Archief - verschillen belgie - nederland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

L0k1-

Legacy Member
Hallo, er is kans dat ik binnenkort zou verhuizen naar Nederland, nu de grote vraag is wat is er allemaal verschillend met belgie?

ik bedoel dus vooral financieel, zoals belastingen, sociale zekerheid, enz ....

Stancke

Legacy Member
Ik dacht dat Belgie goedkoper was op financieel vlak van wonen (allez,vaak komen de rijkere Nederlanders net over de grens wonen)

TheFuckingDutchman

Legacy Member
ja klopt Stancke.

Verzekeringen enzo, sociale zekrheid is bij mijn weten best wel een romslomp maar qua kwaliteit niet slecht.

L0k1-

Legacy Member
welja het is zo dat ik kans heb om naar den haag te gaan om daar te gaan werken en dan is het ook gemakkelijker als ik me daar in de buurt vestig :)

Avondland

Legacy Member
De verenigde Nederlanden, de parel van het Noorden ....

De wegen zijn alvast stukken beter, hoewel ik natuurlijk nog maar tot in Eindhoven ben gereden onlangs.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
L0k1- zei:
Hallo, er is kans dat ik binnenkort zou verhuizen naar Nederland, nu de grote vraag is wat is er allemaal verschillend met belgie?

ik bedoel dus vooral financieel, zoals belastingen, sociale zekerheid, enz ....

Da ge binnenkort ons wegenvignet mee moogt betalen :D

Emu

Legacy Member
- Sociaal systeem is anders
- Huizen zijn er duurder
- Huren is er (meestal) goedkoper vanwege huursubsidie
- Andere accenten
- Andere mentaliteit
- Hollanders hebben een heel andere mentaliteit kwa sexualiteit
- Meer aanbod kwa supermarkten... en meestal goedkoper
- Groter verschil tussen arm en rijk
- Meer crappy TV zenders
- Verschil in politiek
- Ze hebben er maar 1 officiële taal maar mensen int Noorden van Holland kunde amper verstaan :)
- Belastingen zijn in Nederlands ietsje lager
- In Nederland moet je vermogensbelasting betalen
- Hebben andere mentaliteit kwa auto besturen, rustiger
- Wegennet is beter uitgebouwd dan in België

Enz.... er zijn best veel doch meestal kleine verschillen.

Shellshock

Legacy Member
Onderwijssysteem zit daar ingewikkelder in elkaar en de kwaliteit is lager dan bij ons.

2 many soldiers

Legacy Member
Der zijn ook van die steden die echt gestructureerd zijn opgebouwd, waar auto en fietsroutes zijn gescheiden.

Memphis

Legacy Member
Algemeen is de infrastructuur (wegen, bebouwing, ...) in Nederland veel strakker... iets wat ik vind dat ze in Belgie ook zouden mogen doen :p (of hadden moeten doen natuurlijk)

LSDsmurf

Legacy Member
BTW is in Nederland 19%.
Auto's worden wel een stuk zwaarder belast dan hier.

ComputerVISTA

Legacy Member
Memphis zei:
Algemeen is de infrastructuur (wegen, bebouwing, ...) in Nederland veel strakker... iets wat ik vind dat ze in Belgie ook zouden mogen doen :p (of hadden moeten doen natuurlijk)

't Is wa laat om nu nog al de wegen recht te trekken en wegen naar dorpen te leggen ipv de lintbouw waar we nu mee zitten hé :p

virtualdude

Legacy Member
L0k1- zei:
koop ik me een auto wel in het buitenland desnoods en importeer ik hem :p

uwen BPM gade moeten blijven betale :p

BPm +/- BIV hier maar tot 30% van prijs van de wagen ofzo

celibie

Legacy Member
jonges, ge vergeet het allerbelangrijkste
WIET IS LEGAAL DAAR MAN :-D

ioo

Belgakam

Legacy Member
Stancke zei:
Ik dacht dat Belgie goedkoper was op financieel vlak van wonen (allez,vaak komen de rijkere Nederlanders net over de grens wonen)

De vermogensbelasting is minder in België, daarom komen al die rijke hollanders over de grens wonen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan