Archief - Staking NMBS 26 oktober

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

d2itemnet

Legacy Member
Ik lees dat de NMBS morgen een uur gaan staken, weet iemand hoelaat?

GeTa

Legacy Member
Dacht dat ik gelezen heb dat ze dat zelf konden kiezen.
Niet zeker tho.

d2itemnet

Legacy Member
Damn, veel kotstudenten komen nr huis, waaronder ik.. wij kunnen wel es me probleem zitten.

GhO$T

Legacy Member
's ochtends zouden ze een uur 't werk neerleggen (8-9u) en 's middags (1u) nog eens, en ganse dag door 'acties'.

Maar ze willen de reizigers niet gijzelen hoor :ironic:. En dat allemaal juist voor 2 keer niks.

?therapy?

Legacy Member
Iedereen mag zelf kiezen ofzo :sop:
dus als ze allemaal zelf een uur kiezen gaat da vréé goed in orde komen :sop:

staken om te mogen staken :sleep:
Kzie het morgen al goed zitten om in gent te geraken. Nujah, is wel wat minder les :p

Babs

Legacy Member
Staken alle treinen of alleen Hasselt en Genk daar of wa wast vandaag?

Morgenavond moe ik in Antwerpen geraken, ma da ga dan wel lukken zeker?

Starrk

Legacy Member
'acties'. Dat wil dus zeggen dat er treinen stampvol studenten met ettelijke minuten vertragen zullen lopen.

Echt goed bezig.

Krayola

Legacy Member
Chance dat ik op vrijdag nooit les heb. Maar ik heb het ook al meegemaakt.
In de krant stond iets in de aard van 'een beetje chaos kan nooit kwaad'. Ge zou denken dat ze tegenwoordig als ze bij de NMBS gaan werken moeten tekenen om een x aantal dagen te staken vooraleer ze worden aangenomen.

Jense777

Legacy Member
Toevallig weer op een vrijdag en toevallig weer op een vrijdag voor de vakantie dan nog wel... "Toevallig" lijkt één van de sleutelwoorden bij de NMBS, net zoals hun treinen soms "toevallig" volgens schema rijden...

Stelletje afzetters!

KO

Legacy Member
Echt grappig dat die tegenwoordig echt 0 bijval krijgen bij de bevolking he :')

Bende weners dan ook...

mekna5

Legacy Member
ik hoop net rond 8 uur net de bus die ik neem
lekker een half uurtje te laat komen

Conqie

Legacy Member
ffkes toch wel 1 ding melden dit gaat maar uit van 1 vakbond GELUKKIG, dus de andere staken niet

Conqie

Legacy Member
mekna5 zei:
oke waar staken ze dan

overal, gewoon maar een bepaald precentage
"maar", het idee waarom ze staken is natuurlijk te gek, het is soms toch triestig gesteld met de overheidsbedrijven

d2itemnet

Legacy Member
mekna5 zei:
ik zeg laat ze staken mij kan het niets schelen minder les

Waarom volg je het dan? Uw zinsbouw alleen al getuigt van uitermate hoge intelligentie.

A3g0nis

Legacy Member
Ik vind het vrij kortzichtig wanneer ik reacties lees à la "Ze zijn weer niet content ze", "de weners".
Misschien even nadenken waarom ze staken.
Of zou jij het zo laten wanneer elke aanvraag tot verlof in een negatief resultaat eindigt, en dat terwijl je baas te gierig is extra werknemers aan te nemen?

Kijk aub eens verder dan je neus lang is... :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan