Archief - hotspots = gelimiteerd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fromalk

Legacy Member
hallo allemaal,

k zit dus met een vraagje, k betaal maandelijks voor een hotspot abbonement van telenet, nu was k vandaag in de bib in hasselt en k moest iets downloaden voor mn examen mee te leren, programma was 120mb groot en open source, maar k ben nooit verder geraakt als 100mb! uit de 9 pogingen van verschillende servers die k gedaan heb...

Zijn die dinge gelimiteerd ofzo? En waarom dat dan, ik betaal toch per maand voor onbeperkt op internet te kunnen doen wat k wil waar k wil?

@p0c

Legacy Member
Als ge 9 keer 100mb download hebde toch 900mb gedownd.
Dus daar staat er al geen limiet op.
En als ge niet verder dan 100mb geraakt gebruik dan een downloadmanager.
Als hij disconnect zou je dan verder moeten geraken.

fromalk

Legacy Member
ja ben nu ondertussen al ergens anders gaan zitten :p, mja waarom zou ik als klant ne download manager enz moeten gaan installeren voor te kunnen gebruiken waark voor betaal uiteindelijk, ale uitgaande van het standpunt van een gewone klant emt normale computer kennis dan

L0k1-

Legacy Member
als ge geen download manager gebruikt en ge verliest het signaal van de hotspot voor 1-2 seconden zal uwe download niet verder gaan. daarom is een download manager handig :)

Preske

Legacy Member
fromalk zei:
ja ben nu ondertussen al ergens anders gaan zitten :p, mja waarom zou ik als klant ne download manager enz moeten gaan installeren voor te kunnen gebruiken waark voor betaal uiteindelijk, ale uitgaande van het standpunt van een gewone klant emt normale computer kennis dan

omdat ge me nen download manager uw downloads kunt hernemen als er al eens iet misloopt.

is puur uit gemakzucht.
had ge die geinstalleerd na de 2de keer da het misliep, had ge het geen 7 keer meer moeten proberen.

fromalk

Legacy Member
ok, dus k zit terug in de bib, heb alt binz open staan met mn usenet account op nu als voorbeeld, queu is nog 2GB en toch valt hij om de 70MB stil, doet hij 2min niets en gaat dan weer verder, net op 4 verschillende hotspots getest.

Dusja het is idd zo dat een download manager zou hervat hebben maar die hotspots zijn blijkbaar toch gelimiteerd :)

SoliD

Legacy Member
Mjah dat is net als m'n proximus abonnement, als ik 1u doorlopend bel dan stopt die het gesprek automatisch en dan moet ik terugbellen.
Een soort ingebouwde veiligheid zeker :) (hotspots zijn ook niet echt gemaakt om te downloaden hé)

Mantis

Legacy Member
Voor gebruik van Telenet Hotspots is er geen echte limiet. Wanneer je (volgens hen) te veel volume verbruikt, kan je wel een waarschuwing krijgen.
Dit kan al (in theorie) vanaf meer dan 2GB/maand.

GhO$T

Legacy Member
Zal idd beveiliging zijn zoals SoliD zegt, zodat hun hotspots niet in 24/7 leech-spots veranderen. 70mb is inderdaad wel zeer beperkt. (Maar zo kennen we telenet natuurlijk ;) )

R-evolution™'

Legacy Member
GhO$T zei:
Zal idd beveiliging zijn zoals SoliD zegt, zodat hun hotspots niet in 24/7 leech-spots veranderen. 70mb is inderdaad wel zeer beperkt. (Maar zo kennen we telenet natuurlijk ;) )

hotspot verkeer word niet bij telemeter getelt :eek: ?

fromalk

Legacy Member
=[KO]=;8388531 zei:

k vind dit toch maar bizar en ook een misleidend product van telenet...
het wordt dus bij mn telemeter geteld en toch kan ik niet onbeperkt surfen als k dat zou willen :s, daar betaal k toch voor uiteindelijk?

Wij hebben expressnet turbo, dus k betaal voor de snelheid te halen die k met een tn hotspot kan halen (comfortnet klanten verdienen het dus niet om op een hotspot 1.4MB/s te halen) als ze er in hun gewone abbonement ook niet voor betalen. K betaal voor het abbonement, en k betaal het verbruikte verkeer, en nog kan k niet doen wat k wil :ironic:

Mantis

Legacy Member
=[KO]=;8388531 zei:

Sinds wanneer is dat ingevoerd dat Telenet Hotspot-trafiek bij je Telemeter wordt gerekend?
Het is nu enkele maanden geleden dat ik er nog gebruik van gemaakt heb maar vroeger was dit alleszins niet zo.
Bij Belgacom Hotspots werd het altijd al bijgeteld.

fromalk zei:
k vind dit toch maar bizar en ook een misleidend product van telenet...
het wordt dus bij mn telemeter geteld en toch kan ik niet onbeperkt surfen als k dat zou willen :s, daar betaal k toch voor uiteindelijk?

Wij hebben expressnet turbo, dus k betaal voor de snelheid te halen die k met een tn hotspot kan halen (comfortnet klanten verdienen het dus niet om op een hotspot 1.4MB/s te halen) als ze er in hun gewone abbonement ook niet voor betalen. K betaal voor het abbonement, en k betaal het verbruikte verkeer, en nog kan k niet doen wat k wil :ironic:

De hoogste snelheid die je kan halen op een Telenet Hotspot is 11 Mbps en in de praktijk is dit een stuk lager. Dus maakt niets uit, expressnet vs turbo.
Daarbij Turbo klanten krijgen gratis een hotspot-abbo terwijl expressnet/comfortnet klanten er moeten voor betalen.

gravendelver

Legacy Member
Dus het is niet zo dat je met een hotspot abonnement ongelimiteerd kan downloaden, ook al zou het zogezegd moeten?

Tw33tst3r

Legacy Member
wat ik mij herinner van mijn korte opleiding vr de helpdesk van telenet was:
hotspotverbruik gaat gwn van uw telemeter af en zit geen beperking op vr de rest
anders es bellen en der achter vragen en anders zal ik mijne "cursus" nog es gaan zoeken

gravendelver

Legacy Member
Met een Telenet hotspot-abonnement kan je voor een vast bedrag per maand onbeperkt surfen op alle Telenet hotspots

Kan iemand bevestigen dat dit wel of niet zo is? :)

breez

Legacy Member
wel, als ik zit te leechen van een hotspot merk ik daar nix van op m'n telemeter dus wordt het er niet bij geteld volgens mij...

gravendelver

Legacy Member
Maar waarom linken jullie het met een telemeter? Ik heb geen telenet, en ik kan toch zo'n hotspot abonnement kopen? Iemand zei dat het gelimiteerd was tot 2gb per maand terwijl op de site staat dat er geen limiet op zit? :wtf:

Disa

Legacy Member
Omdat turbo klanten gratis op die hotspots kunnen. Dus als het niet bij de telemeter getelt wordt, zou het wel eens kunnen dat er plots veel meer mensen met een laptop in de stations enzo zitten. ^^

D

Tw33tst3r

Legacy Member
gravendelver zei:
Maar waarom linken jullie het met een telemeter? Ik heb geen telenet, en ik kan toch zo'n hotspot abonnement kopen? Iemand zei dat het gelimiteerd was tot 2gb per maand terwijl op de site staat dat er geen limiet op zit? :wtf:

kheb net mijne cursus vanonder het stof gehaald en dr staat in:
telenetklanten kunnen een abo nemen op hotspots en dan is het ongelimiteerd gebruik ervan MAAR het wordt wel bij uw telemeter geteld om misbruik te voorkomen
maw hotspot abo geeft u ongelimiteerde tijd da ge op een hotspot kunt, mr niet ongelimiteerd volume

mensen da gn klant van telenet zijn kunnen ook op de hotspots mr zij moeten wel krediet/hotspotminuten aankopen, dit geldt ook vr de telenetklanten die geen hotspotabo hebben

khoop da het nu duidelijk is hoe het zit

btw als ge nie merkt da het van uw telemeter afgaat dan zijt ge een v/d lucky bastards wiens telemeter nog altijd nie 100% goe werkt (ik kan nog in mijn mailbox van de helpdesk en dr gaan nog mailtjes rond da er af en toe probs zijn met telemeter vr bep. klanten)

greetz Tw33tst3r
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan