Archief - SECUROM.... zucht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Justerini

Legacy Member
Ik ben het zooooooooooo beu he, eerst 3 dagen problemen eer ik Supreme Commander kon spelen, nu weer hetzelfde met Command en Conquer 3. ik quote even de mail wat ik zoal allemaal moet doen om die mannen daar bij support te helpen, dit vind ik niet meer normaal hoor:
Hello,
It seems that your issue is caused by a software conflict. To determine the software we created a test.exe file. Please download the attached file, rename it to .zip and insert your game disc. Now run the test file ONLY in analysis mode, so click on it with the right mouse button and choose "launch analysis" etc. Afterwards search your system for files starting with securom_ It should find maybe around 30, please send all these files and the created sr0 file back to us.

The files should tell us more about the problem.

Thank you for your excellent cooperation and patience.

Best regards,

SecuROM Support Team
SecuROM on the web: http://www.securom.com
or via e-mail: [email protected]


Ik doe dit dus en krijg ff later een mail terug dat ik het eregns niet goed gedaan heb en het opnieuw moet doen...... ik ben dit echt kotsbeu kan ik hier eigenlijk iets aan doen?

Lemmichi

Legacy Member
kheb ook es problemen gehad met securom was met prey indertijd,hij ging enkel als ik een no cd crack instalde en ik had hem origineel gekocht :ironic: gelukkig heb ik het kunnen oplossen door te veranderen van windows
(van win2000 naar xp)

Mee

Legacy Member
Ge moet wel toegeven dat de support er iets probeert aan te doen hè ;).

XPlosiv

Legacy Member
Gij hebt ook niet veel geduld ze. Er zijn niet veel firma's die zoveel moeite doen. Doe gewoon wat er staat tbh. :x

Justerini

Legacy Member
Niet veel geduld? Ik heb voor supreme Commander 3 dagen geduld moeten hebben, ik vind dat toch niet normaal neen... :tongue:

D@SîR0

Legacy Member
=[KO]=;8447498 zei:
No cd crack gebruiken ?

da's geen oplossing maar een workaround.

al heb ik met supcom ook problemen: probeer ik het met cd te installen, dan krijg ik fouten, ik gebruik dan maar mijn gedownloade versie met originele key. met c&c3 van't zelfde, ik ga die sebiet dus ook downen, enkel en alleen maar om met mijn originele key online te kunnen.

Justerini

Legacy Member
Wel, Supreme Commander is uiteindelijk opgelost door het te draaien in Windows 2000 compabiliteitsmodus ;)

BTW heb je dan met een gedownloade versie geen problemen met patches??

GTM

Legacy Member
Justerini zei:
Wel, Supreme Commander is uiteindelijk opgelost door het te draaien in Windows 2000 compabiliteitsmodus ;)

BTW heb je dan met een gedownloade versie geen problemen met patches??
Aangezien je toch een unieke CD/DVD-key hebt, is er in feite geen verschil tussen een gedownloade versie of de legitieme versie.

BraveHeart

Legacy Member
D@SîR0 zei:
da's geen oplossing maar een workaround.

al heb ik met supcom ook problemen: probeer ik het met cd te installen, dan krijg ik fouten, ik gebruik dan maar mijn gedownloade versie met originele key. met c&c3 van't zelfde, ik ga die sebiet dus ook downen, enkel en alleen maar om met mijn originele key online te kunnen.

Workaround ?
Laat me niet lachen, heb je eens StarForce op je computer gehad, daar kon je niks mee no-cd'n, cd of niks gamen.
Wees blij dat er No-CD exe bestanden bestaan.
Liggen knoeien met CD-emulatoren dat noem ik pas een omweg maken.
De ene emulatie troep op je computer installeren om andere rootkit rotzooi uit te schakelen.

Wat denk je wat deamon tools, Alcohol 120% doet als je een image in je VR-Drives stopt.

Ik hoef niks ilegaal te downloaden.

Ik installeer game.
Ik overschrijf exe bestand zodat die rootkit niet ligt te rommelen op mijn pc.
Geen reboots
Geen crashes naar desktop
Geen BSOD's

Securom,Safedisc, Starforce, Tages, het is allemaal hetzelfde hoor.
Allemaal om je computer gaar te maken voor een format c.

Is het nu zo moeilijk om bij een game een USB key mee te leveren.

De voordelen....

CD / DVD heb je alleen nodig om spel op pc te installeren.
Patches kan je op eendere welke versie installeren.
Je hoeft als gamer je CDkey niet te weten.
Een unieke ID zal worden doorgestuurd als het product online gaat.
Dat ID zit in je USB key vergrendeld.
Je kan de software pas starten als je de USB key in een USB poort stopt.

Waarom verwondert het mij dat piraterij nog steeds een probleem is.
We hebben de middelen om software op een doeltreffende manier af te schermen voor misbruik.
Neem nu het DJ programma BPM Studio van Alcatech.
Alcatech heeft ook een paar jaren gehad van warezed BPM Studio releases op het internet.
Wat blijkt als je zo'n gekraakte versie op je pc installeert.

De software is 1/4 werkende.
De software begint contact te maken en controlleert of er een USB key aanwezig is met ID om te valideren.
Niet aanwezig, krijgt de gebruiker een irritant gepiep te horen en is de muziek voor geen meter te mixen.
Na een tijd schakelt de software zichzelf uit, en valt het niet meer op te starten nog te her-installeren zolang er geen geldige USB key op de pc is aangesloten en dat de software ook van Alcatech afkomstig is.

Die gasten uit duitsland doen dat al jaren en met success.
Ik zou het gewoon het neusje van de zalm vinden moesten pc games en console games op deze manier vergendeld zijn.
Gedaan met warez en cdkes die je naar de knoppen helpt met een softwarematige beveiliging die je CD/DVD drive alle bewegingen laat uitvoeren waar de media niet voor gemaakt zijn.
heb je er al eens bij nagedacht waarom spellen op pc zo rap naar de knoppen gaan, waarom CD's in een DVD drive barsten, dat een drive gewoon dienst weigert.

Een softwarematige copyprotection wakkert alleen het illegaal downloaden aan, kijk maar wat je nu zelf aan het doen bent om een gekocht game normaal werkende te krijgen op je pc.
Dat zou toch normaal niet mogen voor iets wat je geld aan uit geeft en koopt in de winkel.
Waarom heeft mijn broer dat gezever nooit aan de hand als die gaat draaien.

Piraterij is een probleem waar de softwareindustrie voor een stuk aan hun eigen te wijten hebben.
Als je steeds de ultime oplossing blijft negeren met oogkleppen, moet men ook maar de gevolgen ervan aannemen met beide handen.

Een auto start je ook met sleutel, een deur doe je ook open met sleutel wat zou het nu gek zijn om je games en software op te starten met een USB key.
Een pendrive, een harde schijf van 100den gig's vol muziek en warez tijdens een lan krijgen ze op hun pc geklikt, een dongle, dat lukt niet.

:rofl:

HighWire

Legacy Member
BraveHeart zei:
Workaround ?
Laat me niet lachen, heb je eens StarForce op je computer gehad, daar kon je niks mee no-cd'n, cd of niks gamen.
Wees blij dat er No-CD exe bestanden bestaan.
Liggen knoeien met CD-emulatoren dat noem ik pas een omweg maken.
De ene emulatie troep op je computer installeren om andere rootkit rotzooi uit te schakelen.

Wat denk je wat deamon tools, Alcohol 120% doet als je een image in je VR-Drives stopt.

Ik hoef niks ilegaal te downloaden.

Ik installeer game.
Ik overschrijf exe bestand zodat die rootkit niet ligt te rommelen op mijn pc.
Geen reboots
Geen crashes naar desktop
Geen BSOD's

Securom,Safedisc, Starforce, Tages, het is allemaal hetzelfde hoor.
Allemaal om je computer gaar te maken voor een format c.

Is het nu zo moeilijk om bij een game een USB key mee te leveren.

De voordelen....

CD / DVD heb je alleen nodig om spel op pc te installeren.
Patches kan je op eendere welke versie installeren.
Je hoeft als gamer je CDkey niet te weten.
Een unieke ID zal worden doorgestuurd als het product online gaat.
Dat ID zit in je USB key vergrendeld.
Je kan de software pas starten als je de USB key in een USB poort stopt.

Waarom verwondert het mij dat piraterij nog steeds een probleem is.
We hebben de middelen om software op een doeltreffende manier af te schermen voor misbruik.
Neem nu het DJ programma BPM Studio van Alcatech.
Alcatech heeft ook een paar jaren gehad van warezed BPM Studio releases op het internet.
Wat blijkt als je zo'n gekraakte versie op je pc installeert.

De software is 1/4 werkende.
De software begint contact te maken en controlleert of er een USB key aanwezig is met ID om te valideren.
Niet aanwezig, krijgt de gebruiker een irritant gepiep te horen en is de muziek voor geen meter te mixen.
Na een tijd schakelt de software zichzelf uit, en valt het niet meer op te starten nog te her-installeren zolang er geen geldige USB key op de pc is aangesloten en dat de software ook van Alcatech afkomstig is.

Die gasten uit duitsland doen dat al jaren en met success.
Ik zou het gewoon het neusje van de zalm vinden moesten pc games en console games op deze manier vergendeld zijn.
Gedaan met warez en cdkes die je naar de knoppen helpt met een softwarematige beveiliging die je CD/DVD drive alle bewegingen laat uitvoeren waar de media niet voor gemaakt zijn.
heb je er al eens bij nagedacht waarom spellen op pc zo rap naar de knoppen gaan, waarom CD's in een DVD drive barsten, dat een drive gewoon dienst weigert.

Een softwarematige copyprotection wakkert alleen het illegaal downloaden aan, kijk maar wat je nu zelf aan het doen bent om een gekocht game normaal werkende te krijgen op je pc.
Dat zou toch normaal niet mogen voor iets wat je geld aan uit geeft en koopt in de winkel.
Waarom heeft mijn broer dat gezever nooit aan de hand als die gaat draaien.

Piraterij is een probleem waar de softwareindustrie voor een stuk aan hun eigen te wijten hebben.
Als je steeds de ultime oplossing blijft negeren met oogkleppen, moet men ook maar de gevolgen ervan aannemen met beide handen.

Een auto start je ook met sleutel, een deur doe je ook open met sleutel wat zou het nu gek zijn om je games en software op te starten met een USB key.
Een pendrive, een harde schijf van 100den gig's vol muziek en warez tijdens een lan krijgen ze op hun pc geklikt, een dongle, dat lukt niet.

:rofl:

Dus:

Ik als gamer (wacht... Als LUIE Gamer, dwz, ik koop digitaal, ik kom niet van men stoel af!) moet dus een usb stick gaan kopen (eventueel online) daar de key opzetten, da ding elke keer in men pc rammen als ik men favo game wil spelen... Ja salu! (ben een luie gamer, remember?)

Slordig als ik ben, speel ik da ding kwijt en wat nu? Sta je daar als DJ, met een dikke PC vol LEGALE muziek, maar verdomme, ben die USB stick thuis vergeten... Mja, ik ben nu eenmaal DJ, ik pak men pc mee, men gerief en al wat je wil... Maareuh, wrom die USB stick? Das maar 1 (klein) ding om weer te vergeten... Sta je daar schoon voor 3000 man, zonder usb stick... Lachen he?

Nuja, dat was effe fictief (buiten dat luie gedeelte) ik ben een gamer... Ik koop mijn games zowel digitaal (steam!) als reëel (huray for boxes :p) Mijn muziek? Hehe, ben geen DJ, hoef nergens officieëel te draaien, take a guess... (hoewel ik wel een uitgebreide collectie legale muziek dvd's bezit :p)

wat ik met deze tekst wil zeggen is dit:

Zolang mensen games/muziek/films/ of wat dan ook gaan uitbrengen gaat er warez zijn, zolang het internet bestaat gaat er warez zijn, mag je nog zo een gigantische blok tekst typen die 7/10 mensen niet eens leest... HET GEBEURT TOCH!

Dus: Stop met zeiken, leg je erbij neer dat niet iedereen het geld/goesting/principe heeft voor iets legaal te kopen. Mount die image van STALKER in je deamon tools en STOP MET ZEIKEN!

...

MasterOfTerror

Legacy Member
Ik haat die copy protect programmaatjes, ze hebben men pc's al aardig wat leed bezorgt..

De oplossing ligt niet in die richting volgens mij.. CDkeys tot daaraan toe, maar vanaf het moment dat ze beginnen met extra software, dan gaat het voor mij de totaal verkeerde kant uit.
Ook die USBstick nonsens, compleet onnodig

Ik wil heus betalen voor deftige content en dat doe ik met grote regelmaat zelfs, maar dan moeten ze daar wel eerst eens mee afkomen..
De prijzen zijn gigantisch de laatste tijd, laat ze dan ook maar eens over de brug komen met evenredige software want de games hebben nu wel leuke gfx, maar verder een levensduur van 10uur max?

No thx, ik koop nog liever een 40tal lege dvdtjes voor die prijs..

Anoniem04

Legacy Member
BraveHeart zei:
Waarom verwondert het mij dat piraterij nog steeds een probleem is.
We hebben de middelen om software op een doeltreffende manier af te schermen voor misbruik.
Neem nu het DJ programma BPM Studio van Alcatech.
Alcatech heeft ook een paar jaren gehad van warezed BPM Studio releases op het internet.
Wat blijkt als je zo'n gekraakte versie op je pc installeert.

De software is 1/4 werkende.
De software begint contact te maken en controlleert of er een USB key aanwezig is met ID om te valideren.
Niet aanwezig, krijgt de gebruiker een irritant gepiep te horen en is de muziek voor geen meter te mixen.
Na een tijd schakelt de software zichzelf uit, en valt het niet meer op te starten nog te her-installeren zolang er geen geldige USB key op de pc is aangesloten en dat de software ook van Alcatech afkomstig is.

Die gasten uit duitsland doen dat al jaren en met success.
Ik zou het gewoon het neusje van de zalm vinden moesten pc games en console games op deze manier vergendeld zijn.
Gedaan met warez en cdkes die je naar de knoppen helpt met een softwarematige beveiliging die je CD/DVD drive alle bewegingen laat uitvoeren waar de media niet voor gemaakt zijn.
heb je er al eens bij nagedacht waarom spellen op pc zo rap naar de knoppen gaan, waarom CD's in een DVD drive barsten, dat een drive gewoon dienst weigert.

En jij denkt dat het ni gekraakt geraakt :rofl:

BongZrGooD

Legacy Member
Dongles werden in 2000 al gekraakt, toen Lightwave ermee werkte, je kon gewoon een apart bestandje meedownen, nu gewoon de crack folder...
Of het nu van een usb key komt, of van een bestandje, het blijft een opeenvolging van nulletjes en ééntjes...

Als BPM studio populair genoeg is, zal het gekraakt worden. Beveiligen is zinloos, alles kan gekraakt worden.

Groetjes,
BongZ

Bontus

Legacy Member
HighWire zei:
Dus:

Ik als gamer (wacht... Als LUIE Gamer, dwz, ik koop digitaal, ik kom niet van men stoel af!) moet dus een usb stick gaan kopen (eventueel online) daar de key opzetten, da ding elke keer in men pc rammen als ik men favo game wil spelen... Ja salu! (ben een luie gamer, remember?)
...

USB stick's zijn flash geheugen, dus daar kan je 100 keys op kwijt voor al je games, bovendien is flash geheugen dagelijks in prijs aan het dalen doordat het dagelijks meer toegepast wordt.

Je moet geen USB stick gaan kopen, je zal er waarschijnlijk één hebben.
Ik als luie gamer moet een DVD-station gaan kopen om de laatste spellen te kunnen installeren, same thinking.

D@SîR0

Legacy Member
Justerini zei:
Wel, Supreme Commander is uiteindelijk opgelost door het te draaien in Windows 2000 compabiliteitsmodus ;)

BTW heb je dan met een gedownloade versie geen problemen met patches??

nope, zelfs de securom gaf geen problemen en er moest zelfs geen bestandje worden gekopieerd. en ik dacht zelfs dat je serial leeg kon laten.

@ braveheart, tuurlijk vind ik het ook een hoop gezever en ja ik heb al starforce op m'n bakske gehad. het ging mij om het feit dat er geen oplossing gegeven wordt door de fabrikant en die zal niet zeggen van kijk download ne crack en t'is opgelost eh :p

trouwens BPM studio is dacht ik wel een pakske duurder dan het doorsnee game en dan nog is het maar een kwestie van tijd eer dat er een crack uitkomt om ook die usbstick beveiliging te omzeilen. ok geheugen is goedkoop, maar als ge per game 1$ moet uitgeven aan ne stick, dan is dat op 1 miljoen exemplaren wel een serieus bedrag. waarom denkt ge dat we tegenwoordig geen boekskes en mooie dozen meer krijgen bij games? gij zijt oud genoeg om u diejen tijd nog te herinneren.

@ de jongeren onder ons: vroeger kwam een spel in een cd of dvd doosje, dat samen met een (kleuren)boek van tientallen, soms honderden bladzijden en enkele goodies zoals maps of posters in een grote kartonnen doos zat en dat alles voor een prijs die een pak onder de €50 lag (toen nog 2000 BEF). Akkoord het is tegenwoordig duurder om games te ontwikkelen en het duurt langer, maar het zijn allemaal dingen waar je nu voor moet bijbetalen of gewoonweg niet meer kan krijgen.

Anoniem04

Legacy Member
D@SîR0 zei:
nope, zelfs de securom gaf geen problemen en er moest zelfs geen bestandje worden gekopieerd. en ik dacht zelfs dat je serial leeg kon laten.

@ braveheart, tuurlijk vind ik het ook een hoop gezever en ja ik heb al starforce op m'n bakske gehad. het ging mij om het feit dat er geen oplossing gegeven wordt door de fabrikant en die zal niet zeggen van kijk download ne crack en t'is opgelost eh :p

trouwens BPM studio is dacht ik wel een pakske duurder dan het doorsnee game en dan nog is het maar een kwestie van tijd eer dat er een crack uitkomt om ook die usbstick beveiliging te omzeilen. ok geheugen is goedkoop, maar als ge per game 1$ moet uitgeven aan ne stick, dan is dat op 1 miljoen exemplaren wel een serieus bedrag. waarom denkt ge dat we tegenwoordig geen boekskes en mooie dozen meer krijgen bij games? gij zijt oud genoeg om u diejen tijd nog te herinneren.

@ de jongeren onder ons: vroeger kwam een spel in een cd of dvd doosje, dat samen met een (kleuren)boek van tientallen, soms honderden bladzijden en enkele goodies zoals maps of posters in een grote kartonnen doos zat en dat alles voor een prijs die een pak onder de €50 lag (toen nog 2000 BEF). Akkoord het is tegenwoordig duurder om games te ontwikkelen en het duurt langer, maar het zijn allemaal dingen waar je nu voor moet bijbetalen of gewoonweg niet meer kan krijgen.
Bij al mijn games zitten toch nog boekjes hoor, bij TDU kwam zelfs een map mee. Zonder een meer prijs.

sneax

Legacy Member
BraveHeart zei:
Workaround ?
Laat me niet lachen, heb je eens StarForce op je computer gehad, daar kon je niks mee no-cd'n, cd of niks gamen.
Wees blij dat er No-CD exe bestanden bestaan.
Liggen knoeien met CD-emulatoren dat noem ik pas een omweg maken.
De ene emulatie troep op je computer installeren om andere rootkit rotzooi uit te schakelen.

Wat denk je wat deamon tools, Alcohol 120% doet als je een image in je VR-Drives stopt.

Ik hoef niks ilegaal te downloaden.

Ik installeer game.
Ik overschrijf exe bestand zodat die rootkit niet ligt te rommelen op mijn pc.
Geen reboots
Geen crashes naar desktop
Geen BSOD's

Securom,Safedisc, Starforce, Tages, het is allemaal hetzelfde hoor.
Allemaal om je computer gaar te maken voor een format c.

Is het nu zo moeilijk om bij een game een USB key mee te leveren.

De voordelen....

CD / DVD heb je alleen nodig om spel op pc te installeren.
Patches kan je op eendere welke versie installeren.
Je hoeft als gamer je CDkey niet te weten.
Een unieke ID zal worden doorgestuurd als het product online gaat.
Dat ID zit in je USB key vergrendeld.
Je kan de software pas starten als je de USB key in een USB poort stopt.

Waarom verwondert het mij dat piraterij nog steeds een probleem is.
We hebben de middelen om software op een doeltreffende manier af te schermen voor misbruik.
Neem nu het DJ programma BPM Studio van Alcatech.
Alcatech heeft ook een paar jaren gehad van warezed BPM Studio releases op het internet.
Wat blijkt als je zo'n gekraakte versie op je pc installeert.

De software is 1/4 werkende.
De software begint contact te maken en controlleert of er een USB key aanwezig is met ID om te valideren.
Niet aanwezig, krijgt de gebruiker een irritant gepiep te horen en is de muziek voor geen meter te mixen.
Na een tijd schakelt de software zichzelf uit, en valt het niet meer op te starten nog te her-installeren zolang er geen geldige USB key op de pc is aangesloten en dat de software ook van Alcatech afkomstig is.

Die gasten uit duitsland doen dat al jaren en met success.
Ik zou het gewoon het neusje van de zalm vinden moesten pc games en console games op deze manier vergendeld zijn.
Gedaan met warez en cdkes die je naar de knoppen helpt met een softwarematige beveiliging die je CD/DVD drive alle bewegingen laat uitvoeren waar de media niet voor gemaakt zijn.
heb je er al eens bij nagedacht waarom spellen op pc zo rap naar de knoppen gaan, waarom CD's in een DVD drive barsten, dat een drive gewoon dienst weigert.

Een softwarematige copyprotection wakkert alleen het illegaal downloaden aan, kijk maar wat je nu zelf aan het doen bent om een gekocht game normaal werkende te krijgen op je pc.
Dat zou toch normaal niet mogen voor iets wat je geld aan uit geeft en koopt in de winkel.
Waarom heeft mijn broer dat gezever nooit aan de hand als die gaat draaien.

Piraterij is een probleem waar de softwareindustrie voor een stuk aan hun eigen te wijten hebben.
Als je steeds de ultime oplossing blijft negeren met oogkleppen, moet men ook maar de gevolgen ervan aannemen met beide handen.

Een auto start je ook met sleutel, een deur doe je ook open met sleutel wat zou het nu gek zijn om je games en software op te starten met een USB key.
Een pendrive, een harde schijf van 100den gig's vol muziek en warez tijdens een lan krijgen ze op hun pc geklikt, een dongle, dat lukt niet.

:rofl:

Sorry maar ik vind een hardwarematige usb beveiling maar idioot, de 'ideale' beveleiging is online distributie. Tot nu toe is enkel Steam hierin succesvol (EA's tegenhanger sucked en Direct2Drive is ni echt optimaal te noemen). Alles kan gekraakt worden, maar het is wél veel moeilijker bij single player steam games en bijna onmogelijk bij steam multiplayer games. De 'lastigheidsgraad' is zo groot dat de meeste mensen hun game liever kopen (en dan nog goedkoper ook, op steam!).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan