Archief - Defecte Dell Studio 1720

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anjooh

Legacy Member
Hoi,

Een vriend van mij had problemen met zijn laptop.
Deze startte plots niet meer op.
Op zich gebruikte hij deze niet veel, en stelde hij het binnenbrengen van deze laptop iedere keer uit.
Ondertussen is dit al een paar maand geleden en gaat hij deze gewoon van de hand doen.
Deze is niet meer in waarborg.
Hij kent de specs ook niet vanbuiten, maar dit zouden de specs zijn:

c2d T8300 cpu
wifi
bluray
2MP webcam
firewire
built in remote control
17,3" 1920x1200 scherm
bluetooth
Intelligent battery
...

Hij kan de cpu niet met zekerheid vaststellen daar deze natuurlijk niet meer opstart.
De HDD's zijn eruit omdat hij de data die erop zat belangrijk waren voor hem.
Tevens heeft hij ook 1 ramlatje uitgehaald (2GB).
Hij wou ze beiden uithalen (er zat 4GB in) maar blijkbaar zit er 2GB op mobo en 1 extra ramslot.
Dus het ramslot is leeg.

Opgelet : niets van deze specs zijn bindend, maar hij denkt voor 99,9% zekerheid correct te zijn.

Dus bieden maar.

Anjooh

Legacy Member
ik zet nog geen meeneem tegen dat ik zie welke boden hier vallen.
Sowieso bij hele lage boden van 20-40 euro zal hij die zelf houden en laten herstellen.

successor

Legacy Member
Die laptops hebben een zeer debiel probleem : de kabel die de powerknop verbindt met het mainboard was kapot/had problemen met contact.

Je kan dat testen door die laptop op bepaalde pins kort te sluiten.

55 excl.

Anjooh

Legacy Member
ik zal vanaf 75 euro beginnen noteren mensen.
ik denk dat -indien lager geboden- hij de laptop alsnog zal zelf laten repareren.

@ successor : bedankt voor de tip, maar ik laat dit dan over aan meer bekwame mensen dan mij ;)


edit : ik krijg vragen via PM betreffende de staat/defect.
Deze is dus fysiek in een perfecte staat, maar als je op de power knop drukt gebeurt er niks.

m1st3r

Legacy Member
75 euro, afgehaald.
wanneer sluit je en aub als kan de specs bevestigen en eventueel foto's.
Specs zijn nogal belangrijk xD

Anjooh

Legacy Member
m1st3r zei:
75 euro, afgehaald.
wanneer sluit je en aub als kan de specs bevestigen en eventueel foto's.
Specs zijn nogal belangrijk xD

Hoi,

Ik ga deze nog een paar dagen laten open staan (tot ergens na het weekend).
Specs kunnen niet bevestigd worden wegens geen opstart om deze te checken.
En ik denk niet dat je -als eventuele nieuwe eigenaar- het leuk zou vinden dat ik die laptop effe opensmijt om te kijken wat er in zit.
Toch niet met mijn beperkte kennis...

Ik zal seffens eens wat foto's posten ok?

Grtz

kenaney

Legacy Member
je moet perse het laptop niet opensmijten om te kijken wat erin zit. Gewoon het omdraaien en het juiste modelnummer staat daar ergens op. Via het modelnummer kunnen we het achterhalen wat ie allemaal heeft.

Anjooh

Legacy Member
Ik ga de antwoorden op de vragen per PM hier plaatsen.
Toestel doet dus NIETS (geen led/fan/..)
Deze komt dus met batterij en lader.

@ Kenaney :
Model No : PP22X
Ref Nr. : 07018
Service Tag : FF9ZK3J
Dell LBL P/N : CM324 A00 emp
Express service code : 335-755-032-31

Anjooh

Legacy Member
ah, super!
Je hebt gevonden hoe.
Met welke code heb je gegoogled?

Grtz

Anjooh

Legacy Member
er zat 4GB in (volgens hem) maar hij heeft het enkele latje waar hij aankon (van 2GB) uitgehaald.
(check openingspost)

bikkerss

Legacy Member
ik vraag het maar omdat op de specs vermeld staat dat het toestel geleverd is met 2gb (2x1gb) en omdat er een latje is uitgehaald ...

Anjooh

Legacy Member
Hij denkt (hij is een techneut en weet begot niet meer wat de specs zijn) dat er 4GB inzat.
Maar er is 1x 2GB eruitgehaald.
Om verwarring te vermijden, is het beter om ervan uit te gaan dat er geen ram inzit.
Stel dat er alsnog 2GB inzit, is het mooi meegenomen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan