Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tonerider

Legacy Member
Bananarama zei:
Ik vind niet meteen referenties, maar het is wel degelijk een statistisch feit hoor. Misschien ook logisch, omdat de politie in het Westen er nu eenmaal meer aandacht aan schenkt dan politie in andere delen van de wereld. Die laatste houdt zich namelijk vooral bezig met corrupt zijn of met oorlog tegen drugs, bendes, dieven,... "average" misdaad dus. Neem daar dan nog het feit bij dat de blanke in het Westen nog altijd tot de meerderheid behoort en je hebt je logische verklaring.
misschien ook omdat kindontvoeringen vooral onder familie voorkomt en maar weinig in het criminele milieu. http://www.childfocus.be/nl/kinderen/advies/ontvoeringen-door-derden-2




Verstuurd van mijn Star B94M

ludnak

Legacy Member
Rizla+ zei:
Enja een baas kan inderdaad wel een probleem worden. Geloof me, ik ben de eerste om iemand te helpen als ze mij iets vragen. Maar vanaf de moment dat ze mij iets verplichten kunnen ze het op hun buik schrijven.
Dat moet toch wel ambetant zijn, zo'n groot ego dat jou heel wat kansen in het leven zal ontnemen.

Lolplayer

Legacy Member
Bananarama zei:
Jawadde zeg, moet ik hier voor al mijn posts nu echt tot in de puntjes gaan nuanceren voor welke landen, geslachten leeftijden,... het geldt? Misschien nog dorpen erbij ook? :p Als blanke, Vlaamse vrouw op het 9lives-forum lijkt het mij vanzelfsprekend dat mijn uitspraken gesitueerd moeten worden binnen een Westerse context. EN als dat niet duidelijk was, bij deze...

:naughty:

Als wetenschapster weet jij dat een goeie definiëring van ruimte, plaats en concepten zeer belangrijk is.

Bananarama

Legacy Member
Lolplayer zei:
:naughty:

Als wetenschapster weet jij dat een goeie definiëring van ruimte, plaats en concepten zeer belangrijk is.

Ik weet veel en ik heb een schap, maar om mij nu een wetenschapster te noemen... :lol:

Rizla+

Legacy Member
Bananarama zei:
Zet je dan al maar schrap voor het hoger onderwijs, want dat gaat je (onbestaande) huiswerkroutine serieus door elkaar schudden... Echt, laat je niet vangen aan de vrijheid die je krijgt (je zou niet de eerste zijn).

Ja, dat kan nog wel lastig worden.
Maar bon, daar moet ik nog over nadenken over hogeschool. Ik weet dat ik het later zeker zou kunnen gebruiken, maar zou echt niet weten wat te doen. Zelfs als ze me vragen wat ik later als vast werk zou willen doen zou ik het niet weten.

Eigenlijk goede vraag: de mensen die hier vast werk hebben, wat is dat en zijn jullie er gelukkig mee? Want zie mezelf later echt niet in een winkel werken (moest ik nu van richting willen veranderen zou ik enkele jaren moeten dubbelen, want je moet je laatste jaren hetzelfde doen).

ludnak zei:
Dat moet toch wel ambetant zijn, zo'n groot ego dat jou heel wat kansen in het leven zal ontnemen.

Ben nochtans perfect gelukkig zo hoor.
Wat heeft dat trouwens met ego te maken? Heeft volgens mij meer te maken met principes.

Karre

Legacy Member
Rizla+ zei:
Op hoger onderwijs ben je dan ook zelf verantwoordelijk voor wat je doet. Je bent niet verplicht van te gaan, hetgeen ik nu wel ben.
Ik ben steeds op tijd met wat ik doe, want ik doe alles in school. Ik zeg niet dat ik mijn huistaken niet maak, ik maak ze gewoon niet buiten school. Daarom ook dat ik nooit een boekentas bij heb, het enige dat ik steeds meeneem in een bic. De rest ligt daar.

Enja een baas kan inderdaad wel een probleem worden. Geloof me, ik ben de eerste om iemand te helpen als ze mij iets vragen. Maar vanaf de moment dat ze mij iets verplichten kunnen ze het op hun buik schrijven.
Het idee dat je niet verplicht naar de les moet kan nog tegenvallen.

Michster

Legacy Member
Rizla+ zei:
Ben nochtans perfect gelukkig zo hoor.
Wat heeft dat trouwens met ego te maken? Heeft volgens mij meer te maken met principes.


Principes zijn louter het gevolg van uw ego. Ik wil nu niet denigrerend klinken tegenover u, (want voor zo ver ik uw posts heb gevolgd, denk ik dat ge geen ezel zijt, laat staan het soort stereotype beeld dat vele mensen hebben tov uw opleiding/richting,) ...

maar uw houding komt echt wel over als typisch-puber-rebel gedrag en/of arrogantie. De enige reden waarom ge tot op heden er mee zijt kunnen weg komen met nooit iets te doen buiten uw schooluren, is omdat ge in een "lage" richting zit.

Nee, ik bedoel niet dat uw richting minderwaardig is tov anderen, maar de vereiste hoeveelheid studietijd is beduidend kleiner dan in andere opleidingen voor vele leerlingen. Uw houding "niks buiten de schooluren doen", lijkt me eerder een slappe vermomming voor "ik ben te lui om buiten de schooluren iets te doen". Ik zou meer respect kunnen uitbrengen voor iemand die tenminste durft toegeven dat hij gewoon te lui is. Hoe trekt ge uw houding/"principe" eigenlijk door naar andere richtingen? Ik denk niet dat ge zelf gelooft dat al die ASO'ers(of TSO'ers) met hun extra moeite buiten de schooluren, misleid worden door hun ouders of school.

Zou het kunnen dat ge het eerste(of misschien zelfs eerste twee) jaar van uw middelbaar in het ASO hebt gedaan, maar nadien gewoon zijt geswitched omdat ge merkte dat met 0 input thuis uw resultaten niet zo bijster waren? Dus sprong ge maar naar een richting waar ge minder moeite mocht doen.


TL;DR: stop met uw onnozel verzet en maak de onnozele oefeningen. Anders kunt ge nog wat naar Wiz Khalifa gaan luisteren en geloven dat uw tiener(/puber)-jaren enkel dienen om te luieren buiten uw schooluren.

Lt. ZweedVoet

Legacy Member
SarahBaptie zei:
Die fucking irritante tv/radio reclame over die krijsende baby's... Zit ge in uw auto hoort ge ineens baby's die blèten tot en met.

Komt ge thuis, op de tv nog eens.

Baby's tegen armoede ofzo? De makers hebben gewoon er voor gezorgd dat iedereen die spot verafschuwt en niet meer weet waar het eigenlijk om draaide.

Haha, ja iedere reclame komt da precies, en da kan al tellen. :doh:

Michster

Legacy Member
Rizla+ zei:
Ja, dat kan nog wel lastig worden.
Maar bon, daar moet ik nog over nadenken over hogeschool. Ik weet dat ik het later zeker zou kunnen gebruiken, maar zou echt niet weten wat te doen. Zelfs als ze me vragen wat ik later als vast werk zou willen doen zou ik het niet weten.

Eigenlijk goede vraag: de mensen die hier vast werk hebben, wat is dat en zijn jullie er gelukkig mee? Want zie mezelf later echt niet in een winkel werken (moest ik nu van richting willen veranderen zou ik enkele jaren moeten dubbelen, want je moet je laatste jaren hetzelfde doen).



Ben nochtans perfect gelukkig zo hoor.
Wat heeft dat trouwens met ego te maken? Heeft volgens mij meer te maken met principes.

Merci voor den uitleg. Kan er enigszins begrip voor opbrengen.

Schitterend werk btw aan de mod die het nodig achtte om zijn post te verwijderen. :ironic:

Rizla+

Legacy Member
Michster zei:
Merci voor den uitleg. Kan er enigszins begrip voor opbrengen.

Schitterend werk btw aan de mod die het nodig achtte om zijn post te verwijderen. :ironic:

Heb dit zelf gedaan.
Je mocht het lezen, maar het moet hier nu ook niet eeuwig blijven staan ;).

Heb ik hier trouwens met veel posts, zou ik het hier posten of niet?

Michster

Legacy Member
Rizla+ zei:
Heb dit zelf gedaan.
Je mocht het lezen, maar het moet hier nu ook niet eeuwig blijven staan ;).

Heb ik hier trouwens met veel posts, zou ik het hier posten of niet?

Oeps. Sorry mods, zjg :hug:

Ik kan me inbeelden dat velen zich die vraag stellen. :p

Unconscious

Legacy Member
En weeral treinvertraging.
Niet heel erg, want als ik te laat ben op het werk door vertraging moet ik het niet inhalen, maar het wachten blijft frustrerend, en zeker als het binnenkort kouder en kouder gaat worden :D

Stimpy

Legacy Member
Ik snap de heisa rond het racisme van zwarte piet wel.

Ik bedoel..




Ge zult als ***** maar eens opgeroepen worden hé.

u4ea

Legacy Member
Juist telefoon gehad, feedback over sollicitatie dak gedaan heb. Technische kennis was perfect en kzou perfect in het team passen, maar ze vonden dak ni gemotiveerd genoeg was dus laten ze mij gaan.

Are you kidding me? Die job was PERFECT voor mij. Was zo blij daar te zijn. De 1ste persoon da mij interviewde heeft op dezelfde school gezeten (zou ook mijn collega worden dan), goed gesprek gehad, technische test ge-aced, da klikte direct.

Daarna 2de persoon nadat de eerste weg was, Franstalig, kon mij amper verstaan in Nederlands en Engels. Stelde van die useless standaard vragen waar ge zo een scriptje op voorhand al zou voor moeten schrijven. En omdat ik dus mijn eigen ben en geen dingen zit te verzinnen laten ze mij vallen. Fuckers. :sop:

Stimpy

Legacy Member
ge had beter een nummerke opgevoerd als dat echt uw droomjob is

ook al zit daar ne retard dwaze vragen te stellen. Ik heb dat ook soms dat ik denk van wa is dees nu voor zever..

ng

Legacy Member
En we zijn een klant kwijt. Al voel ik mij aan de andere kant ook geweldig opgelucht.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan