Archief - Ik heb het te warm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SideShow

Legacy Member
Hallo

Ik zit met een probleem..
Ik heb het namelijk dikwijls te warm. Daar waar andere mensen het niet warm hebben of zelfs fris, heb ik het te warm.

Vanaf dat op mijn werk een beetje de zon binnenschijnt, moet de airco aan van mij, terwijl de anderen daar geen last van hebben. Ik denk dat ik deze zomer zot ga komen...

Onder normale omstandigheden ben ik geen constante zweter, maar van zodra ik een klein beetje in de weer ben (bvb printer installeren, onder bureau kruipen, kabels aansluiten enz ...) heb ik al te warm.

Een kennis van mij zegt dat ik teveel 'yang' ben en meer 'ying' voeding moet eten, hoewel ik daarin niet zo direct geloof :s

Voor de rest eet ik normaal, en doe 4x in de week krachttraining en 1x cardio.

Het rare is ... ik ben ook de eerste die het koud zal hebben bvb als we gaan zwemmen ofzo ... dan kunnen mn vingers zelfs wit trekken van de kou, terwijl de anderen geen last hebben ...

Ben ik gewoon extreem gevoelig aan temperatuur ? :help:

Iemand tips ? :crazy:

Flare'

Legacy Member
Hmm ik zweet soms ook nogal vrij rap tov anderen, maar weet ook niet wat je hieraan best kan doen.
Allé weet nu niet of je daar ook last van hebt, maar komt denk ik op zelfde neer. Veel deo gebruiken doe ik wel mja

Squeak

Legacy Member
Kheb da ook als ik moet prullen onder mijn bureau e.d. dat ik het opeens warm krijg en jeuk over heel mijn rug krijg. :s

SideShow

Legacy Member
Jup die jeuk is hatelijk, vooral als je op je werk zit met een stoffen broek en een hemd

Sk8erMatty

Legacy Member
't goh, keb daar ook wel beetje last van, vanaf dat ik iets moet doen zoals kruipen op plaatsen waar je nie veel plaats hebt zoals onder je bureau heb ik het ook snel warm ..
koud heb ik niet snel ... alleen als er zo nen ijzigen wind is ...
volgens mij ligget gewoon aan het feit dat je niet relaxt genoeg bent ... gewoon es wekelijks een lekker badje nemen om volledig te ontspannen...volgens mij helpt dat wel

2 many soldiers

Legacy Member
Ik heb dat ook voor ze. Na 5 minuutjes fietsen heb ik al een lekkere zweetreet.

twoen

Legacy Member
Je doet wel 4*per week krachttraining maar beweeg je overdag wel genoeg? Kom je wel dagelijks buiten. Als ik "lui" ben (bv vakantiedag) dan wordt ik ook direct van alles moe maar als ik dan eens buiten ben geweest dan is die sufheid over.

Boukreev

Legacy Member
keb dat ook. ik eb deze winter bv maar 3 keer een pul gedrage, anders loop ik in t-shirt rond of hemdje, terwijl andere me 3 pulle nog bibbere. kan gwn eel goed tege kou, ma tege warmte dan weer ni, ast zo stikheet is lijk vorig jaar op graspop en werchter kom ek misselijk. die jeuk krijg ek ook, heel hatelijk idd.

volges mij zijn wij gwn heet jong

Terrorist_Hell

Legacy Member
Ik zet soms 10 keren m'n raam open tijdens de dag om ze 5 min. later weer te sluiten, gewoon omdat 't naar mijn gevoel te warm was op dat moment. Ook doe 'k om de 5 min. (bij wijze van spreken) 'n trui aan of uit. M'n handen zweten na enkele minuten, en de enige remedie is ze onder de kraan houden, zodat ze weer fris zijn (voor enkele minuten). Da's zeer hatelijk als 'k een game speel, ik kan me niet concentreren met bezwete/plakkende handen. Ik kan best wel tg 'n fris windje in de zomer, maar als 't echt bakken is, voel 'k me snel 'onrein', ik voel me onfris of zoiets. Idem als 'k een lange broek draag binnen en in de keuken kom is dat megawarm, en van 't moment ik een korte broek aantrek, ben 'k weeral 'afgekoeld'.

Dat koud hebben tijdens 't zwemmen heb 'k ook, maar dan enkel in de 'koude' dagen. In de zomer, als 't goe warm is, vind 'k dat zalig, maar van zodra ge eruit zijt, is 't weer bakken en braden. Zeer ergerlijk...

lttuvix

Legacy Member
ik heb da ook, das gewoon hoe zenuwachtig ge zijt, das geen zweet van warmte ma ge zweet omdat ge onzeker zijt over wat ge doet en bang zijt om fouten te doen

Gizmo_1987

Legacy Member
Ik heb altijd en overal te warm :s veel mensen verklaren mij zot hoe ik er altijd bijloop in mijn t-shirt :D
Zelfs in de winter kan ik geen pull verdragen... Ik draag dan gwn een dikke winterjas, die direct uitga als ik ergens binnenkom.
Op mijn trein is het in de winter altijd pokkeheet o_O Verwarming volle bak voor de mensen die koud hebben, en ik zit daar in mijn tshirt te zweten :sop:
Aan mijn vaders kant zijn het allemaal "warmbloedige" mensen, tzit in de familie ^^
Soms is het handig, meestal niet... Ik heb al jaren geen pulls meer gekocht
grtzz

drieskeuh

Legacy Member
ik heb het ook vaak te warm. Vooral in de klas. De jongens zitten er in hun T-shirt en de meisjes zitten nog te rillen met hun dikke pull en sjaal aan.


Rare is dat als ik sport het nooit warm heb, maar als ik ermee stop breekt het zweet uit :oink:
bij het zwemmen heb ik ook tamelijk snel koud en krijg ik blauwe lippen, maar witte handen :eek:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan