Archief - [VORMSPEL] Een nieuwe wereld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

holycrus

Legacy Member
Inleiding

Het "spel" gaat als volgt. Stel op de een of andere manier (we gaan niet uitweiden hier dewelke) is iedereen van de wereld bewust geraakt van het feit, dat we allemaal mensen zijn, en als evenwaardige mensen naast elkaar kunnen en willen leven! We denken als collectief (dwz we denken als een eenheid, en we staan ook infunctie van die eenheid) waarin we een maatschappij willen creëren waarin we zoveel mogelijk kunnen doen waar we zin in hebben (natuurlijk houden wijzelf onszelf ook in bedwang want iedereen heeft goede normen en waarden)

Doel

Het doel van het spelletje is om gewoon samen even te brainstormen over de dingen die jullie graag zouden zien in een nieuwe wereld voorgesteld zoals in de inleiding. Geld bestaat in deze wereld niet. Ik zou zeggen laat uw gedachten maar eens de vrije loop en maak hier uw eigen betere wereld :)

^MystiQ

Legacy Member
Ik wens een wereld vol verdraagzaamheid, een wereld waarin je bang niet hoeft te zijn van anders kleurigen of rare individu's.
Een wereld waarin mensen niet schuchter doen tegenover mekaar en gemakkelijk een woordje kunnen babbelen terwijl ze wachten op de trein en dergelijke meer.

Een wereld waarin de mensen perfect met elkaar kunnen omgaan ongeacht welke cultuur ze hebben, dat ware wel leuk :)

En @ de idioten, moeten jullie echt iedere thread verzieken :s

twoen

Legacy Member
Eum ff denken

eerste waar ik op kom

Bijv. in Belgie woont iedereen op zijn perceel grond. Omdat we met meer en meer zijn, worden de percelen kleiner en bieden ze niet meer dezelfde leefkwaliteiten van vroeger toen de percelen grond groter waren en niet iedereen op zijn buurman zat te kijken. Ik stel voor dat er onderzoek gedaan wordt :p naar een betere soort van "grondverdeling" die zorgt voor een meer geordend beeld en een meer coherente samenleving.

Ook een mix van de verschillende lagen van de bevolking is aangewezen in deze nieuwe woonvorm. Zo ontstaan er geen probleemwijken en wordt de integratie van allochtonen bevorderd.

In realiteit is dit natuurlijk utopie. Het zou wel een oplossing bieden aan een veel hedendaagse problemen.

first usefull post in de thread.....ik win :applause:

edit: damn iemand was me voor :p

Genious

Legacy Member
Ik bedoel dit oprecht constructief, maar ik zou wensen voor individuele vrijheid van denken en handelen (met de daar mee gepaard gaande verantwoordelijkheden die dan te dragen vallen natuurlijk)

Vrijheid is in mijn utopische wereld belangrijk, collectief denken is dan minder geschikt.

Kermit

Legacy Member
ik denk heel belangrijk: er mogen geen godsdiensten zijn, dat lijdt toch alleen maar tot oorlogen en onderlinge haat

Atrox

Legacy Member
Een godsdienst zelf zorgt niet voor problemen, wel de mensen die het verkeerd interpreteren ...

Starrk

Legacy Member
holycrus zei:
Doel

Het doel van het spelletje is om gewoon samen even te brainstormen over de dingen die jullie graag zouden zien in een nieuwe wereld voorgesteld zoals in de inleiding. Geld bestaat in deze wereld niet. Ik zou zeggen laat uw gedachten maar eens de vrije loop en maak hier uw eigen betere wereld :)

Het belangrijkste wat mijn nieuwe wereld zou bevatten staat daar al vetjes gedrukt :).

Verder ga ik vooral akkoord met genious. Wat ook nog in mijn ideale wereld zou mogen is afstappen van de gejaagdheid, 4 versnellingen trager leven en terug aandacht hebben voor de medemens.
In mijn wereld zou geen ongelijkheid noch discriminatie zijn noch honger noch oorlog.
Mijn wereld zou progressief zijn en zich toeleggen op techniek en het verbeteren van de levensstandaard.

Klinkt allemaal heel melig misschien maar ik zou het pruimen :p

Mithrandix

Legacy Member
Om een wereld te laten draaien moet er juist wél geld zijn, deze zou dan wel de ceteris paribus op 1 of andere manier moeten doorbreken zodat iedereen in welvaart leeft :p

mijn ideale wereld is dan ook een liberale

Kermit

Legacy Member
Atrox zei:
Een godsdienst zelf zorgt niet voor problemen, wel de mensen die het verkeerd interpreteren ...

dus onrechtstreeks wel de godsdiensten, want hoe vaak worden ze juist geïnterpreteerd.... zeeeeeer weinig, de godsdiensten hadden een goed doel, ma ze veroorzaken gewoon altijd ambras en onenigheid

Conqie

Legacy Member
Mithrandix zei:
Om een wereld te laten draaien moet er juist wél geld zijn, deze zou dan wel de ceteris paribus op 1 of andere manier moeten doorbreken zodat iedereen in welvaart leeft :p

mijn ideale wereld is dan ook een liberale

idem:)

Xeromem

Legacy Member
Kermit zei:
ik denk heel belangrijk: er mogen geen godsdiensten zijn, dat lijdt toch alleen maar tot oorlogen en onderlinge haat

niet waar, godsdienst wordt gekoppeld aan conflicten
ik weet dat er weinigen met mij eens zullen zijn: er is nog nooit in de geschiedenis een conflict geweest tussen twee godsdiensten (zuiver op basis van overtuigingen)

trouwens, geloven zit in de mens; niet geloven is ook een geloof, stof om bij na te denken :cool:

noreeeee

Legacy Member
Godsdiensten hebben ook tot vele goede dingens geleid.

On topic: Ik wil dat iedereen goed gaat doen uit 'goedheid'. Er moet zoals verliefdheid of iets dergelijk, 'goedheid' bestaan. De onweerstaanbare drang om mensen te helpen, vriendelijk zijn,...
Verder zou ik uit de nieuwe wereld jaloezie bannen.
Als het mogelijk is een soort van communisme toepassen. Voor ik hier reacties op krijg enzo (Stalin was geen communist, pol pot was geen communist, mao zedong ook niet, dat zijn gewoon domme mensen die uitwaren op macht)

Utopie :(

^MystiQ

Legacy Member
Atrox zei:
Een godsdienst zelf zorgt niet voor problemen, wel de mensen die het verkeerd interpreteren ...

Ik denk dat een godsdienst die zegt dat vrouwen gehoorzaam moeten zijn en dergelijke meer wel degelijk voor problemen zorgt :)

Kermit

Legacy Member
Xeromem zei:
er is nog nooit in de geschiedenis een conflict geweest tussen twee godsdiensten (zuiver op basis van overtuigingen)

geloof je dat nu zelf?
denk eens aan pakistan-india, nu nog steeds
om nog maar te zwijgen van het terrorisme dat zijn oorsprong heeft gevonden in haat tegen het christendom

Gavin

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik denk dat een godsdienst die zegt dat vrouwen gehoorzaam moeten zijn en dergelijke meer wel degelijk voor problemen zorgt :)
dat zou al niet mogen, want dan hebt ge het 'iedereen is gelijk'-beginsel niet meer, en dat WILT iedereen in die wereld.


als in die wereld geen geld bestaat en iedereen gelijk wil zijn, laat de menselijke ideeën dan maar al zitten hoor
het zou rap gedaan zijn met het vredige wereldje

maxdevis

Legacy Member
hmmmm
ik denk dat we vooral meer onze eigen talenten kunnen en willen gaan ontplooien.

en als het zo voort gaat, dan kunnen we misschien eindelijk die 90% van onze hersensen gebruiken die we nu niet gebruiken.

holycrus

Legacy Member
idd max, da fascineert mij ook enorm, ooit al gehoord van het ORME metal? De zogenoemde steen der wi jzen, die bij inname zou zorgen voor grote telepathie, gebruik van uw andere hersendelen, zweven van de grond. Dit zou ook verklaren hoe de pyramide's nu gebouwd zijn. Maar het is nog een beetje te vroeg om victorie te kraaien volgens mij ^^. Maar idd, als dit waar zou zijn zou dit ook betekenen, dat we eiglijk woorden niet meer nodig hebben, maar onze diepste gedachten en gevoelens gewoon kunnen delen met anderen.

Stel u voor, ge raakt gewoon iemand aan en alles van u stroomt in die mens en vice versa, als ge alle problemen in de wereld ZO zou kunne zien vanuit iemand zi jn standpunt dat er middenin zit. Dat zou de onderlinge verdeeldheid tussen de mensen wel wegwerken... Daar benk ik meer als 100% zeker van

**edit

In mijn nieuwe wereld, zou bijna alles geautomatiseerd zijn, voedsel maken, andere dignen maken, met de technologie die wij nu hebben is dat al perfect mogelijk, werknemers zijn overbodig geworden, allen supervisors, en ook dit gebeurt natuurlijkj weer omdat alle mensen beseffen dat elk van hun belang heeft en een belangrijke taak te vervullen heeft, nl zorgen voor het welzijn van iedereen. Mensen zouden dus niet meer verplicth zijn om dingen e doen zoal gaan werken enzo, maar toch zouden ze (mss in mindere mate) het toch doen uit het besef dat het weinige werk dat ze nu leveren weldgelijk van belang is. Als je niet van die idee vertrekt en echt héél open gaat denken, komt ge uiteindelijk uit bij een soort van anarchie die ge natuurlijk ook niet wilt.

Mediamonk

Legacy Member
Mja ik ben meer een SF freak

-Geen godsdiensten
-Geen ziektes
-Massa's groen
-Technolisch paar decenia vooruit (dus geen autokes meer op wiele :P)
-Meerdere werelden
-Totale vrijheid
-Ruilsysteem
:woohoo:

mja mischien ga ik wat te ver maja :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan