Archief - Verbindingen in Gent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

djdavy

Legacy Member
Hellowzz guys,

Van station Gent Sint Pieters naar de Veldstraat. Zijn er vlotte verbindingen , hoeveel tijdspanne, duurtijd enz ?

Thanks alvast

ComputerVISTA

Legacy Member
Ja, heel goeie, tram 1 en ge zijt gesteld.

Om de paar minuten een tram in beide richtingen.

Destroyer

Legacy Member
de tram, welke weet ik niet maar tis recht op recht nr veldstraat, ge kunt er zelfs doorrijden :p, minder dan 10 min schat ik
hangt wel van het verkeer en drukte op de tram af
trams zijn er ook voldoende:p

FuLcRuM

Legacy Member
Tram 1 die is om't kwartier ongeveer en dan doe je er 10 minuten over tot aan de Korenmarkt.

Tram 21/22 kan je ook nemen, dat duurt wel wat langer ;)

www.delijn.be overigens!

djdavy

Legacy Member
thanks guys voor de snelle reactie's :-)
Normaal ben ik een verstokte autorijder, maar in Gent je auto parkeren is geen leute blijkbaar.
Parkings zijn trouwens nogal duur

Babs

Legacy Member
Tram 4 stopt aan de voorkant van het station en gaat ook richting korenmarkt (vlak aan veldstraat waar tram 1 ook stopt)

Dus ofwel die of de 1 en je bent er het snelst, die trams komen dan ook héél regelmatig :)

russian

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Tram 1 die is om't kwartier ongeveer en dan doe je er 10 minuten over tot aan de Korenmarkt.

Tram 21/22 kan je ook nemen, dat duurt wel wat langer ;)

www.delijn.be overigens!

Tram 1 rijdt frequenter; om de zeven tot negen minuten op schooldagen en tijdens gewone uren (niet extreem laat of extreem vroeg).

russian

Legacy Member
djdavy zei:
thanks guys voor de snelle reactie's :-)
Normaal ben ik een verstokte autorijder, maar in Gent je auto parkeren is geen leute blijkbaar.
Parkings zijn trouwens nogal duur

Om in het centrum te komen, kan je je auto kwijt langs een park&ride en dan tram 1 nemen (bijvoorbeeld aan expo parkeren, dan tram 1 rechtstraaks naar stad).

ComputerVISTA

Legacy Member
Nu we toch bezig zijn, ik vind niet direkt iets, het adres van het station GentBrugge... Merelbeke weet ik maar Gentbrugge niet :$

Tha_nOn

Legacy Member
als ge tram 4 pakt zit ge daar zeker een halfuur op voor ge aan de koren;arkt zijt :/
dus tram 1 of 21/22 ist beste, (bij21/22 moet ge eruit aan de zonnestraat ofzo) is ook op dezelfde plek waar ge die moet nemen


en tram 21/22 rijdt inderdaad tot gentbruggem geen idee waar da ligt, hij zit alleen soms nogal vol

ComputerVISTA

Legacy Member
FuLcRuM zei:
geen idee... Maar de 21/22 gaat tot Gentbrugge :)

Jah dat weet ik maar ik zou op den Brusselsesteenweg 361 moeten zijn, is dan dat stationneke nie dichter bij dan de stop van den tram?

Raukaris

Legacy Member
Gewoon tram 1 pakken :p

vraagje doen ze eigelijk ooit controle op de tram? in 2 maand nog niks van controle gezien etc

Starrk

Legacy Member
Raukaris zei:
Gewoon tram 1 pakken :p

vraagje doen ze eigelijk ooit controle op de tram? in 2 maand nog niks van controle gezien etc

1 of 2 keer int jaar maar...Er zitten prolly genoeg zwartrijders op die er mee weg raken tot die paar keer dat er dan effectief wel controle is :)

Time

Legacy Member
DekadeZ zei:
1 of 2 keer int jaar maar...Er zitten prolly genoeg zwartrijders op die er mee weg raken tot die paar keer dat er dan effectief wel controle is :)
En die zwartrijders hebben tegen al zoveel uitgespaard dat ze zelfs mét de boete nog winst maken. :')

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
En die zwartrijders hebben tegen al zoveel uitgespaard dat ze zelfs mét de boete nog winst maken. :')

Ik heb er alvast altijd al van genoten als er zo een zwartrijder gevat wordt, al 3 keer eentje met traantjes in de ogen gezien :')

djdavy

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Om in het centrum te komen, kan je je auto kwijt langs een park&ride en dan tram 1 nemen (bijvoorbeeld aan expo parkeren, dan tram 1 rechtstraaks naar stad).

Interessant !!! Jammer dat er maar een 100 tal plaatsen zijn :(

EDIT : ah er komt uitbreiding lol

Starrk

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik heb er alvast altijd al van genoten als er zo een zwartrijder gevat wordt, al 3 keer eentje met traantjes in de ogen gezien :')

². Al genoeg gezien, en dat is telkens een vermakelijk staaltje toneel :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan