Archief - Microsoft Office XP NL OEM 2002

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kivirno

Legacy Member
ik verkoop deze originele 3 cd's office
meeneemprijs: 150 euro incl.
in nieuwstaat

ook nog windows 2000 pro
meeneemprijs: 75 incl.

--NickName--

Legacy Member
De verkoop van Microsoft OEM producten is "onlosmakelijk" verbonden met de verkoop van hardware waarop deze licenties geinstalleerd staan

--> dit vind ik terug op de site van microsoft zelf, dus blijkbaar mogen die OEM versies niet apart verkocht worden

dit louter informatief natuurlijk

MototheT

Legacy Member
als je er een powercable bij verkoopt mag het echter wel, zo wordt op vele plaatsen die regelgeving omzeild tenminste...

bibawa

Legacy Member
De hoeveelste keer is het nu al dat hier OEM producten worden aangeboden, dit is verboden en bij wet strafbaar !!!

--NickName--

Legacy Member
MototheT zei:
als je er een powercable bij verkoopt mag het echter wel, zo wordt op vele plaatsen die regelgeving omzeild tenminste...

Als je het letterlijk neemt dan moet je die OEM versie op die kabel installeren ?

kivirno

Legacy Member
srr hoor maar deze office heb ik apart gekocht, zat nergens bij dus mag apart verkocht worden hoor
nieuwprijs bedraagt 250 euro dus

piotke

Legacy Member
MototheT zei:
als je er een powercable bij verkoopt mag het echter wel, zo wordt op vele plaatsen die regelgeving omzeild tenminste...

Niet meer. Reglementering hieromtrent is aangepast, het moed een volwaardige pc zijn. Moederbord/cpu/hdd en case was het dat je minstens moest aankopen.

Is het nu OEM of niet ?

i386dx

Legacy Member
kivirno zei:
srr hoor maar deze office heb ik apart gekocht, zat nergens bij dus mag apart verkocht worden hoor

In dat geval is het geen OEM hé...

kivirno

Legacy Member
ik zou et ni weten er staat gewoon

microsoft office xp proessional with publisher version 2002 NL

en nu graag enkel geinteresseerden graag en geen microsoft policy bullshit

bibawa

Legacy Member
Voor je verkoopt mag je wel zeker weten of het OEM is of niet...

Ironpole

Legacy Member
bibawa zei:
Voor je verkoopt mag je wel zeker weten of het OEM is of niet...

Inderdaad, eerst OEM erbij zetten, en dan als je van de zever afweet het er niet meer bijzetten.

piotke

Legacy Member
kivirno zei:
ik zou et ni weten er staat gewoon

microsoft office xp proessional with publisher version 2002 NL

en nu graag enkel geinteresseerden graag en geen microsoft policy bullshit

Zit er boekje enzo bij, dozeke, map en dergelijke, dan heb je een full. Enkel cd met licentie is OEM. (maak eens fotootje van cd aub)

kivirno

Legacy Member
ik heb 3 cd's in een doosje met code that's it, de rest heb ik niet meer
take it or leave

piotke

Legacy Member
zolang je niet meer info verschaft of foto's zal het een leave it worden. K'was nochtans ferm geinteresseerd, office is het enigste wat nog niet 100% legaal is...

kivirno

Legacy Member
het is dus gebleken een OEM versie te zijn, wie er over klaagt, spijtig

--NickName--

Legacy Member
idd, dat is een OEM versie en mag dus niet apart worden verkocht

Zelfs wanneer je het koopt en je installeert het op je pc met gebruik van die code is het illegale software

kivirno

Legacy Member
weet je wat koop uzelf er een schoon hdke bij en ge zijt legaal

geen enkele winkel die die ni lost verkoopt zene

OMFG

piotke

Legacy Member
smason zei:
das een OEM versie?

Een versie van sofware die bedoeld is om bij volledige pc's te kopen, omdat de prijs anders te hoog zou oplopen voor sommige mensen. Voornamelijk interessant voor pc bouwers.
Deze versie onderscheid zich in verpakking (enkel cd's + licentie stikker), geen boekjes, uitleg, ... En ik meende ook mindere support via MS, omdat dit via je pc bouwer verloopt.

kivirno zei:
weet je wat koop uzelf er een schoon hdke bij en ge zijt legaal

geen enkele winkel die die ni lost verkoopt zene

OMFG

nopez

Een OEM-licentie mag nu alleen nog maar worden verkocht in combinatie met een volledig computersysteem. Onder een 'volledig computersysteem' verstaat MS minstens 'een processor, een moederbord, een harde schijf, een voeding en een kast'.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan