Archief - Game PC te koop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

aarsno

Legacy Member
Beste kopers,

Bij deze zou ik graag mijn pc verkopen. Deze heb ik vorig jaar in februari aangekocht volgens de Best Buy Guide op tweakers.net. Prijs/kwaliteit verhouding is dus zeker in orde. Er is nog tot februari volgend jaar garantie (aankoopfactuur aanwezig). Ik doe hem weg omdat ik een macbook air heb aangeschaft en geen nood meer heb aan krachtige prestaties.

De huidige prijzen van onderstaande lijst heb ik van tweakers.net gehaald.

-Grafische kaart: HD5850
huidige nieuwprijs €118
-Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
huidige nieuwprijs €97,50
-Moederbord: Gigabyte GA-770TA-UD3
huidige prijs onbekend (heeft me toen €83 gekost)
-Processorkoeling: Scythe Mugen 2
huidige prijs onbekend (heeft me toen €38 gekost)
-Geheugen: GeIL GV34GB1333C7DC
huidige prijs onbekend (heeft me toen €104 gekost)
-Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
huidige nieuwprijs €110
-Voeding: Cooler Master Real Power M520
huidige prijs onbekend (heeft me toen €70 gekost)
-Behuizing: Cooler Master HAF922
huidige prijs: €100
-Optische drive: SonyNEC AD7240S
huidige prijs €27
-Muis: Logitech Performance Mouse MX
huidige prijs €80
-Monitor: Samsung SyncMaster 940BW
Laatst bekende laagste prijs € 191,- op zondag 23 augustus 2009.
-Toetsenbord: Microsoft Wired Keyboard 600
huidige prijs €12

Ik verkoop liefst de pc in zijn geheel. Enkel wanneer er interesse is voor genoeg onderdelen zal ik overwegen om appart te verkopen.

Gelieve ook je bod(prijs) te argumenteren zodat we beide een goede overeenkomst kunne sluiten. Daarom heb ik ook wat prijzen als richtlijn meegegeven.

En voor de volledigheid: ik bied deze setup ook aan op tweedehands.be



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Skidz

Legacy Member
De totale "nieuwprijs" van de setup zonder muis,monitor en toetsenbord zou 802.5 euro zijn
75% vragen voor electronica van bijna 2jaar oud is gewaagd.
(bv. hier wordt een 5850 die 18 maanden oud voor 120 euro verkocht)(Dat is al 60%)
XFX HD5850 1GB aangeboden | Core | Tweakers.net Vraag & Aanbod
(En die van jou is nog een paar maanden ouder)
Misschien een reden waarom dit het 2de topic is waarin je probeert dit te verkopen.
En dan stel ik me nog vragen bij het geheugen van 104 euro.
Misschien veel betere kwaliteit, maar daarvan kan je 20GB Kingston Value Ram met kopen.
En waarschijnlijk heb jij de harde schijf een tientallen euro's goedkoper kunnen krijgen gezien de recente stijging van de prijzen van HDD's.

Hoedanook,
Succes met de verkoop!

aarsno

Legacy Member
Skidz zei:
De totale "nieuwprijs" van de setup zonder muis,monitor en toetsenbord zou 802.5 euro zijn
75% vragen voor electronica van bijna 2jaar oud is gewaagd.
(bv. hier wordt een 5850 die 18 maanden oud voor 120 euro verkocht)(Dat is al 60%)
XFX HD5850 1GB aangeboden | Core | Tweakers.net Vraag & Aanbod
(En die van jou is nog een paar maanden ouder)
Misschien een reden waarom dit het 2de topic is waarin je probeert dit te verkopen.
En dan stel ik me nog vragen bij het geheugen van 104 euro.
Misschien veel betere kwaliteit, maar daarvan kan je 20GB Kingston Value Ram met kopen.
En waarschijnlijk heb jij de harde schijf een tientallen euro's goedkoper kunnen krijgen gezien de recente stijging van de prijzen van HDD's.

Hoedanook,
Succes met de verkoop!

Als je mijn vorige thread bekijkt, zie je dat deze gesloten omwille van teveel ups. Na mijn toegestane 3 ups heb ik de community gevraagd voor hulp voor raad om mijn pc verkocht te krijgen. Dit mocht blijkbaar niet.

Over de prijzen, ik heb deze rap opgezocht op tweakers.net. Ze staan er enkel als richtlijn zodat er tijdens het bieden rekening mee kan gehouden worden. Zoals ik in mijn vorige thread heb vermeld, vind ik het ook moeilijk om een correcte marktwaarde voor mijn pc te schatten.

Daarom raad ik ook aan dat er geargumenteerd geboden wordt (met hopelijk wat research werkt zoals in jou post), zodat beide partijen een prijs overeenkomen. die fair is.

kevinbog

Legacy Member
Misschien even langsgaan bij prijsschattingen. Ik zou voor dit systeem tevreden zijn met de €500 die Matselot in uw vorige topic al heeft geboden.

Just my 2c, free up.

Mahony

Legacy Member
Hier mijn "bod":

*Grafische kaart: HD5850 – betere NIEUWE kaart 134euro, de HD 6850
55euro
*Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition – 97.50
45euro
*Mobo: Gigabyte GA-770TA-UD3 – 80euro nieuw
40euro
*Processorkoeling: Scythe Mugen 2 – 40euro nieuw
15euro
*Geheugen: GeIL GV34GB1333C7DC – 100euro nieuw
Kingston Valueram kan ik voor 55euro 12GB aan RAM steken.. Zeer tevreden van Kingston ValueRAM in mijn vorige gaming pc
55euro
*Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB – 100euro nieuw
45euro
*Voeding: Cooler Master Real Power M520 – 80euro nieuw
35euro
*Behuizing: Cooler Master HAF922 – 90euro nieuw
45euro
*Optische drive: SonyNEC AD7240S – 20 euro nieuw
10 euro

Dus voor de bak zou ik nog 345 willen geven.

aarsno

Legacy Member
Bedankt om de tijd te nemen voor je bod. Mijn vraag aan de rest: hoeveel verliest elk onderdeel in waarde (tov de huidige nieuwwaarde) als gevolg van 'ouderdom en gebruik'? Is het fair om op elk onderdeel 50% van de prijs af te doen? En zou je dit per onderdeel moeten bekijken?

ps: Wanneer ik even op google 5850 vs 6850 google zie ik dat de 5850 zeker niet moet onderdoen voor de nieuwere 6850.

Mahony

Legacy Member
aarsno zei:
ps: Wanneer ik even op google 5850 vs 6850 google zie ik dat de 5850 zeker niet moet onderdoen voor de nieuwere 6850.

Dat kan zijn, maar je hebt wel een nieuwe voor 135 euro..

Skidz

Legacy Member
Inderdaad, 5850 is meestal beter zelfs
Het verschil ligt in het energieverbruik. Wat niet uitmaakt hier (als je de volledige setup koopt)

Sjoepap

Legacy Member
de benchmarks van 5850 vs 6850 die je terugvindt op google zijn meestal van toen de 6850 net uitkwam.

nu zouden de nieuwe drivers het pleit in het voordeel van de 6850 moeten beslechten, doch dit is niet altijd waar, zie benchmarks hieronder

recente benchmark ten voordelen van 6850
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

maar hieronder een recente benchmark waar de 6850 toch het onderspit delft tegen de 5850

http://www.tomshardware.com/reviews/battlefield-3-graphics-performance,3063-8.html

Mahony

Legacy Member
nu zijn we wel een beetje OT aant gaan en onderdelen aan het vergelijken.. mijn punt was gewoon dat je een gelijkaardige nieuwe GPU kunt kopen voor een zeer scherpe prijs

Gurt11

Legacy Member
Ik wil wel 45 euro excl. bieden voor de Phenom II x4 955 BE. Als je besluit toch appart te verkopen...

Reborn

Legacy Member
Welke 5850 is het? De eerste generatie of de gereviseerde zuinigere kleinere versie?

aarsno

Legacy Member
Ik geloof de eerste generatie aangezien hij toen vrij recent uit was.

Reborn

Legacy Member
aarsno zei:
Ik geloof de eerste generatie aangezien hij toen vrij recent uit was.

Kunt u dat eens nakijken? Op de doos ofzo, model/type/merk, is die kaart vrij lang of kort? Dan weet ik het direct he.

EDIT: ik zag de foto niet :D ja het is idd de eerste generatie dus de lange, de die heb ik nodig, hoeveel wilt u er voor? Uw directe meeneemprijs aub.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan