Nahrtent zei:
Hier ook de eeuwige twijfel, het gaat mij weer net iets té snel allemaal.
@ P4man je pleit regelmatig voor winst nemen in schijven. Maar hoe bepaal je het evenwicht tussen winst nemen en genoeg kapitaal laten zitten om te anticiperen op verdere stijging?.
Tsja, dat moet ieder voor zich uitmaken. Hoe sneller je winst neemt, hoe lager je risico en hoe lager het potentieel. En omgekeerd.
Ik verkoop aan een "tempo" of misschien beter gezegd, een ratio crypto/fiat waarbij ik mik op ruimschoots "binnen" te zijn voor ik al mijn crypto verkocht zou hebben. Eerder 50% of zo.
Dat maakt dat ik nogal wat risico neem en percentueel relatief weinig verkoop. Hoe je dat zelf doet hangt af van je doel, je middelen en hoeveel risico je wil lopen.
Elke keer dat BTC $1000 dollar stijgt, wordt een verdere stijging van $1000 iets minder significant.
Je moet het natuurlijk percentueel zien. $1000 is nu maar 6%, en wie weet straks misschien nog maar 1%.
Naarmate BTC stijgt moet je ook steeds minder BTC verkopen (in absolute cijfers) om je fiat/crypto ratio in balans te houden.
Enfin, ik zeg niet dat dit een zaligmakende strategie is, één gevolg is bv dat ik tientallen BTC heb verkocht voor wat achteraf een habbekrats bleek, maar ik vind het een goede manier om ook zonder glazen bol je risico te beperken zonder alle kansen op een jackpot te moeten opgeven. En niet te moeten panikeren als de beurs niet bereikbaar is bij een crash.