Archief - Bitcoin deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CCatalyst

Legacy Member
Kan je eigenlijk >10 BTC verkopen via een exchange die daarover niet moeilijk gaat doen en achteraf zonder bank die dat ff gaat klikken als "verdachte transactie" aan de fiscus?

Of anders gesteld: wat is de beste manier om van meerdere BTC verlost te raken (nee, geen donaties) zonder ongewenste individuele aandacht te krijgen?

Senseo

Legacy Member
Man, ik ben toch zo pist dat ik heb verkocht een paar dagen geleden voor €9500. Ik verwachtte dat het terug ging zaken naar rond de 8500 om dan weer aan te kopen. Wanneer gaat dat ding nu zakken? :(:D

fordjah

Legacy Member
Senseo zei:
Man, ik ben toch zo pist dat ik heb verkocht een paar dagen geleden voor €9500. Ik verwachtte dat het terug ging zaken naar rond de 8500 om dan weer aan te kopen. Wanneer gaat dat ding nu zakken? :(:D

686idn45nrfz.jpg


True story. :D

Nahrtent

Legacy Member
Hier ook de eeuwige twijfel, het gaat mij weer net iets té snel allemaal. :D

@ P4man je pleit regelmatig voor winst nemen in schijven. Maar hoe bepaal je het evenwicht tussen winst nemen en genoeg kapitaal laten zitten om te anticiperen op verdere stijging? Ik vind dat moeilijk. Elke keer dat BTC $1000 dollar stijgt, wordt een verdere stijging van $1000 iets minder significant. Nu zitten we al te rekenen in trappen $5000, dat is toch zot.

fordjah

Legacy Member
Aan dit tempo zitten we volgende week aan 20k $. Quote me later please. :unsure:

P4man

Legacy Member
Nahrtent zei:
Hier ook de eeuwige twijfel, het gaat mij weer net iets té snel allemaal. :D

@ P4man je pleit regelmatig voor winst nemen in schijven. Maar hoe bepaal je het evenwicht tussen winst nemen en genoeg kapitaal laten zitten om te anticiperen op verdere stijging?.

Tsja, dat moet ieder voor zich uitmaken. Hoe sneller je winst neemt, hoe lager je risico en hoe lager het potentieel. En omgekeerd.
Ik verkoop aan een "tempo" of misschien beter gezegd, een ratio crypto/fiat waarbij ik mik op ruimschoots "binnen" te zijn voor ik al mijn crypto verkocht zou hebben. Eerder 50% of zo.
Dat maakt dat ik nogal wat risico neem en percentueel relatief weinig verkoop. Hoe je dat zelf doet hangt af van je doel, je middelen en hoeveel risico je wil lopen.

Elke keer dat BTC $1000 dollar stijgt, wordt een verdere stijging van $1000 iets minder significant.

Je moet het natuurlijk percentueel zien. $1000 is nu maar 6%, en wie weet straks misschien nog maar 1%.
Naarmate BTC stijgt moet je ook steeds minder BTC verkopen (in absolute cijfers) om je fiat/crypto ratio in balans te houden.
Enfin, ik zeg niet dat dit een zaligmakende strategie is, één gevolg is bv dat ik tientallen BTC heb verkocht voor wat achteraf een habbekrats bleek, maar ik vind het een goede manier om ook zonder glazen bol je risico te beperken zonder alle kansen op een jackpot te moeten opgeven. En niet te moeten panikeren als de beurs niet bereikbaar is bij een crash.

borgus

Legacy Member
Senseo zei:
Man, ik ben toch zo pist dat ik heb verkocht een paar dagen geleden voor €9500. Ik verwachtte dat het terug ging zaken naar rond de 8500 om dan weer aan te kopen. Wanneer gaat dat ding nu zakken? :(:D

Dus je hebt verkocht op het dal punt van de BTC? Dat was niet slim, natuurlijk kan je het dalpunt niet zomaar voorspellen. Als BTC het verleden volgt zal er nog wel een correctie komen, maar of dat die onder de 10K gaat liggen is twijfelachtig aan dit tempo.

EDIT: Niet slim is misschien niet juist uitgedrukt, want eigenlijk tart BTC hier gewoon alle logica en werkelijkheid. Misschien eerder pijnlijk, maar heb je winst uit je sell gehaald? En viel die winst binnen je verwachting? Dan moet je eigenlijk niet terug denken op die beslissing. Zolang je niet gekocht had op 11K en dan in paniek verkopen op 9.5K valt dat allemaal wel mee.

P4man

Legacy Member
maar da's geen mooi rond getal, en je hebt er geen screenshot van ;)

fordjah

Legacy Member
M°°nblade zei:
Ik heb ooit een screenshot gehad van $6666,66

Aah waar is de tijd. :)
Oh wait, amper een paar weken geleden.. :unsure:


edit: correctie incoming? nvm!

vanrumst

Legacy Member
Ik krijg altijd koude rillingen telkens ik niet op mijn coinbase geraak, altijd lichte paniek of de crash gestart is :crazy:

(zowel Coinbase als Kraken geraak ik zelfs niet ingelogd voor de moment, laat staan een transactie maken)

tonightwedance

Legacy Member
Verkocht aan 14064 euro. ~ 5k euro winst
Vertrouw het niemeer :p

M°°nblade

Legacy Member
tonightwedance zei:
Verkocht aan 14064 euro. ~ 5k euro winst
Vertrouw het niemeer :p
Ik ben meestal degene die bij de eerste scheet al panikeert dus ge kunt u niet voorstellen hoe ik mij nu voel. Waarschijnlijk sebiet direct in de auto springen, naar huis rijden en rap mijn cold storage inpluggen en heel de nest verkopen vooraleer het te laat is? :unsure:

Vergeet parabolic climb, dit is verticaal.

P4man

Legacy Member
tonightwedance zei:
Verkocht aan 14064 euro. ~ 5k euro winst
Vertrouw het niemeer :p

Toen het $10 stond gaf ik het weg of speelde ik er poker mee. ik vertrouwde het aan $100 al niet meer. Aan $1000 al helemaal niet. $10000 vond ik waanzin.
Maar ik heb gelukkig nooit allesverkocht. En ik denk niet dat ik dat ooit doe.

tonightwedance

Legacy Member
M°°nblade zei:
Ik ben meestal degene die bij de eerste scheet al panikeert dus ge kunt u niet voorstellen hoe ik mij nu voel. Waarschijnlijk sebiet direct in de auto springen, naar huis rijden en rap mijn cold storage inpluggen en heel de nest verkopen vooraleer het te laat is? :unsure:

Vergeet parabolic climb, dit is verticaal.

Zou ik nu ook weer niet doen. De reden waarom ik verkoop is omdat er wel een correctie ga komen... Alle tekenen aan de wand zijn er :p
Lange termijn zal dit beestje wel blijven stijgen denk ik. Later zult ge behoren tot de 1 btc club of niet.

fordjah

Legacy Member
P4man zei:
Toen het $10 stond gaf ik het weg of speelde ik er poker mee. ik vertrouwde het aan $100 al niet meer. Aan $1000 al helemaal niet. $10000 vond ik waanzin.
Maar ik heb gelukkig nooit allesverkocht. En ik denk niet dat ik dat ooit doe.

Same. Altijd iets bijhouden. Al is het later mss alleen nog maar een aandenken en niets meer waard. Never forget. :love:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan