Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zarathustra

Legacy Member
puni zei:
Dat ge die doodsbedreigingen ook nog maar probeert te vergoelijken, ge moest u schamen.

goh ja iemand die moedwillig over de 100 mensen besmet wat wil je dan. Dit is in de categorie het mag niet maar het is wel te begrijpen

puni

Legacy Member
Moedwillig 100 mensen besmetten zou willen zeggen dat hij op de hoogte was van zijn besmetting. En dat die 100 mensen besmet zijn natuurlijk, wat helemaal nog niet zeker is.

En neen, dat is niet te begrijpen. :wtf:

draven

Legacy Member
Nesjamag zei:
Zal wel zijn dat zijn carrière voorbij is.
En hij krijgt doodsbedreigingen, maar hoeveel mensen heeft onnodig met de dood bedreigd door ze met corona te besmetten omdat hij maatregelen niet naleefde.
Als een van zijn patiënten zou sterven aan corona die ze door hem opgelopen hebben, wat dan?

Doodsbedreigingen zijn adsurd. Daaraan zie je tot wat mensen bang maken leidt.
Sommigen zien de realiteit niet meer en denken dat ze in een serie leven zoals “the rain” of “at the lake”. Opgelet want de “Apocalypse is coming”. Alle pedalen kwijt.

nestorius

Legacy Member
Nesjamag zei:
Zal wel zijn dat zijn carrière voorbij is.
En hij krijgt doodsbedreigingen, maar hoeveel mensen heeft onnodig met de dood bedreigd door ze met corona te besmetten omdat hij maatregelen niet naleefde.
Als een van zijn patiënten zou sterven aan corona die ze door hem opgelopen hebben, wat dan?

Gaan we dan iedereen die corona gehad heeft aanklagen wegens doodsbedreigingen en doodslag, want de meesten gaan natuurlijk wel iemand anders ziek gemaakt hebben. Of hoe absurd gij redeneringen maakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

zarathustra

Legacy Member
puni zei:
Moedwillig 100 mensen besmetten zou willen zeggen dat hij op de hoogte was van zijn besmetting. En dat die 100 mensen besmet zijn natuurlijk, wat helemaal nog niet zeker is.

En neen, dat is niet te begrijpen. :wtf:

Dat zijn zo van die zaken waar er 2 opties zijn

a) de dokter begrijpt niet waarom een masker dragen in positie als de zijne een must is. Dat is dus een totaal incompetente en gevaarlijke dokter.

b) die dokter begrijpt (uiteraard) waarom een masker in zijn positie een must is en kiest er voor om er geen te dragen en dus moedwillig dat risico te nemen. Dus een incompetente en gevaarlijke dokter.

In beide gevallen is het begrijpelijk maar niet ok uiteraard dat mensen emotioneel reageren.

puni

Legacy Member
zarathustra zei:
Dat zijn zo van die zaken waar er 2 opties zijn

a) de dokter begrijpt niet waarom een masker dragen in positie als de zijne een must is. Dat is dus een totaal incompetente en gevaarlijke dokter.

b) die dokter begrijpt (uiteraard) waarom een masker in zijn positie een must is en kiest er voor om er geen te dragen en dus moedwillig dat risico te nemen. Dus een incompetente en gevaarlijke dokter.

In beide gevallen is het begrijpelijk maar niet ok uiteraard dat mensen emotioneel reageren.

Bewust uw masker niet dragen en bewust iemand besmetten zijn twee verschillende dingen. Gij zei dat hij moedwillig 100 mensen had besmet, dat is gewoon niet waar. Ook al omdat die mensen nog moeten getest worden en er nog helemaal geen sprake is van 100 besmettingen.

sandervdw

Legacy Member
puni zei:
Bewust uw masker niet dragen en bewust iemand besmetten zijn twee verschillende dingen. Gij zei dat hij moedwillig 100 mensen had besmet, dat is gewoon niet waar. Ook al omdat die mensen nog moeten getest worden en er nog helemaal geen sprake is van 100 besmettingen.
Dan heeft hij moedwillig al zijn patiënten aan een besmettingsrisico blootgesteld.
Zou je een arts ook niet aanklagen als die bij een bloedtransfusie niet kijkt of het niet besmet is met alle ziektes?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

puni

Legacy Member
Ah, we zijn weer daar met de gekke vergelijkingen. Er zijn nog zekerheden in het leven.

Uiteraard had die mens beter moeten weten en uiteraard is die zwaar in de fout gegaan. Maar dat neemt niet weg dat hij helemaal niemand moedwillig besmet heeft (ik stel voor dat jullie de definitie van dat woord eens opzoeken) en dat hij ook geen doodsbedreigingen verdient.

Ik vind het ronduit angstaanjagend hoe een substantieel deel van de mensen, zowel in het dagelijkse leven als hier op het forum, echt in extremen beginnen te denken.

sandervdw

Legacy Member
puni zei:
Ah, we zijn weer daar met de gekke vergelijkingen. Er zijn nog zekerheden in het leven.

Uiteraard had die mens beter moeten weten en uiteraard is die zwaar in de fout gegaan. Maar dat neemt niet weg dat hij helemaal niemand moedwillig besmet heeft (ik stel voor dat jullie de definitie van dat woord eens opzoeken) en dat hij ook geen doodsbedreigingen verdient.

Ik vind het ronduit angstaanjagend hoe een substantieel deel van de mensen, zowel in het dagelijkse leven als hier op het forum, echt in extremen beginnen te denken.
Ik vind die doodsbedreigingen er ook over. Maar die man moet onmiddellijk zijn licentie kwijt zijn, en als blijkt dat er iemand via hem besmet is, denk ik dat hij het ook voor de rechtbank mag komen uitleggen...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

puni

Legacy Member
sandervdw zei:
Ik vind die doodsbedreigingen er ook over. Maar die man moet onmiddellijk zijn licentie kwijt zijn, en als blijkt dat er iemand via hem besmet is, denk ik dat hij het ook voor de rechtbank mag komen uitleggen...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Dat die op professioneel vlak gestraft moet worden, lijkt me nogal wiedes. Bewijzen dat iemand via hem besmet is, gaat ge nooit kunnen. En zelfs dan, hem daarvoor veroordelen ook niet. Had hij geweten dat hij positief was, dan wel.

sandervdw

Legacy Member
puni zei:
Dat die op professioneel vlak gestraft moet worden, lijkt me nogal wiedes. Bewijzen dat iemand via hem besmet is, gaat ge nooit kunnen.
Hoe bewijzen ze dan dat scholen geen hot spots zijn?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

nestorius

Legacy Member
In ieder geval weer veel respect voor de zorg :unsure: .

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

sandervdw

Legacy Member
puni zei:
Er wordt al weken/maanden gezegd dat er geen besmettingen in scholen gebeuren. Kinderen worden standaard niet getest. De enige manier waarop je dat kan vaststellen, is door uit onderzoek aan te tonen dat een besmetting niet via de kinderen uit de school komt.
Dat is exact hetzelfde als waarom de horeca nu kwaad is omdat er niet wordt aangetoond dat zij hot spots zijn.

Ik heb de vraag hier bij begin van de epidemie gevraagd, en blijkbaar zou je wel de tracé van uw besmetting kunnen onderzoeken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

nestorius

Legacy Member
sandervdw zei:
Er wordt al weken/maanden gezegd dat er geen besmettingen in scholen gebeuren. Kinderen worden standaard niet getest. De enige manier waarop je dat kan vaststellen, is door uit onderzoek aan te tonen dat een besmetting niet via de kinderen uit de school komt.
Dat is exact hetzelfde als waarom de horeca nu kwaad is omdat er niet wordt aangetoond dat zij hot spots zijn.

Ik heb de vraag hier bij begin van de epidemie gevraagd, en blijkbaar zou je wel de tracé van uw besmetting kunnen onderzoeken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Kan je nu eens bronnen geven dat kinderen niet getest worden?
Anders heb ik er een:
https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjAAegQIARAB&usg=AOvVaw1eJ7NnTbJxbPrH4eozcdcr

Bij deze ook reported voor fake news.
Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

sandervdw

Legacy Member
nestorius zei:
Kan je nu eens bronnen geven dat kinderen niet getest worden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
Mensen zonder symptomen worden niet getest, kinderen hebben minder symptomen. Logische deductie.

Ik zou graag eens de statistiek zien van besmette leerkrachten, daar kan je volgens mij veel van leren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

puni

Legacy Member
sandervdw zei:
Er wordt al weken/maanden gezegd dat er geen besmettingen in scholen gebeuren. Kinderen worden standaard niet getest. De enige manier waarop je dat kan vaststellen, is door uit onderzoek aan te tonen dat een besmetting niet via de kinderen uit de school komt.
Dat is exact hetzelfde als waarom de horeca nu kwaad is omdat er niet wordt aangetoond dat zij hot spots zijn.

Ik heb de vraag hier bij begin van de epidemie gevraagd, en blijkbaar zou je wel de tracé van uw besmetting kunnen onderzoeken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

We spreken hier over een strafrechtelijke veroordeling, daarvoor moet ge wel degelijk met zekerheid aantonen dat iemand iets gedaan heeft. De rest van uw gebroebel heeft daar helemaal niks mee te maken en is de zoveelste vergelijking die nergens op slaagt.

nestorius

Legacy Member
sandervdw zei:
Mensen zonder symptomen worden niet getest, kinderen hebben minder symptomen. Logische deductie.

Ik zou graag eens de statistiek zien van besmette leerkrachten, daar kan je volgens mij veel van leren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Dan moet het kinderen worden minder getest zijn ipv niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

LSDsmurf

Legacy Member
Kinderen onder de zes jaar worden niet getest op corona, tenzij ze zeer erge symptomen vertonen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200812_97257303

nestorius zei:
Kan je nu eens bronnen geven dat kinderen niet getest worden?
Anders heb ik er een:
https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjAAegQIARAB&usg=AOvVaw1eJ7NnTbJxbPrH4eozcdcr

Bij deze ook reported voor fake news.
Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

Wat ik heel vreemd vind, als een kind jonger dan 6 positief test:

de andere kinderen in dezelfde bubbel van de kinderopvang of uit dezelfde kleuterklas alsook de verzorgers/leerkracht worden geacht een laag risico op infectie te lopen: geen quarantaine of tests nodig.

Exact wat ik enkele dagen geleden hoorde van iemand waarvan in de klas van zijn kind een besmetting was. Zijn kind moest niet getest worden noch in quarantaine.

nestorius

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Kinderen onder de zes jaar worden niet getest op corona, tenzij ze zeer erge symptomen vertonen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200812_97257303



Wat ik heel vreemd vind, als een kind jonger dan 6 positief test:



Exact wat ik enkele dagen geleden hoorde van iemand waarvan in de klas van zijn kind een besmetting was. Zijn kind moest niet getest worden noch in quarantaine.
Lees eens pagina 3 en 4 van die pdf ipv een artikel uit augustus toen de scholen zelfs nog niet open waren :ironic:

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan