Archief - het einde van inbel internet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

S.conceiçao7

Legacy Member
hallo,

mijn tante heeft nog een 56K modem, en gebruikt maar sporadisch haar internet.

nu vandaag belde ze dat ze er niemeer op kan, omdat tiscali haar abonnement heeft afgesloten ofzo (vroegere scarlet).

ook heeft ze gehoord dat vanaf 1 februari alle internetverbindingen geschrapt zouden worden via inbel verbinding met 56 K modem.

is dat waar?

zoja wat zou ze nu best doen? die light-versie van telenet daar aan lage snelheid van 5 euro per maand is geen optie, want ze ziet het nie zitten om heel die coax en utp bekabeling in haar huis te doen. dus tzou moeten via de telefoonlijn gaan.

graag jullie mening!

Snd

Legacy Member
heb daar laatst ook iets over gelezen, belgacom ging die lijnen afsluiten voor internetverkeer of iets in die aard.

Misschien kan uw tante een light abo nemen, adsl dan. Dan moet enkel die lijn nog geactiveerd worden.

S.conceiçao7

Legacy Member
e-jector zei:
Misschien kan uw tante een light abo nemen, adsl dan. Dan moet enkel die lijn nog geactiveerd worden.

da lijkt me wel nog interessant. moest iemand hier ervaringen mee hebben, of me gewoon kan zeggen waar de goedkoopste LIGHT abonemment voor zo'n adsl te vinden is, weet het mij aub te zeggen ! dan ga ik haar aanraden om daar in te schrijven.

-etienne-

Legacy Member
Op de site van euphony vind ik dit toch nog terug:

Euphony|net is de geknipte oplossing voor u indien u weinig surft of vrijblijvend wil kennismaken met de wondere wereld van het internet.

De voordelen van Euphony|net dial-up:

* u bent niet gebonden aan een maandelijkse abonnementskost of een contract
* u betaalt enkel voor de tijd die u effectief op het net doorbrengt
* uw surfminuten worden berekend tegen uiterst voordelige inbeltarieven
* u krijgt een gratis Euphony|net-e-mailadres en een mailbox van 50 MB
* geen eenmalige aansluitkosten: Euphony|net wordt volledig gratis geactiveerd !
* veilig: gratis spam- en virusfilters beschermen uw mailboxen
http://www.euphony.be/site/internet/dialup.php?id=&con=BELGIE (NL)

skoepken

Legacy Member
Als ze in een stad woont, kad ze draadloos op i4s proberen, das denk ik goedkoop. Of clearwire, das ook draadloos maar ken de prijs ervan niet.

EuT.be

Legacy Member
Ik denk dat je vantegenwoordig op draadloos kunt zonder een abo te hebben. Hoeveel firma's/hotels en andere zaken hebben nu niet de Draadloze optie van Telenet voor bedrijven zodat ieder ander op het net kan waarbij men een draadloze verbinding NIET kunt limiteren tot tussen 4 muren.

Als ik al met mijn Bluetooth langs de pc op mijn buren hun gsm kan (en ikzelf noch mijn echtgenote hebben geen bluetooth gsm maar ik haal er wel 6 in mijn Bluetooth lijst), kan ieder toch ook op een ander zijn draadloos netwerken als je de pw weet te kraken.

Timmos

Legacy Member
Er is een formule van Belgacom die u toelaat om 2 uur / maand online te zijn. ADSL Time, € 5.95 /maand, 512 Kb/sec = 64 KB/sec download.

Lord Seth

Legacy Member
Alleen Belgacom hebben hun dialup stopgezet. EDPnet, Scarlet, Euphoney en Tele2 zijn de enigen die het nog aanbieden. Overstappen dus :)
Het kan wel zijn dat Scarlet je dwingt over te stappen op Scarlet Dial-up, veel verschil is er niet tss Tiscali en Scarlet, sinds Scarlet het opgekocht heeft.

Ik raad jullie ten zeerste af om internet bij Belgacom te nemen, hun instapabo's zijn zeer duur. Bij die 20 EUR met je wel nog eens 17,50 EUR bijrekenen voor je telefoonlijn. Dan ben je beter af bij EDPnet Starter: 19,95 + 6,85 = 26,80 EUR.

Dus EDPnet starter 26,80 tgo Belgacom Budget 37,50 EUR :)

no_way2go

Legacy Member
EuT.be zei:
Ik denk dat je vantegenwoordig op draadloos kunt zonder een abo te hebben. Hoeveel firma's/hotels en andere zaken hebben nu niet de Draadloze optie van Telenet voor bedrijven zodat ieder ander op het net kan waarbij men een draadloze verbinding NIET kunt limiteren tot tussen 4 muren.

Als ik al met mijn Bluetooth langs de pc op mijn buren hun gsm kan (en ikzelf noch mijn echtgenote hebben geen bluetooth gsm maar ik haal er wel 6 in mijn Bluetooth lijst), kan ieder toch ook op een ander zijn draadloos netwerken als je de pw weet te kraken.

Dat wordt gezien als inbreken op iemand zijn netwerk, ja ook als het netwerk niet met een paswoord beveiligd is. Kan zelfs tot een gevangenisstraf leiden. :crazy:

Guard

Legacy Member
was dit geen gekend nieuws?
dat men die ging afschaffen , met het excuus dat ze maar een van de light abbo's moesten pakken van belgacom of telenet.
die light abbo's zijn even duur als een volwaardig limiet loze internetlijn in nederland :doh:

Xylo

Legacy Member
Of mss die ene internet provider langs den elektriciteitslijn. Lijkt me gemakkelijkste.

chosen1

Legacy Member
Guard zei:
was dit geen gekend nieuws?
dat men die ging afschaffen , met het excuus dat ze maar een van de light abbo's moesten pakken van belgacom of telenet.
die light abbo's zijn even duur als een volwaardig limiet loze internetlijn in nederland :doh:

en dan zijn er nog mensen die klagen over acties zoals dag van de download :eek:

dat de duopoly van TN en BC maar eens vlug gedaan is!

sneax

Legacy Member
Oplossing is toch simpel, light ADSL abbo. Gewoon de modem vervangen en mss ergens een bakske tussenplaatsen en tis gefixt.

Stancke

Legacy Member
Alleen de inbelverbinding van Belgacom wordt afgesloten... Er zijn nog 2 andere providers (naam ontsnapt me...) die wél nog steeds met een inbelverbinding werken.

BloodSeaker

Legacy Member
Lord Seth zei:
Alleen Belgacom hebben hun dialup stopgezet. EDPnet, Scarlet, Euphoney en Tele2 zijn de enigen die het nog aanbieden. Overstappen dus :)
Het kan wel zijn dat Scarlet je dwingt over te stappen op Scarlet Dial-up, veel verschil is er niet tss Tiscali en Scarlet, sinds Scarlet het opgekocht heeft.

Ik raad jullie ten zeerste af om internet bij Belgacom te nemen, hun instapabo's zijn zeer duur. Bij die 20 EUR met je wel nog eens 17,50 EUR bijrekenen voor je telefoonlijn. Dan ben je beter af bij EDPnet Starter: 19,95 + 6,85 = 26,80 EUR.

Dus EDPnet starter 26,80 tgo Belgacom Budget 37,50 EUR :)

Ook de andere aanbieders zullen het niet meer aanbieden vanaf ergens volgend jaar hoor. Want Belgacom gaat de service op zijn lijnen dichtzetten. En guess what: euphony en al die andere zitten ook op Belgacom hun lijnen. Dus ik meen me te herinneren dat dit algemeen geldde
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan