Archief - [TR]E6300 @ 3500MHz 24/7 boxed.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Massman

Legacy Member
Ik sta enkel open voor ruilen aangezien ik sowieso een cpu nodig heb.

Doet 3,5GHz 100% stabiel op 1,375 tot 1,4 volt gebruik makende van een standaard Intel koeler. Met een betere koeler zit 3600MHz er wel in (515x7).

Justchill

Legacy Member
klokt zeer goed over ze.. wordt alleen een beetje warm :-)

Massman

Legacy Member
Is gewoon te traag, liever een chip van de nieuwere generatie (beginnende van E2xxx series)

yakmodder

Legacy Member
Ruilen tegen e4300 , met factuur en boxed koeler. Geen benul van oc resultaat

Kenshi

Legacy Member
Welk mobo heb je daarvoor gebruikt btw ?
Richtprijs ? (heb namelijk niets om mee te ruilen)

LaCucaracha

Legacy Member
@massman... wat zijn je temps in orthos bvb op die clockspeeds?
met de intel stock cooler haalde ik +65 graden op 2,8 ghz met mijn E6300...
kben dan wel s curieus hoeveel gij hebt op 3,5 ghz...

LaCucaracha

Legacy Member
Gamer zei:
trust me, koud genoeg :p

dan mag hij me toch wel s uitleggen hoe hij dat flikt...
ik kan mij niet voorstellen dat als je pakweg orthos of OCCT gedurende lange tijd laat lopen op 3.5 ghz dat je dan onder de 65 graden zit met de stock cooler?
ik heb een zalman 9500 die op max speed draait en wanneer ik hiernet mijn E6300 op 3.15 ghz stresste met OCCT (high priority, cpu test) gedurende een uur dan haalde die temps van max 50 graden, maar dit is dan ook een heel goede cooler.

R@ndom

Legacy Member
zover overclocken met een standaard intel cooler: ben je goed gek als je die cpu koopt, is waarschijnlijk kapot geclocked

Gothrek

Legacy Member
R@ndom zei:
zover overclocken met een standaard intel cooler: ben je goed gek als je die cpu koopt, is waarschijnlijk kapot geclocked

of met dit winterweer is de lucht nogal koel buiten.....

-dawnz-

Legacy Member
R@ndom zei:
zover overclocken met een standaard intel cooler: ben je goed gek als je die cpu koopt, is waarschijnlijk kapot geclocked

een cpu krijg je zo easy niet kapot.
een overclock zal er zeker niet voor zorge da uw cpu kapot gaat. toch niet op lucht :)

Massman

Legacy Member
Gamer zei:
ruilen met opleg van u voor E6850 ?

Hoeveel opleg + wat doet die cpu?

yakmodder zei:
Ruilen tegen e4300 , met factuur en boxed koeler. Geen benul van oc resultaat

Kan je een stepping geven?

Kenshi zei:
Welk mobo heb je daarvoor gebruikt btw ?
Richtprijs ? (heb namelijk niets om mee te ruilen)

Mobo's: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=626
Richtprijs is 95€, zowat 70% van de nieuwprijs (correct me if I'm wrong)


Tristan1 zei:
e2160 met ferme oc ?

Wat is ferm? :)

cappelle zei:
heb hier een e2180 liggen
nog maar een weekje oud

Kan je eventueel een stepping geven?

LaCucaracha zei:
@massman... wat zijn je temps in orthos bvb op die clockspeeds?
met de intel stock cooler haalde ik +65 graden op 2,8 ghz met mijn E6300...
kben dan wel s curieus hoeveel gij hebt op 3,5 ghz...

LaCucaracha zei:
dan mag hij me toch wel s uitleggen hoe hij dat flikt...
ik kan mij niet voorstellen dat als je pakweg orthos of OCCT gedurende lange tijd laat lopen op 3.5 ghz dat je dan onder de 65 graden zit met de stock cooler?
ik heb een zalman 9500 die op max speed draait en wanneer ik hiernet mijn E6300 op 3.15 ghz stresste met OCCT (high priority, cpu test) gedurende een uur dan haalde die temps van max 50 graden, maar dit is dan ook een heel goede cooler.

Ik ga direct eens kijken om dat te laten lopen

R@ndom zei:
zover overclocken met een standaard intel cooler: ben je goed gek als je die cpu koopt, is waarschijnlijk kapot geclocked

Yeah, right. Informeer u aub wat beter :)

Jo3Rii zei:
moest er geen intressante ruil zijn; bod van 65 incl ;)

Te weinig, imho.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan