Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Racing_Genk

Legacy Member
Carrion zei:
Nog een half miljardje aan steunmaatregelen erbij volgens Vandenbroucke. Het kan niet op.

Je zou eens de kostprijs per gered levensjaar moeten berekenen. Dit zou tientallen zoniet honderden keren hoger liggen dan wat men als maatschappelijk verantwoord acht bij andere ziektes. Waarom Covid-19 een uitzondering moet zijn waarbij men bereid is een veel hogere prijs te betalen is mij volledig onduidelijk.

Carrion

Legacy Member
En hij doet nog beter.

Danny: “mogen oudere kinderen hun liefje nog zien?”
Vandenbroucke: “ja”
Danny; “Dus dat 1 nauw contact is per persoon?”
Vandenbroucke: “dat klopt”

Daar krijg je toch spontaan diarree van zeker.

de hamster

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Je zou eens de kostprijs per gered levensjaar moeten berekenen. Dit zou tientallen zoniet honderden keren hoger liggen dan wat men als maatschappelijk verantwoord acht bij andere ziektes. Waarom Covid-19 een uitzondering moet zijn waarbij men bereid is een veel hogere prijs te betalen is mij volledig onduidelijk.

de plaat, de plaat, de plaat, de plaat....blijft hangen.

KnightOfCydonia

Legacy Member
eS zei:
Sinds dag 1 weet men al waar de probleemzones zich bevinden hoor, gewoon door naar volgende cijfers te kijken:

Bevolkingsdichtheid/km²:
  • Vlaanderen: 500 inwoners/km²
  • Gent: 1700/km²
  • Ledeberg: 7700/km²
  • Antwerpen (stad): 2600/km²
  • Borgerhout: 11.000/km²
  • Brussels gewest: 7500/km²
  • 1000 Brussel: 5000/km²
  • Ukkel: 3700/km²
  • Molenbeek: 16.000/km²
  • Sint-Joost: 23.000/km²

Onbebouwde ruimte:
  • Vlaanderen: 72%
  • Gent: 33%
  • Antwerpen: 22%
  • Brussels gewest: 41%
  • 1000 Brussel: 11,5%
  • Ukkel: 30%
  • Molenbeek: 12%
  • Sint-Joost: 1%

=> overal waar mensen op elkaar gepropt zitten, met daarenboven een compleet gebrek aan openbare buitenruimte om dit te compenseren, maakt dat quarantainemaatregelen praktisch onmogelijk te organiseren zijn, zeker op langere termijn. Continue binnenblijven kan niet, want je woont in een app met minder ruimtes dan bewoners (maw privacy nihil). Buiten afspreken kan ook niet veilig, want er is gewoon te weinig publieke ruimte in de directe omgeving (en je gaat geen 500m en 2 drukke banen verder gaan verplaatsen om even een frisse neus te halen).

Oplossingen op korte termijn bestaan er niet (tenzij je hele wijken wil afzetten en de boel compleet wil laten escaleren), dus je blijft dweilen met de kraan open en focust op zones waar er wel resultaat te halen valt.

Is het fair? Nee, maar dat is het dagdagelijkse leven evenzeer voor wie in piepklein appartementje een dergelijke concentratiewijk moet wonen.

Mooie samenvatting, maar eer is een reden waarom het spreekwoord "dweilen met de kraan open" betekent een hopeloze strijd voeren zonder kans op succes.

Het dunkt mij dat er nog wel enige manoeuvreerruimte is om in te grijpen als men de voorbije week slechts twee corona pv's heeft uitgeschreven in Molenbeek. Waarschijnlijk politieke druk op de politie om niet te "stigmatiseren".

En alle begrip voor dat het onleefbaar kan zijn als je met te veel mensen op een te klein appartement woont, maar daar spelen eigen verantwoordelijkheid en keuzes ook voor een stuk in mee.
Je hebt mensen die pech hebben en in zo'n omstandigheden belanden, maar je hebt ook mensen die na 3 à 4 generaties in dit land nog steeds een bruid of echtgenoot in het land van herkomst gaan zoeken, die de taal van dit land niet leren (ze zouden zelfs keuze hebben) aan hun kinderen als eerste taal, die voor het "nieuws" een satelietschotel gebruiken om televisiezenders van landen op 100'en km's van hier te ontvangen (ik zie ze en masse als ik uit het raam kijk van mijn werk in Brussel).

Dus dan maar het hele land opnieuw in een mini-lockdown steken? Bitter weinig begrip voor. Nu goed, de cijfers zijn ook hier uiteindelijk niet goed met ongeveer 200 besmettingen per 100 000 op 14 dagen, maar nu worden hier dus wél dezelfde drastische maatregelen als in Brussel opgelegd en gaan ze hier waarschijnlijk wél streng gecontroleerd worden en zal het Brussels parket er mogelijk opnieuw zijn voeten aan vegen, ...

Racing_Genk

Legacy Member
de hamster zei:
de plaat, de plaat, de plaat, de plaat....blijft hangen.

Tja, das omdak nog maar 1 nauw contact mag zien he, dan heb ik niks beters te doen dan mijn frustraties hier herhaaldelijk te komen neerschrijven.

nestorius

Legacy Member
Carrion zei:
Nog een half miljardje aan steunmaatregelen erbij volgens Vandenbroucke. Het kan niet op.
Goch, ipv het in brand te steken kan hij het deze keer toch gewoon uitdelen :unsure:

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

Kny

Legacy Member
makila zei:
HLN --- dokter-die-zonder-mondmasker-mogelijk-100-patienten-besmette-dom-van-me-maar-ik-wilde-enkel-mensen-helpen

Allé HLN serieuze inbreuk op de privacy van deze arts.
Even googlen en ik weet meteen wie hij is en waar hij exact woont. Dat HLN zijn achternaam grotendeels verbergt, is ruim onvoldoende.
Het duurde mij welgeteld 5 seconden en ik vond al zijn gegevens ..


Ja onze Leon zen vlees is gebakken!

SomeDude

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Tja, das omdak nog maar 1 nauw contact mag zien he, dan heb ik niks beters te doen dan mijn frustraties hier herhaaldelijk te komen neerschrijven.

Ge kunt dat nauw contact ook beter kiezen he zodat je die alle hoeken van de kamer kan laten zien, ben je toch al even mee bezig :unsure:

sandervdw

Legacy Member
makila zei:
HLN --- dokter-die-zonder-mondmasker-mogelijk-100-patienten-besmette-dom-van-me-maar-ik-wilde-enkel-mensen-helpen

Allé HLN serieuze inbreuk op de privacy van deze arts.
Even googlen en ik weet meteen wie hij is en waar hij exact woont. Dat HLN zijn achternaam grotendeels verbergt, is ruim onvoldoende.
Het duurde mij welgeteld 5 seconden en ik vond al zijn gegevens ..
Is toch altijd zo? De ene krant die zegt a. Van den broek en de andere die zegt André vdb bvb

Nu, die kerel zit daar te janken dat zijn carrière over is, als ge als arts zo dom zijt had ge nooit een carriere mogen hebben ...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

the_fox

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Tja, das omdak nog maar 1 nauw contact mag zien he, dan heb ik niks beters te doen dan mijn frustraties hier herhaaldelijk te komen neerschrijven.

Da's pas vanaf maandag, geen excuus voor vandaag :p

makila

Legacy Member
sandervdw zei:
Nu, die kerel zit daar te janken dat zijn carrière over is, als ge als arts zo dom zijt had ge nooit een carriere mogen hebben ...
Zedde serieus? Die huisarts is 68 jaar, dus hoezo carriere over? Hij is er géén 20 méér sé. ;)

sandervdw zei:
Is toch altijd zo? De ene krant die zegt a. Van den broek en de andere die zegt André vdb bvb
Ja en dat is dan dus elke keer opnieuw inbreuk op de privacy. Eigenlijk mag dat niet hé. (zonder toestemming van die mens)

Meestal zijn daar géén gevolgen van, voor de krant (99.99%) maar je moest eens de verkeerde persoon zo in de krant zetten ..

Racing_Genk

Legacy Member
Mijn grootvader is tot 87 jaar huisarts geweest, genoeg dokters die dat effectief graag doen en daar mee blijven doorgaan tot ver na pensioenleeftijd. Als dat je passie is is dat heel erg, zeker omdat dit hoewel heel dom was, zeker niet met slechte bedoelingen was. Beetje jammer dat de pers zijn naam zo besmeurd.

sandervdw

Legacy Member
makila zei:
Zedde serieus? Die huisarts is 68 jaar, dus hoezo carriere over? Hij is er géén 20 méér sé. ;)


Ja en dat is dan dus elke keer opnieuw inbreuk op de privacy. Eigenlijk mag dat niet hé. (zonder toestemming van die mens)

Meestal zijn daar géén gevolgen van, voor de krant (99.99%) maar je moest eens de verkeerde persoon zo in de krant zetten ..
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201017_95420050
;)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Nesjamag

Legacy Member
Zal wel zijn dat zijn carrière voorbij is.
En hij krijgt doodsbedreigingen, maar hoeveel mensen heeft onnodig met de dood bedreigd door ze met corona te besmetten omdat hij maatregelen niet naleefde.
Als een van zijn patiënten zou sterven aan corona die ze door hem opgelopen hebben, wat dan?

Rana0306

Legacy Member
SomeDude zei:
Voetbal is outdoor he, tenzij het dak van het stadion toe is :p

Klopt, ik dacht dat het bij alle sportactiviteiten was tot ik het opzocht. Bij deze is dat opgehelderd ;)

puni

Legacy Member
Nesjamag zei:
Zal wel zijn dat zijn carrière voorbij is.
En hij krijgt doodsbedreigingen, maar hoeveel mensen heeft onnodig met de dood bedreigd door ze met corona te besmetten omdat hij maatregelen niet naleefde.
Als een van zijn patiënten zou sterven aan corona die ze door hem opgelopen hebben, wat dan?

Dat ge die doodsbedreigingen ook nog maar probeert te vergoelijken, ge moest u schamen.

Nesjamag

Legacy Member
puni zei:
Dat ge die doodsbedreigingen ook nog maar probeert te vergoelijken, ge moest u schamen.
Stop keer met mij woorden in de mond te leggen.
Het wordt vermoeiend.

Doodsbedreigingen zijn nooit goed gedrag. Maar wel te begrijpen als patiënten zelf met ziekte tot dood bedreigd worden door dokter zijn risicovol gedrag.
Zeker als een maatschappij al wat meer gespannen staat, zoals ze nu wel het geval is.

zarathustra

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Mijn grootvader is tot 87 jaar huisarts geweest, genoeg dokters die dat effectief graag doen en daar mee blijven doorgaan tot ver na pensioenleeftijd. Als dat je passie is is dat heel erg, zeker omdat dit hoewel heel dom was, zeker niet met slechte bedoelingen was. Beetje jammer dat de pers zijn naam zo besmeurd.

Als uw passie is om een idioot te zijn moet je verwijderd worden uit die positie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan