycount. Dit vind je rechts boven aan je scherm.
- Wat is micro of macro?
Micro: je kunde om je combat units zo goed mogelijk te besturen. Dit gaat van alles in één control group naar elke unit individueel besturen
Macro: Economie. Het aantal workers dat je hebt, expo's, timinings met production buildings & upgrades. Eigelijk je kunde om zoveel mogelijk stuff te maken om een zo kort mogelijke tijd.
- Wat wordt er bedoeld met cheese?
Dit is een strategie waarbij de speler voor een verassing strategie kiest. Als je cheese niet scout is het vaak een win maar als je het scout verlies je waarschijnlijk (bron:http://wiki.teamliquid.net/starcraft/Cheese)
- Wat wordt er bedoeld met een all-in?
Dit is een strategie waarbij de speler kiest om alles wat hij heeft in de strijd te gooien. Hiermee neemt hij het risico dat wanneer hij niet wint als verliezer zal eindigen. (bron: http://wiki.teamliquid.net/starcraft/All-in)
- Wat wordt er bedoeld met een rush?
Dit is een strategie waarbij een speler zo snel mogelijk naar iets toebouwd. Bijvoorbeeld: Zo snel mogelijk Dark Templars halen, zo snel mogelijk 5 stalkers hebben.
Enkele zeer behulpzame video's
Day9
Een video waar day9 uitlegt hoe je uw speelstijl kan perfectioneren.
Een video waar day9 uitlegt welke beslissing je ingame moet maken


Zal het er hier bij zetten 
)
. Reaper rush bangelijk gefaald wel