switchblade
Legacy Member
Hallo
Ik droom er al jaren van om naar de verenigde staten te gaan, maar het budget laat het jammergenoeg niet toe.
Ik heb onlangs vernomen dat YFU uitwisselingsprojecten verzorgt naar het buitenland.
Het is mogelijk om te kiezen tussen:
- (Secundaire) School
- Unief/College
- Au Pair
- Stage
- ...
Het schoolprogramma klinkt aantrekkelijk. Je volgt een jaar les in een secundaire school ginder. Ook al heb ik mijn secundair afgewerkt, toch lijkt mij dit interessant, omdat ik niet alleen nog iets bijleer in school, maar de volledig andere cultuur leer kennen; bijvoorbeeld: patriottisme, geloof, gebruiken binnen het gezin, familiefeesten, barbeque's, mentaliteit, ...
Nu vroeg ik me af of er hier iemand is die ervaring heeft met zo'n uitwisselingsproject. Want ik stel me toch enkele vragen hierbij.
Hoe heb je dat aan de man gebracht bij je ouders? Hoe reageerden ze hier op?
Wat is de volledige kostprijs hiervan?
Hoe was de begeleiding voor het vertrek en na de thuiskomst?
Hoe groot was de cultuurschok bij het terugkeren/aankomen?
grtz
Ik droom er al jaren van om naar de verenigde staten te gaan, maar het budget laat het jammergenoeg niet toe.
Ik heb onlangs vernomen dat YFU uitwisselingsprojecten verzorgt naar het buitenland.
Het is mogelijk om te kiezen tussen:
- (Secundaire) School
- Unief/College
- Au Pair
- Stage
- ...
Het schoolprogramma klinkt aantrekkelijk. Je volgt een jaar les in een secundaire school ginder. Ook al heb ik mijn secundair afgewerkt, toch lijkt mij dit interessant, omdat ik niet alleen nog iets bijleer in school, maar de volledig andere cultuur leer kennen; bijvoorbeeld: patriottisme, geloof, gebruiken binnen het gezin, familiefeesten, barbeque's, mentaliteit, ...
Nu vroeg ik me af of er hier iemand is die ervaring heeft met zo'n uitwisselingsproject. Want ik stel me toch enkele vragen hierbij.
Hoe heb je dat aan de man gebracht bij je ouders? Hoe reageerden ze hier op?
Wat is de volledige kostprijs hiervan?
Hoe was de begeleiding voor het vertrek en na de thuiskomst?
Hoe groot was de cultuurschok bij het terugkeren/aankomen?
grtz


( ze was 19 ) . En ook het uitgaans leven suckt er wel erg ( onder de 22) .
ad:

". Ik denk dat ik dan mijn valies zou mogen pakken om mij nadien in een boomhut te nestelen.

