Archief - Slaapprobleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

moXob

Legacy Member
kk, ik heb dus een probleem ..

Ik geraak bijna tot helemaal niet wakker 's morgens.
Heb 2 wekkers waarvan zo nen oude die ge moet opwinden ma hij is wel enorm luid.
Ik slaap door alle 2 door =s

Ik slaap genoeg .. meestal 8 uur per nacht, en t'is precies hoe kouder het wordt hoe moeilijker het wordt om op te staan ..

Iemand enige ideën ?

moXob

Legacy Member
Beetje karakter kweken
Best Comment Ever ...

Kk zal ik het even verduidelijken ... ik slaap gewoon door .. van karakter wordt ge ni wakker, karakter zorgt ervoor da ge uit uw bed stapt 's morgens ..

Dus srr maar uw domme opmerking is waardeloos

Cind3r^

Legacy Member
zet uw wekker op op uw gsm en steek hem in uw kussen, als ge dan niet wakker word van het geluid, word je misschien wakker van de trilfunctie..

bekaertpj

Legacy Member
Heb je een radio met ee alaramfunctie ?
Anders kan je deze gebruiken met de volumeknop van de radio op het hoogst.
Als je dan niet wakker komt dan heb je een probleem ^^

Defees

Legacy Member
moXob zei:
Best Comment Ever ...

Kk zal ik het even verduidelijken ... ik slaap gewoon door .. van karakter wordt ge ni wakker, karakter zorgt ervoor da ge uit uw bed stapt 's morgens ..

Dus srr maar uw domme opmerking is waardeloos

formuleer u vraag dan anders, ik zou net het zelfde zeggen... maar nu weetk wa je bedoeld...

wekker én gsm ver buiten handbereik in de kamer zetten, zodat je wel moet wakker worden :)

dr.lee

Legacy Member
Indien je alleen woont, koop een radio met wekkerfunctie (normaal zou je daar toch van wakker moeten worden?)

Woon je met iemand samen, vraag hen om je wakker te maken (desnoods met een goeie oude klassieke emmer ijskoud water).

moXob

Legacy Member
oki .. morgen verplaats ik al men wekkers naar de verste hoek van de kamer en kruipt men gsm in men kussen ^^ ..

Nu ik moet pas om 8 uur opstaan ipv 6 zoals deze morgen, dus dat zal ookwel wat helpen .

Bedankt alvast voor de handige tips .

rechtervoet

Legacy Member
heb dit probleem ook. heb 1 zware wekker en 3 gsm's om me wakker te maken.
Vanmorge deed ik mn ogen open 9:02 :eek:

LSDsmurf

Legacy Member
Dat probleem komt me bekend voor, van de meeste wekkers word ik ook niet meer wakker.

Paar maanden geleden heb ik een nieuwe GSM gekocht waar ik MP3s kan opzetten en alsk ik die voldoende luid zet word ik meestal wel wakker. Met Motorhead - Deaf Forever lukt het altijd :p

Jerryboy

Legacy Member
Maak u een constructie dat er een glas water over u valt fzo. :unsure:

Nee maar moeilijker wakker worden met koud weer is normaal denk ik dat heb ik ook, er uitgeraken is dan ook nog moeilijker dan anders.

Te veel slapen is ook ni gezond dus zie daje ni te veel meer dan 7u slaapt ma das ook weer afhankelijk van persoon tot persoon.

Beste is dan door iemand gewekt worden denk ik, of zie bovenaan deze post. :)

Deguchi

Legacy Member
Ik wordt ook enkel wakker van echt irritant geluid zoals een luid biepen. Maar dan echt wel heel luid.
Luide muziek of radio slaap ik gewoon door omdat dat volgens mij te bekend in de oren klinkt. Het ligt bij mij dan ook aan gewoonte.
Dusja, ik heb hetzelfde probleem ;) Gelukkig woon ik niet alleen. Een menselijke wekker werkt nog altijd het beste en is ook een pak leuker om mee wakker te worden ;)
Dus anders eens aan u lief of ouders ofzo vragen dat ze u ook wakker maken?

Joown

Legacy Member
misschien interesseert het je niet maar slapen met de gsm in je kussen is niet zo gezond voor die bruine massa in je hoofd!
tenzij je hem afzet natuurlijk.

OT: Ne maat van mij werd ook zeer moelijk wakker, je moest echt met een washandje door zijn gezicht gaan voor hij echt een teken van leven vertoonde. Als hij sliep kon je echt alles met hem doen, wat soms wel hilarische dingen opleverde.
Mja ik zou gewoon ne wekker zetten op uwe radio en uwe volumeknop 'helemaal' open zetten en dan cd'ke opzetten dat je graag hoort. Dit heeft meerdere voordelen je wordt direct wakker EN je bent nog goed gezind ook :p.

KennyB2

Legacy Member
Probeer eens wat minder lang (of langer) te slapen. Als je wakker word in één bepaald fase van het slaapproces , dan raak je moeilijker wakker dan in een andere. Er zijn 3 of 4 fasen die worden herhaald tijdens uw slaap en hoe langer ge slaapt , hoe groter de "slecht wakker worden" fase duurt. Weet niet meer hoe het juist zit , maar het was iets in die aard.

Gewoon papiertje nemen en noteren:

...
7 uur slaap: gemakkelijk wakker
7 uur en half: moeilijk wakker worden
8 uur heel moelijk wakker worden
....

Hangt allemaal van persoon tot persoon af.

taLa.

Legacy Member
Ken het probleem, heb ook soms dat ik 's morgens wakker word om 9u30, naar mijn wekker kijk en luidop wtf zeg. Mijn wekker is zo'n turbo-irritant ding dat niet ophoudt met biepen tot je het stilzet, dus ik vraag mij soms echt af of ik dat onbewust uitzet en doorslaap.

Beste zou idd nog zijn van iemand te vragen om u wakker te maken, en vergeet ze ni te vragen het licht aan te steken. Niets is irritanter dan me fel licht gewekt worden, maar anders blijfde toch nog efkes liggen en valde tien tegen een toch terug in slaap.

DJDM

Legacy Member
herfstmoeheid of oververmoeidheid kan ook een oorzaak zijn.

vitaminen bijpakken. Best ff naar de dokter gaan om goed spul voor te laten schrijven want wat je gewoon voor 7 euro gaat halen bij de ^potheker is niet echt veel waard
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan