Archief - Uitwerpselen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stancke

Legacy Member
Njah,

Ik zat op het toilet in school kaka te doen en ik vroeg me eigenlijk af waarom uitwerpselen stinken?
Logischerwijs zijn uitwerpselen 'dingen' die men eet. Wel,men eet toch geen dingen op die stinken? Ik bedoel,frieten,salade etc. dat stinkt toch niet maar wél als men het 'uitkakt' ?

Heb wat gezocht maar ik kom niet verder dan:

Wikipedia zei:
Ontlasting die erg stinkt, wijst vaak op een verkeerde of overvloedige voeding en een gedegenereerde darmflora. Hierdoor ontstaat gisting en rotting (het ontbinden van eiwitten) in de darm, waarbij giftige ontbindingsproducten kunnen ontstaan. Vooral rotting kan veel stinkende zwavelverbindingen opleveren.

Mja,als het oorzaken heeft waarom uitwerpselen stinken,kan men dan ook kaka doen zonder te stinken? Hoe komt het dat uitwerpselen stinken?

Thx:)

vergeet niet dat dit ZWAM niet is :)

Mr Syphon

Legacy Member
uwe kak stinkt toch ook niet altijd eh :p
hangt gewoon af van wat ge eet

VinceFeet

Legacy Member
In uw lichaam is er een chemisch proces en zulke processen kunnen de ene stof omzetten naar de andere. En mss stinkt die eerste stof niet, die twee kan blijkbaar wel stinken...

Ik ben geen wetenschapper en ik verzin die theorie gewoon, dus niet voor waarheid aannemen.

NeoGeo

Legacy Member
Evolutie he kerel... het is niet de bedoeling dat mensen hun eigen schijt opeten... vandaar dat we ervan walgen.

Stancke

Legacy Member
Mr Syphon zei:
uwe kak stinkt toch ook niet altijd eh :p
hangt gewoon af van wat ge eet

Onder 'niet stinken' versta ik: geurloos en volgens mij ruikt het altijd

metaphore

Legacy Member
Omdat in u lichaam u eten geen eten blijft :)
Die stoffen worden allemaal omgezet hé.

U darmen zitten vol bacteriën die er mee uitkomen kdacht dat meer als 50% van u stoelgang bacteriën waren.
Alle schadelijke stoffen die tijdens metabolische reacties gevormd worden, worden via stoelgang en urine verwjderd (bv amoniak etc)
Die schadelijke stoffen durven al wel eens hard te stinken.

Dus maw door de chemische stoffen die erin zitten ;)

Hellrabbit

Legacy Member
VinceFeet zei:
In uw lichaam is er een chemisch proces en zulke processen kunnen de ene stof omzetten naar de andere. En mss stinkt die eerste stof niet, die twee kan blijkbaar wel stinken...

Ik ben geen wetenschapper en ik verzin die theorie gewoon, dus niet voor waarheid aannemen.


what he said

en voor een ander deel komt dat door een overvloedig aanwezig zijn van bacterieën en als er nu eens 1 ding is da stinkt, dan zijn het wel bacterieën

EDIT : merde, mij nie voorzijn >_<

Virz

Legacy Member
Imo is wat goed ruikt en wat stinkt aangeleerd vanaf de geboort.. uitwerpselen zijn 'vies' en daardoor associeren we er een slechte geur mee. In andere landen vinden ze dat dan helemaal niet en gebruiken ze uitwerpselen om allerlei tuigen mee te fabriceren.

jean_005

Legacy Member
Der zit in kaka ook verrot bloed, en meestal stinken dingen die verrot zijn, niet? :p


Btw; Ik zou persoonlijk nooit int school de grote boodschap doen, meestal is de buitendeur ope en ist kou terwijl ge een beke stil moe zijn als er mense voorbij kome, anders kunne zij meegenieten van jou lekker riekende geuren. :D

aXl_

Legacy Member
Virz zei:
Imo is wat goed ruikt en wat stinkt aangeleerd vanaf de geboort.. uitwerpselen zijn 'vies' en daardoor associeren we er een slechte geur mee. In andere landen vinden ze dat dan helemaal niet en gebruiken ze uitwerpselen om allerlei tuigen mee te fabriceren.

wikipedia says: Winden hebben vaak een onprettige geur. Dit wordt veroorzaakt vooral door boterzuur en zwavelverbindingen zoals zwavelwaterstof (geur van rotte eieren) en koolstofdisulfide, allebei afbraakproducten van eiwitten.

en ik vermoed dat ook indien uitwerpselen niet vanaf de geboorte met "vies" zouden geassocieerd worden, slechts weinig mensen de geur van bovenstaanden zouden appreciëren.

^^pathfinder^^ zei:

en dan moet je overgeven en heb je nog minder vocht in je dan ervoor :p

NSA.Rhinox

Legacy Member
Zoals aangegeven heeft het colon (dikke darm) een darmflora. Een aantal van deze organismen maakt vitamine B en vitamine K aan, anderen veroorzaken proteolyse. Tijdens de proteolyse (eiwitafbraak > proteo~ proteinen + lyse = "weg") wordt er ondermeer H2S gevormd, en dat is hetgeen dat de typisch fecale (faeces = stoelgang) geur doet ontstaan. Ge hebt dan ook nog andere beestjes die voor rotting en gisting zorgen..

Aub :)

klootvis

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Zoals aangegeven heeft het colon (dikke darm) een darmflora. Een aantal van deze organismen maakt vitamine B en vitamine K aan, anderen veroorzaken proteolyse. Tijdens de proteolyse (eiwitafbraak > proteo~ proteinen + lyse = "weg") wordt er ondermeer H2S gevormd, en dat is hetgeen dat de typisch fecale (faeces = stoelgang) geur doet ontstaan. Ge hebt dan ook nog andere beestjes die voor rotting en gisting zorgen..

Aub :)

-H2S als 1 van de eindproducten van zwavelhoudende aminozuren is 1 oorzaak
-Een andere oorzaak is dat een deel van onze darmflora bezig is met fermentatieve processen (= omzetting van allerlei koolstofverbindingen bij afwezigheid van zuurstof). Alle suikers en eiwitten van je boterhammekes met choco worden omgezet tot andere molecules: de fermentatieve producten. Vele van deze fermentatieve producten stinken ook wel eens. Denk maar eens aan bvb. boterzuur, wat in vele stinkbommen gebruikt wordt

128MB

Legacy Member
Lol stancke :rofl:

ontopic: dat stinken komt door mengeling van gassen denk ik :p

Bart Religion

Legacy Member
sommige babies hebben de neiging in hun poep te graaien dus denk niet dat het aangeboren is.

metaphore

Legacy Member
Virz zei:
Imo is wat goed ruikt en wat stinkt aangeleerd vanaf de geboort.. uitwerpselen zijn 'vies' en daardoor associeren we er een slechte geur mee. In andere landen vinden ze dat dan helemaal niet en gebruiken ze uitwerpselen om allerlei tuigen mee te fabriceren.

:lol:
die mensen fabriceren daar geen tuigen mee :p
die gebruiken da om hun hutten te isoleren tegen wind enzo.
Maar die vinden ook nog dat da stinkt zenne.

Het feit dat iets stinkt of niet wordt niet aangeleerd maar zit in u hersenen. Bepaalde geurstoffen prikkelen zenuwen die in u hersenen aankomen als welriekend en andere geurstoffen prikkelen andere zenuwen en geven een andere gewaarwording.

Het feit dat de ene vindt dat X goed riekt en de andere die vindt dat X stinkt licht in de diversiteit in de hersenen.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Hoe zat het dan vroeger, toen ze bij wijze van spreken pis- en vetdiareegeur als deodorant gebruikten?

metaphore

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Hoe zat het dan vroeger, toen ze bij wijze van spreken pis- en vetdiareegeur als deodorant gebruikten?

Die tijd heb ik niet meegemaakt precies.
Bij dieren etc ligt dat inderdaad wel anders (andere hersenen dus) voor honden en apen etc is kak een top odeurtjes :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan