Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ludnak

Legacy Member
Ja, laten we het even aan kinderen vragen.

Ik stel voor dat we dit allemaal gezellig vanop de zijlijn bekijken, jij en ik Bananarama. Wat zeg je ervan?

Rizla+ zei:
Mijn leerkracht die ineens beslist dat wij via een of andere kutsite oefeningen moeten maken, en hij kan bekijken wat we maken, hoe lang we erover doen, hoe vaak we opnieuw proberen...
Meten is weten! Waarom geen voorstander Rizla+? Het is toch wel belangrijk om te weten waar de zwaktepunten liggen van de leerlingen?

Bananarama

Legacy Member
Hawk zei:
Om stoute kindjes in te steken. Hij steekt u letterlijk in't zak. :p

Verstuurd van mijn GT-N7100

Ja, dat zou ik ook nog wel gezegd kunnen hebben :p Maar dat is niet racistisch, integendeel. De meeste kinderontvoerders zijn volgens mij blank... :unsure:

Bananarama

Legacy Member
ludnak zei:
Ja, laten we het even aan kinderen vragen.

Ik stel voor dat we dit allemaal gezellig vanop de zijlijn bekijken, jij en ik Bananarama. Wat zeg je ervan?

It's a deal :cool:

Bananarama

Legacy Member
Lolplayer zei:
En dat is wel racistisch :p


Is gewoon een feit, gebaseerd op het feit dat de meeste seriemoordenaars nu eenmaal blank zijn :unsure: Ontvoering en seriemoord zijn uiteraard niet hetzelfde, maar blame Dutroux maar voor het feit dat die twee in mijn hoofd nu eenmaal wat overlappen.

Lolplayer

Legacy Member
Ait-Oud was geen blanke ;)

en je moet ook een beetje aan de verhoudingen denken he :)

Lolplayer

Legacy Member
maar er is geen statistisch fundament :(

Voor België zal het wel kloppen, maar dan moet je dat er wel duidelijk bij vermelden.

Anders foei :naughty:

Rizla+

Legacy Member
Bananarama zei:
Ja, dat zou ik ook nog wel gezegd kunnen hebben :p Maar dat is niet racistisch, integendeel. De meeste kinderontvoerders zijn volgens mij blank... :unsure:

Ahja, een kinderontvoerder die in Nigeria word opgepakt komt hier dan ook niet op het nieuws...

ludnak zei:
Meten is weten! Waarom geen voorstander Rizla+? Het is toch wel belangrijk om te weten waar de zwaktepunten liggen van de leerlingen?

Waarom zit ik dan nog in de klas? Daar zou hij meer dan genoeg kunnen zien. Zien wie er zwakker is en zien wie dat er beter is in bepaalde vakker.

Ik zie het meer als een luiheid.

En veel leerkrachten denken letterlijk dat leerlingen niets anders te doen hebben dan school. Zoals ik al zei eindigt school om stipt 16 uur, geen seconde later. Dan heb je er al 7 lesuren opzitten (soms 8), is dat niet meer dan genoeg?

Neen, ik doe daarna geen klop meer voor school, ook al buis je me.
En ja, mijn koppigheid brengt me vaak in de problemen.

Nessaja

Legacy Member
al wat je kan zeggen is dat de meeste opgepakte seriemoordernaars blank zijn, misschien zijn al degene die ze nooit gevat hebben niet blank. :)

Carrion

Legacy Member
Rizla+ zei:
Ahja, een kinderontvoerder die in Nigeria word opgepakt komt hier dan ook niet op het nieuws...



Waarom zit ik dan nog in de klas? Daar zou hij meer dan genoeg kunnen zien. Zien wie er zwakker is en zien wie dat er beter is in bepaalde vakker.

Ik zie het meer als een luiheid.

En veel leerkrachten denken letterlijk dat leerlingen niets anders te doen hebben dan school. Zoals ik al zei eindigt school om stipt 16 uur, geen seconde later. Dan heb je er al 7 lesuren opzitten (soms 8), is dat niet meer dan genoeg?

Neen, ik doe daarna geen klop meer voor school, ook al buis je me.
En ja, mijn koppigheid brengt me vaak in de problemen.

Ik hoop dan toch dat gij qua mentaliteit toch veranderd voor ge naar het hoger onderwijs gaat of gaat werken. Of gaat ge tegen uwe baas ook zeggen dat 'm op zenne kop mag staan en tot morgen mag wachten? Dan gade nog wensen dat 'm u enkel zou kunnen buizen.

Bananarama

Legacy Member
Lolplayer zei:
maar er is geen statistisch fundament :(


Ik vind niet meteen referenties, maar het is wel degelijk een statistisch feit hoor. Misschien ook logisch, omdat de politie in het Westen er nu eenmaal meer aandacht aan schenkt dan politie in andere delen van de wereld. Die laatste houdt zich namelijk vooral bezig met corrupt zijn of met oorlog tegen drugs, bendes, dieven,... "average" misdaad dus. Neem daar dan nog het feit bij dat de blanke in het Westen nog altijd tot de meerderheid behoort en je hebt je logische verklaring.

Bananarama

Legacy Member
Lolplayer zei:
maar er is geen statistisch fundament :(

Voor België zal het wel kloppen, maar dan moet je dat er wel duidelijk bij vermelden.

Anders foei :naughty:

Jawadde zeg, moet ik hier voor al mijn posts nu echt tot in de puntjes gaan nuanceren voor welke landen, geslachten leeftijden,... het geldt? Misschien nog dorpen erbij ook? :p Als blanke, Vlaamse vrouw op het 9lives-forum lijkt het mij vanzelfsprekend dat mijn uitspraken gesitueerd moeten worden binnen een Westerse context. EN als dat niet duidelijk was, bij deze...

Rizla+

Legacy Member
Carrion zei:
Ik hoop dan toch dat gij qua mentaliteit toch veranderd voor ge naar het hoger onderwijs gaat of gaat werken. Of gaat ge tegen uwe baas ook zeggen dat 'm op zenne kop mag staan en tot morgen mag wachten? Dan gade nog wensen dat 'm u enkel zou kunnen buizen.

Op hoger onderwijs ben je dan ook zelf verantwoordelijk voor wat je doet. Je bent niet verplicht van te gaan, hetgeen ik nu wel ben.
Ik ben steeds op tijd met wat ik doe, want ik doe alles in school. Ik zeg niet dat ik mijn huistaken niet maak, ik maak ze gewoon niet buiten school. Daarom ook dat ik nooit een boekentas bij heb, het enige dat ik steeds meeneem in een bic. De rest ligt daar.

Enja een baas kan inderdaad wel een probleem worden. Geloof me, ik ben de eerste om iemand te helpen als ze mij iets vragen. Maar vanaf de moment dat ze mij iets verplichten kunnen ze het op hun buik schrijven.

Bananarama

Legacy Member
Rizla+ zei:
Ik ben steeds op tijd met wat ik doe, want ik doe alles in school. Ik zeg niet dat ik mijn huistaken niet maak, ik maak ze gewoon niet buiten school. Daarom ook dat ik nooit een boekentas bij heb, het enige dat ik steeds meeneem in een bic. De rest ligt daar.

En wat studeer je precies?

Bananarama

Legacy Member
Rizla+ zei:
Handel/Retail (het laatste klinkt wat chiquer volgens de school).

Zet je dan al maar schrap voor het hoger onderwijs, want dat gaat je (onbestaande) huiswerkroutine serieus door elkaar schudden... Echt, laat je niet vangen aan de vrijheid die je krijgt (je zou niet de eerste zijn).

Bananarama

Legacy Member
Rizla+ zei:
(het laatste klinkt wat chiquer volgens de school).

Klinkt eerder wanhopig verdoezelend voor iets dat niet eens verdoezeld zou moeten worden, beetje zoals "Sanitair manager" :p Wat is er mis met gewoon "Handel" zeg, djeez...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan