Archief - huwelijk: wet en kerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maxdevis

Legacy Member
kan je voor de kerk trouwen als je niet voor de wet getrouwd bent?

Gentille

Legacy Member
Ik denk dat je eerst voor de wet moet trouwen en dan pas kan je maar voor de kerk trouwen.

moehaa!

Legacy Member
Of foei, als je illegaal bezig bent en niet meer in een stadhuis kan vertonen:p.

EternalSilence

Legacy Member
gentille zei:
Ik denk dat je eerst voor de wet moet trouwen en dan pas kan je maar voor de kerk trouwen.

yep, denk da ook.

want voor de kerk trouwen is toch gewoon maar trouwen om dan achteraf een mooi feest te geven.

en eens te stoeven met u kleren (de vrouwen dan)

Arifiene

Legacy Member
Als je enkel voor de kerk trouwt is het huwelijk gewoon niet rechtsgeldig :).

chosen1

Legacy Member
hier in Mol hebben ze het oud gemeentehuis recht voor de ingang van de kerk gebouwd om te laten zien dat het gemeentehuis belangrijker was!

dus wrs eerst staat daarna kerk (want ge bent nie verplicht om voor de kerk te trouwen en de kerk geeft u dan ook geen getrouwde status)

¨$^µù^§èçà#&&²

Legacy Member
Doom Dragon zei:
want voor de kerk trouwen is toch gewoon maar trouwen om dan achteraf een mooi feest te geven.

en eens te stoeven met u kleren (de vrouwen dan)

Ahja. Goed dat je het zegt. Uw gedachten hebben blijkbaar een objectieve en dus ontegensprekelijke waarheid in pacht. Leuk voor jou.

Ontopic: stuur eens een mailtje naar het bisdom waar je wilt trouwen. Adressen vind je op google, misschien zelfs op wikipedia.

TiZon

Legacy Member
Het maakt niet uit in welke volgorde je trouwt.

Het enigste wat zo is, is zolang je neit via het gemeentehuis gaat, je huwelijk niet rechtsgeldig is.. (dus niets i.v.m. successierechten, gemeenschappelijke goederen,...)

En als je enkel voor de kerk trouwt is het zowizo nooit rechtsgeldig.

De SkeEvN

Legacy Member
Doom Dragon zei:
yep, denk da ook.

want voor de kerk trouwen is toch gewoon maar trouwen om dan achteraf een mooi feest te geven.

en eens te stoeven met u kleren (de vrouwen dan)
of het is uit religie ...

roslar

Legacy Member
Dus kan je een wettelijke samenwoning afsluiten en dan toch in de kerk trouwen? :D

EvilTwin

Legacy Member
Maakt allemaal niet uit. Ik ben twee weken wettelijk getrouwd geweest voor mijn kerkelijk huwelijk. Gewoon omdat het beter uitkwam :)

TiBasco

Legacy Member
Wat zijn feitelijk de voordelen van te trouwen (wettelijk gezien hé) op gebied van belastingen enz...? Stel dat mijn vriendin als werkende met een student (ik:p) trouwt, verdient zij dan meer als ambtenaar?

^MystiQ

Legacy Member
-=ICDI=-WeAsEL zei:
Wat zijn feitelijk de voordelen van te trouwen (wettelijk gezien hé) op gebied van belastingen enz...? Stel dat mijn vriendin als werkende met een student (ik:p) trouwt, verdient zij dan meer als ambtenaar?

Ik zou het niet weten, uw loon daalt zelfs als ge getrouwd zijt en beide partners werken.

Dus eigenlijk kan je beter gewoon voor de kerk trouwen en blijven samenwonen tenzij iemand hier weet of er effectief voordelen aan verbonden zijn ?

Anders, trouwen voor de kerk, samenwonen en meer geld binnenscheppen toch ? :)
2 gelukkige mensen en je kan een schone rekening opbouwen of ik zie iets over het hoofd.

Anoniem05

Legacy Member
Ik ben niet gedoopt, dus ik hoop dat m'n vrouw later niet persé voor de kerk wilt trouwen.

Zal me ook nooit laten dopen, het is hypocriet om je 'in te lijven' in een organisatie waarvan je denkt dat het allemaal ongelooflijke zever is.

En dan heb ik het dus over elke vorm van religie en alle geloofsovertuigingen die er zijn hé, kwestie van niet al te viserend te zijn :p

maxdevis

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik zou het niet weten, uw loon daalt zelfs als ge getrouwd zijt en beide partners werken.

Dus eigenlijk kan je beter gewoon voor de kerk trouwen en blijven samenwonen tenzij iemand hier weet of er effectief voordelen aan verbonden zijn ?

Anders, trouwen voor de kerk, samenwonen en meer geld binnenscheppen toch ? :)
2 gelukkige mensen en je kan een schone rekening opbouwen of ik zie iets over het hoofd.

als één van de twee sterft zijn geeft dat soms dan wel voor problemen dacht ik.

^MystiQ

Legacy Member
maxdevis zei:
als één van de twee sterft zijn geeft dat soms dan wel voor problemen dacht ik.

Ook als ge een gemeenschappelijke rekening opent waar alles op gedumpt wordt ?

TiZon

Legacy Member
Math'ke zei:
Ook als ge een gemeenschappelijke rekening opent waar alles op gedumpt wordt ?

dan zeker, want de rekeningen van een dode worden geblokkeert...:p

maxdevis

Legacy Member
Math'ke zei:
Ook als ge een gemeenschappelijke rekening opent waar alles op gedumpt wordt ?

mja ik dacht eerder aan erfenistaxen enzo op het huis bijvoorbeeld
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan