Archief - Spam op gsm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Drossie

Legacy Member
Ik krijg sinds gisterenmorgen reclameberichten op mijn gsm.
De eerste 4 heb ik gewist zonder er meer aandacht aan te besteden, maar toen ik vanmorgen weer eentje kreeg, heb ik mijn saldo van mijn kaart eens geconsulteerd, wat blijkt: ze kosten bijna een euro per sms!!!
Ik weet niet echt van waar de berichten komen, hoewel: dat van deze morgen gaat over flyball.be, de community van de belgische flyball.

Ik heb al gekeken om in mijn hotmailprofiel mijn gsmnummer te wissen, maar ik vind hem zelfs niet terug...

Iemand ook last van die spam? Of iemand die weet wat ik het beste doe? Want die grap heeft mij al 8 euro gekost.

Ahja, ik heb recentelijk nergens mijn gsmnummer opgegeven!

Ik heb net gemerkt dat bij elke email ik krijg in hotmail, er een sms toekomt! En ik ben absoluut zeker dat ik geen optie voor sms ofzo heb aangevinkt.

Drossie

Legacy Member
redblack zei:
Mss eens contact opnemen met de mensen van flyball?

Was maar een smsje van die community. De laatste sms was van Humo Nieuwsbrief. Tevens de laatste e-mail die ik ontvangen heb...

denkimi

Legacy Member
bel naar u provider en laat berichten van dat nummer blokeren

Time

Legacy Member
Of ga gewoon naar de dichtsbijzijnde winkel waar ze SIM-kaarten voor jouw provider verkopen.

tanktic

Legacy Member
d8 dat ge bij hotmail zoeen account kon aanmaken om uw emails op gsm te ontvangen dus je zal eens bij hotmail moeten rondneuzen gok ik

stoffer

Legacy Member
Heideroos zei:
Ik krijg sinds gisterenmorgen reclameberichten op mijn gsm.
De eerste 4 heb ik gewist zonder er meer aandacht aan te besteden, maar toen ik vanmorgen weer eentje kreeg, heb ik mijn saldo van mijn kaart eens geconsulteerd, wat blijkt: ze kosten bijna een euro per sms!!!
Ik weet niet echt van waar de berichten komen, hoewel: dat van deze morgen gaat over flyball.be, de community van de belgische flyball.

Ik heb al gekeken om in mijn hotmailprofiel mijn gsmnummer te wissen, maar ik vind hem zelfs niet terug...

Iemand ook last van die spam? Of iemand die weet wat ik het beste doe? Want die grap heeft mij al 8 euro gekost.

Ahja, ik heb recentelijk nergens mijn gsmnummer opgegeven!

Ik heb net gemerkt dat bij elke email ik krijg in hotmail, er een sms toekomt! En ik ben absoluut zeker dat ik geen optie voor sms ofzo heb aangevinkt.

daarnet hetzelfde gekregen
Komt er een hotmail bericht binnen en krijg ik een SMS terwijl al die services natuurlijk af staan

Drossie

Legacy Member
stoffer zei:
daarnet hetzelfde gekregen
Komt er een hotmail bericht binnen en krijg ik een SMS terwijl al die services natuurlijk af staan

Ben blij dat ik niet alleen ben! Dan kunnen we evt samen iets ondernemen, want het wordt een kostelijk affaire!!!

stoffer

Legacy Member
Heideroos zei:
Ben blij dat ik niet alleen ben! Dan kunnen we evt samen iets ondernemen, want het wordt een kostelijk affaire!!!

kheb voor de zekerheid mn nummer gewijzigd door er puntjes tussen te zetten
dan es getest door mezelf te mailen en voorlopig nog geen sms gehad

PapaGanz

Legacy Member
Ik krijg ook zo om de 2 maand eens zo'n smsje voor een GSM te winnen ofzo, wel vrij irritant :(.. €1,5/ sms, en ik heb het ook al eens in het buitenland gekregen -_-..

Drossie

Legacy Member
stoffer zei:
kheb voor de zekerheid mn nummer gewijzigd door er puntjes tussen te zetten
dan es getest door mezelf te mailen en voorlopig nog geen sms gehad

Waar heb je je nummer gewijzigd?

phixiuZ

Legacy Member
Miljaar, ik gisteren ook! Ik kreeg gewoon continu, wanneer ik nieuwe e-mails ontvangde een sms om de zoveel minuten, begon op den duur wel tegen te steken. Ik had mij daar dus totaal niet voor op ingeschreven, heb dat dacht ik enkele maanden geleden gewoon is geprobeerd voor de lol, maar nu krijg ik dat plots opnieuw. Dan heb ik gewoon even 'stop' gesmset naar dat nummer en toen kreeg ik een SMS terug met iets in de aard van 'Alerts are now turned off', mijn kaart is inmiddels wel plat :crazy:. Ik dacht al dat ik niet de enigste was ;).

Gewoon 'stop' sms'en naar één van die nummers is dus de boodschap. Ze kosten wel geen euro per sms hoor, eerder een halve of zelfs maar 30 cent.

Flipkikker

Legacy Member
ik heb ook zoiets kut voor(gehad)

op pukkelpop waren er veel van die standen voor gratis dingen etc

blijkbaar kreeg ik bij één van die standen een Hello Tone op mijn gsm,
geen probleem, was gratis, maar ik moest me blijkbaar uitschrijven, want ik had zogezegd automatische verlenging geactiveerd :s

uitschrijven moet via vodaphone live, die ik überhaupt nog niet eens geactiveerd had...

vandaag dus uitgeschreven, maar kben intussen wel 3 euro lichter door iets wat ik niet eens wou :doh: :angry:

Drossie

Legacy Member
Alle, kheb stop terug gesmst...

Nu maar afwachten!

Maar ik vind het toch echt vreemd hoor! Stel dat iemand ooit te weten komt vanwaar de smsen komen, dan zou ik echt overwegen om samen iets te ondernemen hoor!

edit: Krijg sms terug: Meldingen zijn uitgeschakeld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan