Archief - Werkstraffen...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sebek

Legacy Member
Beste 9lives-members,

Ik heb zojuist vernomen dat ik een werkstraf aan mijn been heb omdat ik 2 jaar geleden tegen een amsterdammerken van't stad ben gereden.

Een week voor de feiten zouden verjaren krijg ik telefoon dat 'k ging gedagvaard worden. Maand later: weer een telefoon met de uitspraak, het aantal uur weet ik nog niet maar ik weet wel dat een werkstraf toch minimum 20 uur is.

Ik sta vrij versteld tbh, voor iets banaal als een paaltje (waarvan de schade direct betaald geweest is) een werkstraf opleggen :wtf:

Iemand hier toevallig enige ervaring mee? Hoe gaat zoiets in zijn werk?

Groetjes
Koen :)

Spectre

Legacy Member
gewoon gaan aanmelden dan dan zegge ze wel wat je moet doen denk ik

Flipkikker

Legacy Member
Vragen waarom ge zelfs die straf nog krijgt? :s

I mean wtf :s
gebt betaald, en ze vervolgen u verder niet meer (waarom zouden ze? gebt al betaald...) en na 2 jaar wel nog es?

Sebiet mag ik 2 jaar na men snelheidsovertreding die ik toen onmiddellijk betaalde nog es een werkstrafke doen :wtf:

Cycloon

Legacy Member
Werkstraffen stellen niet veel voor ze. Het enige wa ge kwijt zijt is 20 uren van uw leven ;)

CyberOps

Legacy Member
zou de wet geen achterdeurke hebben om da niet te (moeten/kunnen) doen?

skelly_king

Legacy Member
CyberOps zei:
zou de wet geen achterdeurke hebben om da niet te (moeten/kunnen) doen?

Wss wel ze :) Ken ook iemand die een paalke had omvergereden en dies da gwn moeten gaan herstellen en hij heeft niet eens een boete gehad.

Albireo

Legacy Member
(en net als je denkt dat je alles al wel gezien en gehoord hebt...)

Je kan een werkstraf krijgen als je tegen een paaltje rijdt!? :wtf:

Hebben die met ons belastingsgeld betaalde idioten nog nooit van een verzekering gehoord... die zijn gemaakt om zo'n dingen te regelen... :confused:

Burrid

Legacy Member
Dat je werkstraf krijgt omdat je een persoon uit amsterdam hebt omvergerede, akkoord. Maar een paalke :wtf:

rechtervoet

Legacy Member
kheb dat al eens gedaan een werkstraf. das gwn ergens werken maar er niet voor betaald zijn. vb bij het ocmw, een rusthuis of bij de gemeente.
ik moest in de keuken staan bij een ocmw rusthuis voor 3 dagen. viel wel mee.
Meestal krijg je iets dat in verband staat met de feiten. mss paalkes kuisen ?

cram

Legacy Member
Je hebt de schade betaald en Na 2 jaar krijg je een werkstraf?????
Hebben ze daar niets anders te doen op het gerecht.
Het kan natuurlijk ook zijn was je dronken toen je dat paaltje omver reed?
Dan is dat iets anders
En wat zegt uw advokaat er van?

Tyfius

Legacy Member
Ge kunt altijd eens gaan informeren. Meestal doen ze, voor zover ik weet, toch het een of het ander. Als gij bewijs kunt voorleggen dat de schade al betaald is zou het mij echt sterk verwonderen dat ge daarnaast ook nog eens effectief een werkstraf gaat moeten doen.

Arifiene

Legacy Member
Ja een paaltje omver rijden.. Overtreding, anyone?
Overtredingen kunnen beboet worden met werkstraf.
Overigens: Telefoon? Officiele akte?

cram

Legacy Member
Effe serrieus,wees blij dat je niet in Amerika woont.Anders heb je een rechtzaak aan je been van een Amerikaan(se) advocaat die geld riekt en dat paaltje verdedigt.Omdat dat paaltje helemaal stijf is geworden van de schrik en niets meer kan zeggen wegens de schok omdat het aangerand is geweenst.

ng

Legacy Member
Arifiene zei:
Ja een paaltje omver rijden.. Overtreding, anyone?
Overtredingen kunnen beboet worden met werkstraf.
Overigens: Telefoon? Officiele akte?

Hij heeft de schade al vergoed. Is dat dan niet genoeg?

Sebek

Legacy Member
cram zei:
Je hebt de schade betaald en Na 2 jaar krijg je een werkstraf?????
Hebben ze daar niets anders te doen op het gerecht.
Het kan natuurlijk ook zijn was je dronken toen je dat paaltje omver reed?
Dan is dat iets anders
En wat zegt uw advokaat er van?

Was niet dronken en reed niet te snel. schade voor paaltje is via de verzekering vergoed (was een standaard amsterdammer die beschadigd was).

Arifiene zei:
Ja een paaltje omver rijden.. Overtreding, anyone?
Overtredingen kunnen beboet worden met werkstraf.
Overigens: Telefoon? Officiele akte?

Zij hadden hetzelfde standpunt, overtreding begaan en ik word nu beboet met een werkstraf :sad:

night ghost 128 zei:
Hij heeft de schade al vergoed. Is dat dan niet genoeg?

blijkbaar niet (fing dendermondse rechtbank heeft blijkbaar een reputatie recht te zetten :doh:)

GeTa

Legacy Member
Sinds wanneer is een ongeluk een overtreding tbh.
Lijkt mij maar zever.

Sebek

Legacy Member
g3t4 zei:
Sinds wanneer is een ongeluk een overtreding tbh.
Lijkt mij maar zever.

Ongeluk of niet bij een ongeval zal je wel één of andere overtreding maken hé.
Stel dat iemand de controle over het stuur verliest en op het tegengestelde rijvak terecht komt en zo spookrijder wordt of hij kan geen voorrang van rechts verlenen aan een voertuig.

Als ze je willen pakken, kunnen ze het zonder probleem !

zarathustra

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Hij heeft de schade al vergoed. Is dat dan niet genoeg?

de schade vergoeden is stap 1 eh, dan volgt er nog een straf uiteraard.

Net als een dief het gestolene moet terug geven en dan nog een straf krijgt. (niet dat het te verggelijken is met diefstal, maar gewoon om aan te tonen waarom het logisch is dat er nog een straf volgt)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan