Archief - Iets dat in mijn knie schiet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pol

Legacy Member
Eerst en vooral mijn excuses voor de vage topictitel.
Ik kamp al jaren met een pijnlijk probleem. Om de paar maanden 'schiet' er iets in mijn knie. Het gebeurt enkel als mijn knie geplooid is maar meestal zonder reden (dus niet enkel als ik mijn knie verwring ofzo)
Nu, de kans dat dit gebeurt is zeer groot als ik op mijn knieën zit (wat is dus ten alle tijde probeer te vermijden)

'Mjah, das niet zo erg' hoor ik jullie denken. Dat zou het ook niet zijn als het niet zo ongelofelijk immens veel pijn zou doen. Dus als er iets in mijn knie schiet is mijn eerste reactie dat ik mijn been zo vlug mogelijk strek zodat alles terug goed schiet. (ge voelt het echt terug op z'n plaats knakken)
Dan doet het al ongelofelijk veel pijn.

Maar als het onmogelijk is om mijn been te strekken dan blijft mijn been als het ware 'vast' zitten in geplooide positie en als ik mijn been dan maar een beetje probeer te strekken dan lig ik echt te kermen van de pijn. Gelukkig heb ik dit nog maar 1 keer gehad.

Nu, ik weet dat een gamesforum niet de ideale plaats is om dit te vragen maar ik ben echt ten einde raad. Ik heb al 4 verschillende dokters geraadpleegd, ook een specialist, röntgenfoto's van mn knie laten nemen. Geen enkele dokter kon mijn een sluitende diagnose geven, meestal verschilden de diagnoses erg van elkaar of waren ze gewoonweg heel vaag.

Nu, bij deze probeer ik aan een breed publiek te vragen of iemand ditzelfde probleem heeft en/of mensen te zoeken die een idee hebben van wat er met mij scheelt.

Ik ben geen mietje maar het doet ver-schrikke-lijk veel pijn.

Iemand?

dragonflo

Legacy Member
u probleem ken ik niet maar ik heb som dat ik krampen heb in mij kuiten en dat gebeurt dan s'nachts en dan word ik daar van wakker en dan moet ik mijn been strekken.

Cycloon

Legacy Member
Mijn ma heeft da ook gehad vroeger (en nu ook nog deels), ze heeft daarvoor een operatie ondergaan aan de knieschijf en nu is ze daar grotendeels van af. Kzou toch eens bij de dokter gaan horen ;)

Rogue

Legacy Member
Misschien uw meniscus?


Maar dan zouden ze dat toch moeten gezien hebben op die scans :s. Misschien moet je eens een andere specialist opzoeken.

h0pje

Legacy Member
Men lief heeft soms dat haar knieschijf verschuift en 'in haar knie schiet' en der dan weer uit schiet... Mss is dat uw probleem? Tklinkt allesinds zoals zij het beschrijft ;)

Gavin

Legacy Member
Een juist betrekkelijk voornaamwoord is alleszins niet in een straal van 10 meter rond uw knie te bekennen.

PureFun

Legacy Member

Medaphoar

Legacy Member
Ik had da tot een paar maand geleden ook, dat er iets in men knie schoot, maar in april is men knieschijf er opeens 'uitgeschoten' (hij hing aan de achterkant van men knie). De mug was gekomen en die hebben em er (onder verdoving) terug in geduwd. Daarna een klein maandje gips gehad, maar sindsdien knakt em niet meer. Wel moet ik nu nog een brace dragen als ik sport.

Kenz0r

Legacy Member
Ik heb wel af en toe van die spierkrampen in mijn kuit. At random schiet dat erin en dat doet ook immens veel zeer, het enige dat ik kan doen is wachten tot het eruit gaat, meestal een paar minuten wachten (lees: al kermend van de pijn)...

Vroeger had ik dat ook aan mijn hals. 5/10 keer dat ik geeuwde kreeg ik dat :(

Arifiene

Legacy Member
Mja kheb da ook, ik zit in de ronde van de foto's en de scans, volgende is kijkoperatie.

nTFs

Legacy Member
Ik wil je niet ongerust maken maar het zou wel eens de voorbode kunnen zijn dat je finaal door je knie gaat met de bijbehorende kraakgeluiden.
Ik heb het ook meegemaakt.

Pol

Legacy Member
Bedankt voor de reacties alvast.
Kga deze vakantie misschien nog eens ne specialist opzoeken.
@Arifiene, wil je me laten weten hoe het is afgelopen?

blackman

Legacy Member
Ik heb momenteel ook een probleem met mijn knie...en het spijtige is dat die dokters NOOIT uitsluitend kunnen zeggen wat nu de oorzaak is van de pijn van je knie(bij mij toch).Ik wens je veel beterschap met je knie!

In mijn geval:
4-5 maanden geleden ben ik verkeerd neergekomen op mijn knie en ik heb deze 3 à 4 weken laten rusten(zonder naar een dokter te gaan).Maar na deze rustperiode ben ik terug gaan sporten en na 1 maand begon ik terug een indringende pijn te krijgen in mijn knie.Mjah, "dan zal ik maar naar de dokter gaan hé"dacht ik in mijn eigen.Wel, die kon dus niet zeggen wat er nu met mijn knie mis was(een beetje vocht ophoping hier, een splinter van mijn bot afgebroken daar).En ik werd doorgestuurd naar een plek waar ik platen van mijn knie moest laten nemen.Die zei geruststellend dat er alleen een vrij grote vochtophoping is OP mijn knie.Maar de eigenlijke pijn zat onder mijn knie,en toen ik dat zei keek hij amper naar die foto's en zei dat dat niets ergs KON zijn...
Ik ben dan 9 keer naar de kinesist gegaan om mijn knie te laten verzorgen,zonder gevolg.Ik blijf pijn hebben aan mijn knie en plan om nu voor de 3de keer naar een dokter te gaan.En er is momenteel een nieuwe vochtophoping ontstaan meer naar rechts(vanuit mijn standpunt).
Door de pijn kan ik niet meer gaan sporten,met als gevolg dat ik momenteel een ZEER passieve vakantie meemaak :angry: .

De dokters denken dat dit mis kan zijn met mijn knie:
-stukje bot versplinterd
-meniscus geraakt(want ik kan zo nog 10 meter lopen,maar dan moet ik stoppen met het lopen door de pijn)
-stukje bot dat afgebroken is,maar al "fout" is teruggegroeid.
-gewoon een vochtophoping(wat vrij onwaarschijnlijk is)

Mjah, ik zal wel zien :sop: .

scowcroft

Legacy Member
ga ff naar de dokter, het voordeel ervan is dat je dan altijd vooraan mag parkeren als je naar de aldi gaat :D

$p@rDa

Legacy Member
blackman zei:
De dokters denken dat dit mis kan zijn met mijn knie:
-stukje bot versplinterd
-meniscus geraakt(want ik kan zo nog 10 meter lopen,maar dan moet ik stoppen met het lopen door de pijn)
-stukje bot dat afgebroken is,maar al "fout" is teruggegroeid.
-gewoon een vochtophoping(wat vrij onwaarschijnlijk is)

Mjah, ik zal wel zien :sop: .

Wat ik dan niet begrijp is dat, indien je nog steeds pijn ondervindt, zelfs na deze
kinetherapie sessie's, je òf hier niet mee naar een orthopedist gaat òf deze
je geen arthroscopie (kijkoperatie) voorschrijft/jij er een vraagt!

Dat lijkt mij toch nog de volgende stap te zijn indien de problemen blijven aanhouden...

Trouwens, wanneer er gedacht wordt aan een meniscusletsel gaat dit vaak
gepaard met een arthroscopie om enig uitsluitsel/zekerheid te bieden!

Ben je naar een orthopedist geweest of enkel naar een huisarts/urgentiearts?!
In jouw geval zou ik zonder meer voor een arthroscopie ijveren!

Arifiene

Legacy Member
Poltje zei:
Bedankt voor de reacties alvast.
Kga deze vakantie misschien nog eens ne specialist opzoeken.
@Arifiene, wil je me laten weten hoe het is afgelopen?

Ja hoor, maar dat zal nog wel even duren, ik moet morgen bellen naar de orthopedist :).

$p@rDa

Legacy Member
nTFs zei:
Ik wil je niet ongerust maken maar het zou wel eens de voorbode kunnen zijn dat je finaal door je knie gaat met de bijbehorende kraakgeluiden.
Ik heb het ook meegemaakt.

Die kraakgeluiden wijzen normaal gezien op een oneffen kraakbeenvlak,
wat kan duiden op een kraakbeenletsel. Beste wat je dan doet is opteren
voor een arthroscopie met shaving van het kraakbeen. (Heb er zelf zo al 2
achter de rug ;) ) (---->sport is gezond he :p)

Arifiene

Legacy Member
$p@rDa zei:
Die kraakgeluiden wijzen normaal gezien op een oneffen kraakbeenvlak,
wat kan duiden op een kraakbeenletsel. Beste wat je dan doet is opteren
voor een arthroscopie met shaving van het kraakbeen. (Heb er zelf zo al 2
achter de rug ;) ) (---->sport is gezond he :p)

Ik heb terug foto's laten trekken, was niets op te zien, nu nog en scan van het weefsel enzo.
Huisarts: zeker kijkoperatie als niets aan het licht komt
Radioloog: bwa niet te rap kijkoperatie, voor nix nodig

ik: ik bennet beu om constant pijn te hebben ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan