Archief - lezen met weinig licht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

_DKsissor_

Legacy Member
Ik vroeg me af als het schadelijk is voor de ogen om met weinig licht te lezen. Want vaak zeggen ze van dat het superslecht is voor de ogen en andere zeggen dat het geen kwaad kan.Dus als iemand het weet.... :d

Timmos

Legacy Member
Het kan geen kwaad maar uw ogen worden wel veel rapper moe. Dat is het antwoord en ik ben 100% zeker.

Bontus

Legacy Member
Het is niet slecht voor uw ogen, maar het is vermoeiender voor uw hersenen om elk beeld te ontcijferen.

Bron, het boek: 1000 hardnekkige misverstanden die dringend de wereld uit moeten.

Rivers

Legacy Member
Ja ik had ook gelezen dat het niet slecht voor je ogen was :) ik doe het ook vaak.. En mijn ma maar altijd opmerkingen maken erover.

Exorikos

Legacy Member
reteiP zei:
Het is niet slecht voor uw ogen, maar het is vermoeiender voor uw hersenen om elk beeld te ontcijferen.

Bron, het boek: 1000 hardnekkige misverstanden die dringend de wereld uit moeten.

Dat muggen afkomen op licht is er zo nog een, niet?

metaphore

Legacy Member
als ge da puur empirisch bekijkt komen muggen volgens mij ook echt wel af op licht/warmte

metaphore

Legacy Member
tgc_9012 zei:
nee, ze komen af op de geur van mensen naart schijnt.

das ook zeker waar... daar heb ik al is iets van gezien of gelezen.

Maar als ge buiten ene licht hebt ziet ge daar toch ook altijd insecten rond dwazen. Volgens mij eerder voor de warmte dan voor het licht maar soit.
(als ge weet dat insecten in de koude gewoon neervallen kunt ge nog wel begrijpen dat die warmtebronnen zoeken hé :) )

Bontus

Legacy Member
De snelheid waarmee ge uw lens verschuift vermindert (of hoe dat allemaal ook officieel mag heten). Meestal kijk je naar een relatief ver punt, als je dan een boek voor je neus neemt zien jonge mensen met jonge ogen het snel scherp.
Oudere mensen met oudere ogen, zien het trager scherp en ook maar vanaf een bepaalde minimum afstand meer.


edit: Nog zo'n misverstand!
Pindanoten zijn geen noten, maar peulvruchten!

En nog één:
Landen met een hoge export zijn welvarend.

En nog één:
De beurs is voorspelbaar als je je maar genoeg in de materie verdiept.

Sagax

Legacy Member
ja maar ik heb bv. -2,5 aan beide ogen

wat is de oorzaak daar dan van? want ik ben slechts 19 jaar oud :)

Rivers

Legacy Member
Sagax zei:
ja maar ik heb bv. -2,5 aan beide ogen

wat is de oorzaak daar dan van? want ik ben slechts 19 jaar oud :)

Volgens mij is dat gedeeltelijk in uw genen bepaald. Waarom kan de ene persoon harder rennen als de andere? En waarom kan de ene beter horen als de andere? Je kan het natuurlijk ook zelf creëren door elke dag 5u achter de computer zitten (zoals ik:p) mja ik doe dit al 3 jaar en draag eigenlijk ook geen bril dus..

Sagax

Legacy Member
tja die definitie van fruit en groente klopt idd niet echt

volgens mij gebeurt die indeling eerder op hoe het smaakt

pieta

Legacy Member
indd, en dat is denk nog maar pas gevraagd op algemeen...

uw hersenen moeten gewoon meer moeite doen, en raken sneller vermoeid...

Dirty_Col

Legacy Member
Sagax zei:
ja maar ik heb bv. -2,5 aan beide ogen

wat is de oorzaak daar dan van? want ik ben slechts 19 jaar oud :)

Tzal alvast nie zijn van int donker te lezen :p

En van die muggen, ik dacht dat die gewoon op warmte afkwamen, want warmte 's nachts => meestal dieren, dus voedsel
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan