Archief - hoeveel vragen voor computerhulp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beware

Legacy Member
Hallo iedereen ,

Een collega van m'n zus heeft gevraagd of ik hem niet kan helpen met zijn pc.Hij heeft op een te traag systeem winxp staan en bijgevolg start de pc niet meer.Hij zou graag hebben dat ik winxp eraf gooi en windows 98 installeer.

De persoon heeft weinig tijd en (bijna) geen verstand van computers dus heeft hij mij gevraagd.

Nu heeft hij gezegd dat hij er gerust voor wil betalen.Ik wil ( bescheiden als ik ben :unsure: ) daar absoluut geen geld voor vragen , maar hij blijft maar aandringen om toch een prijs te noemen.Nu zou ik graag jullie meningen weten.
Het gaat dus om : -formatteren winxp (en eventueel wat data backuppen)
- installeren windows 98 (heb cd hier thuis liggen)
-alles in orde brengen (drivers , geluid , virusscan , browser ,...)

Hoeveel zouden jullie vragen als hij echt blijft aandringen ?

alvast bedankt voor jullie meningen :niceone:

passero

Legacy Member
Ik doe meestal zo zaken voor een 50€
format + installatie van alles. Je mag op een uur of 5 rekenen bij een traag systeem dus is dat 10€/uur, wat niet overdreven is vind ik.
Als ze naar de winkel gaan betalen ze daar minstens het dubbele voor denk ik

gilles.be

Legacy Member
kijkt hoelang ge der aan bezig zijt. en rekenen dan mss 10euro per uur ofzo

jeroen65

Legacy Member
Doe gelijk mij. Maakt dat. Mss geven ze wel iets ze. Als het iemand is dat ik niet ken reken ik door. maar is dat iemand dat ik ken kan dat maar een 10€ zijn. Is echt verschillend van mens tot mens. (kameraden help ik gratis. Mss helpen zij mij ook wel uit de nood as mijn machien kapot is)

Arcan

Legacy Member
lol 50€ is zware afperserij... je hebt amper een uur nodig om win98 te installeren, ik zou zeggen MAX. 20€
voor 50 koop je een tweedehands p3 ofzo

jeroenrams

Legacy Member
Ik zou gewoon zeggen "kies zelf maar dan wat je me wil geven, voor mij is dat eender."
Zo doe ik dat als de mensen per se iets willen betalen. Ik heb al eens 50 euro gekregen, soms eens 20 euro. Als je die mensen zo wat kent dan vind ik dat altijd ambetant om daar ne prijs op te plakken :) dan geef ik hen zelf de keuze. Ik ben met alles content, ik zie dat niet echt als "werk". Ik doe dat met plezier en achteraf zijn die mensen altijd content dat alles terug vlot marcheert.

metaphore

Legacy Member
25€
das mooi meegenomen, maar komt nie als overdreven over

50€ vind ik zo al als duur overkomen :(

Dakantochnie

Legacy Member
Ik doe zoiets altijd gratis, behalve als mensen echt blijven en blijven aandringen.

TippedTerox

Legacy Member
Ik vraag ook niets, maar krijg er meestal wel geld voor, hangt af bij wie, tussen de 10 en de 50 €, als ze de pc naar de winkel moeten doen zijn ze hem voor een paar dagen kwijt, en zit de kans er nog in dat er aan geprutst is (spreek uit ervaring, moest op iemand een pc een format gedaan zijn, en alles stond er nog exact hetzelfde op :s )

cool_boy_ke

Legacy Member
Ik kreeg 20€ om een printer + email acount te instaleren ^^' heeft max 30min geduurt :p
Maja die mensen zijn wel rijk :D

beware

Legacy Member
Ble$$ed^ zei:
moeste ze rijk zijn zoude ze wel nen deftige pc kope zeker ? :p

rijk is hij niet denk ik , is alleszins onderzoeker in laboratorium en naart schijnt scheppen die nie echt poen :)

ik denk dat ik hem zelf zal laten bepalen hoeveel hij geeft , en anders rond de 10 euro meer als voldoende.

Trouwens vergeten te vertellen , ga bij hem thuis alles installeren ( woont op 2 minuutjes hier vandaan met fiets )

cool_boy_ke

Legacy Member
//Editje : ik d8 dat blessed tegen mij sprak :)
Was een zeer deftige PC :) Maarja die mensen kennen daar niks van dus ja moeten ze de expert (lees : mij :p :p) maar roepen :D

aapieschaapie

Legacy Member
25 euro lijkt mij dan een mooi gemiddelde
Maar ik zou ze zelf laten kiezen, om niet greterig over te komen

menlor

Legacy Member
ik zeg altijd , als ze iets dervan zeggen, geef wat ge wilt.
Ma heb al gehoord da ze bij pc winkels soms 60€ / uur vragen.
max da ik heb gehad was 50€ voor gans backuppen doc op win 98 / gans nieuwe pc samenstellen / winxp erop en het wa beveiligen en adsl instal.

voor de rest varieert het.

Violator

Legacy Member
Kijk gewoon hoeveel tijd/werk je erin moet steken.

En reken dat dan ongeveer aan 10 euro per uur uit.

Dat is een mooie deal.

Want sommige installaties vragen veel tijd. Vooral wachttijd tot dat een bepaald schermpje opkomt.

Een volledige pc laten samen steken + installeren kost bij tones 65 euro.

Gewoon installeren 15 euro. Maar dit zijn dan wel meestal nieuwe pc waar dat Xp installeren maar een kwartier duurt. Voor de rest staat er niets op.

Als je bv ook nog office, virusscanner, adobe, ad-aware, alle updates, ... installeerd zal je er wel een tijdje aanzitten.

Avilowca

Legacy Member
passero zei:
Ik doe meestal zo zaken voor een 50€
format + installatie van alles. Je mag op een uur of 5 rekenen bij een traag systeem dus is dat 10€/uur, wat niet overdreven is vind ik.
Als ze naar de winkel gaan betalen ze daar minstens het dubbele voor denk ik

Doe is goed gewoon jong.

50€ voor windows installatie + drivers is pure afzetterij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan