ashraa zei:
bij elke groep wielertouristen da ik passeer met auto of moto en ze palmen de hele baan in dat ik op het andere vak moet voorbijsteken blijf ik trompen tot ze uit de weg gaan.
als ze dan opzij gaan rijd ik ernaast met ruit open en roep
MOET IK OP HET VELOPAD GAAN RIJDEN TOCH????
meestal reageren ze nogal geambeteerd maar blijven ze braaf, indien ze echt te gortig beginnen doen rijd ik 100 meter verder, stap ik uit en wacht of ze het daar ook eens in stilstand durven herhalen.
gebeurt zelden.
Ze zouden die redelijk zwaar mogen beboeten, regels zijn er voor iedereen, en als ze per sé op een deftige baan willen rijden, da ze een piste gaan afhuren en daar een beetje in't midden gaan rijden.
Amai. Stoer. Nooit borstvoeding gekregen of zo?
BadCompany zei:
Denk je soms dat alle wegen voor auto's zo denderend zijn? En als je een normale fiets hebt, heb je helemaal geen last van slechte fietspaden. Ik heb misschien ooit 1 keer lek gereden. Maar nee, de mannen willen een racefietske met flitterdunne bandjes, en dan maar klagen dat het fietspad niet goed is. Ik rij toch ook niet met een auto die heel laag afgesteld is (zoals op cicuits) om dan te zagen dan de drempels te hoog zijn? Op het circuit kan je wel gaan klagen als de baan er slecht bijligt.
Rij dus met een gewone fiets op het fietspad of huur zo'n wielerbaan af.
Ik rij 3 tot 5000km per jaar en heb gemiddeld om de 2 jaar ne platte band. Zeg er dan meeteen bij hoeveel km gij in uw leven al gedaan hebt om aan die ene platte band te komen? Als ge niks van de technische kant weet kunt ge u beter van zo'n commentaren onthouden.
$anka zei:
Was bij ons in de wijk, die manne (echt ne grote groep) heel de breedte vant straat in gebruik, tegen 30/uur. ma ge moogt daar 50. dus ik uiteraard een beetje aandringen. denkte da die manne opzij gaan? bijlange ni. Ik mij er dan maar stillekes aant tussen vringen. doordat dat zo traag ging, waren we ineens opt einde vant straat als ik met den auto midden in groep zat. konden ze hunnen bocht ni meer pakken, en dan maar vies zien
Als daar iets gebeurt zijde gij degene die z'n rijbewijs kwijt is en mogelijk aangehouden wordt.
Moet ik eens beginnen opsommen wat ge allemaal tegenkomt als ge het langs de andere kant ziet? Ik spreek dan nog nie eens over agressieve chauffeurs, kan mij nie direkt herinneren da'k da al veel tegengekomen ben. Maar sommige mensen rijden gewoon voor u in. Blijkbaar zijn ze nie in staat de snelheid van ne fietser in te schatten. Voorrang van rechts is nog zo iets. Dat telt blijkbaar niet als ge met de fiets zijt. Of veldwegskes, als ge dan al es de moeite doet om u uit het drukke verkeer te houden. Dan komen ze tegen 90 ne blinde bocht rond gevlogen. Zelfs vrachtwagens da ge op zo'n wegskes tegenkomt. ding was breder dan de weg en dan komt da maar door de bocht gevlamd. Zijn voorste wielen zaten rechts van de beton, en de oplegger zat er links helemaal naast. Op zo'n momenten ben ik blij da'k nog aan mountain bike gedaan heb en nog over de goot de graskant kan inwippen met ne koersfiets.
Of beeld u in, ge rijdt op het fietspad als ne voorbeeldige fietser. Lange rechte weg, ge kunt 500m voor u uit zien en het zonneke schijnt. Komt er uit een zijstraatje een juffrouwke met een saxo'ke die gewoon een stopbord negeert en over uw wiel rijdt. Ah ja, als ze moest vertragen, laat staan stoppen, dan moest ze schakelen en das nie evident met ne gsm in uw hand...
Al die straffe uitspraken hier komen van mensen die maar ene kant van het verhaal kennen en denken te weten hoe het in elkaar zit. Well, think again. Zo simpel is het allemaal nie.
Ik erger mij ook veel aan fietsers. Als ik met de auto voor een rood licht sta zie ik er veel gewoon doorrijden. Of ze rijden uit het niets voor u in. Zaterdag nog één die int donker en zonder licht op rechtdoor ging op een rotonde. Opeens duikt die voor mijne auto op en ze neemt zonder kijken hare voorrang ook al kwam ze van links.
Thuis ligt een heel netwerk van betonnen veldwegskes die ik heel graag doe met de fiets, dan komt ge ook geen auto's tegen. Maar int weekend rijdt da vol met ouw pé'kes die nie aan de kant willen gaan. Als ge ze dan toch voorbij geraakt beginnen ze u te verwijten. Vorige zaterdag nog bijna frontaal op een vrouwmens gereden. Ze reed uiterst links (hare links) en was het aant uitleggen tegen haar vriendin. Khad het zien aankomen en stond al quasi stil en ben dan zelf nog de graskant moeten inrijden of ze was op mij gereden.
Ik wil maar zeggen dat ge overal idioten hebt. Ge hebt mensen die nie met de auto kunnen rijden en ge hebt mensen die nie met de fiets kunnen rijden. Maar gelukkig zijn er meer die het wel kunnen. Wie da nie inziet moet maar terug z'n bed inkruipen en hopen dat de wijsheid met de jaren komt.