Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Landtlord

Legacy Member
Nesjamag zei:
Hopelijk is dat niet alles.

Een bron van een fractie van de besmettingen platleggen (na nog een weekend volop feesten natuurlijk) gaat weinig doen vergeleken met scholen en werk sluiten.

zelfde reactie als altijd, sommige werken kan je niet sluiten. Winkels openhouden zonder personeel? Klinieken zonder dokters en verpleegsters?

Gromker zei:
Mja, mijn zus werkt wel horeca en die heeft 2 weken terug al aan haar WG gemeld dat ze met de huidige uren wss best ander werk zoekt want ze komt er niet. Als die nu een maand dicht moet is de keuze voor haar gemaakt en ik vrees voor de zaak waar ze werkt ook.

Ik denk dat van alle sectoren, net de horeca de grootste veerkracht heeft. Zelfs buiten corona gaan er veel zaken failliet om dan na enkele weken door andere, soms zelfs door dezelfde terug geopend te worden. De grootste investering daar is de infrastructuur en die blijft bestaan.

nestorius

Legacy Member
Biljart zei:
In Gent situeren 7O% van de besmettingen rond 1 bepaalde
wijk/regio (info artsen in ziekenhuizen), maar we gaan even nationaal iedereen gaan straffen.

Goed bezig en dat allemaal om bepaalde groepen niet te moeten benoemen.

Intriest.
Regio gent? :unsure:

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

SomeDude

Legacy Member
En mijn vriendin haar baas wil nog altijd met ganse team samenkomen in een conferentiezaal met eten en drinken op de middag en aan eind van de dag. Neem aan dat als horeca sluit dit toch ook niet meer mag?
Ow ja het is in Gent, terwijl ze in Brussel werken dus dat betekend voor haar en sommige collega's 2u trein en nog half uur tram om er te raken vanuit Leuven... Maarja voor de baas is dat dichterbij

Resool 9 Lives

Legacy Member
Horeca begint weer te zagen. Alsof dat de regering hier iets aan kan doen.

Silence

Legacy Member
Dus Brussel en Wallonië willen dicht
Vlaanderen volgt

En daar zijn de eerste premies al voor de sector bij omzetverlies. Kan weer niet op

de hamster

Legacy Member
Silence zei:
Dus Brussel en Wallonië willen dicht
Vlaanderen volgt

En daar zijn de eerste premies al voor de sector bij omzetverlies. Kan weer niet op

Ja, wat moeten ze doen? Iedereen in de sector een maand zonder inkomsten zetten en trekt uw plan maar met de huur en lopende kosten.

gilly

Legacy Member
Silence zei:
Dus Brussel en Wallonië willen dicht
Vlaanderen volgt

En daar zijn de eerste premies al voor de sector bij omzetverlies. Kan weer niet op

tja als je een regering hebt waar de Walen alles bepalen dan moet je hiervan niet verschieten he :)

SomeDude

Legacy Member
de hamster zei:
Ja, wat moeten ze doen? Iedereen in de sector een maand zonder inkomsten zetten en trekt uw plan maar met de huur en lopende kosten.

Take-away he! Hopelijk zijn er nu al wat meer geïnteresseerd in mijn consumptiecheques

Ken iemand die een feestzaal heeft die gingen openen in april. Die ziet echt zwaar af aangezien ze net veel hadden geïnvesteerd.

Biljart

Legacy Member
de hamster zei:
Ja, wat moeten ze doen? Iedereen in de sector een maand zonder inkomsten zetten en trekt uw plan maar met de huur en lopende kosten.

Probleem met die sector is het nog steeds vele zwarte geld.
Ok voor steun, maar dan wel verplicht overal electronisch betalen.

Ze hebben de btw-verlaging ook al in hun zak gestoken (en vaak steken ze de btw volledig in hun zakken).

Resool 9 Lives

Legacy Member
Weet er iemand wat er zal gebeuren met de trouwfeesten? Ik heb een broer die trouwt over 14 dagen.

buffalo_magic

Legacy Member
Dus die zitten allemaal samen om alles te bespreken en bepalen en komen dan met een officiële verklaring om 19u30.
Ondertussen wordt alles al via via gelekt naar pers... Daar krijg ik nu echt de zenuwen van. Kunnen die gewoon hun mondje niet houden en dan 1 officiële verklaring afwachten om 19u30?
Als wij op het werk ons mondje voorbij praten mogen we direct op apel komen...

sandervdw

Legacy Member
De man van horeca Vlaanderen haalt daar wel keihard uit naar de mensen die de maatregelen niet volgen. Imo zou "de maatschappij" ook veel harder mogen zijn tegen hen.
"oh nee, de maatregelen gaan NOG strenger worden", aan wie zou dat liggen...

Silence

Legacy Member
de hamster zei:
Ja, wat moeten ze doen? Iedereen in de sector een maand zonder inkomsten zetten en trekt uw plan maar met de huur en lopende kosten.

Afhaalmaaltijden bv?
Wachten wat het resultaat is van de vorige maatregelen ipv na een week al te verstrengen? Amper de tijd gehad om een verschil te noteren..

Kenneke10

Legacy Member
buffalo_magic zei:
Dus die zitten allemaal samen om alles te bespreken en bepalen en komen dan met een officiële verklaring om 19u30.
Ondertussen wordt alles al via via gelekt naar pers... Daar krijg ik nu echt de zenuwen van. Kunnen die gewoon hun mondje niet houden en dan 1 officiële verklaring afwachten om 19u30?
Als wij op het werk ons mondje voorbij praten mogen we direct op apel komen...

Klopt ik snap dat ook niet dat alles direct op tafel ligt.

PieperLever

Legacy Member
Alé tof... Maandag weer gaan werken in de winkel zonder te merken dat er strengere maatregelen zijn. Het zal weer wringen en wurmen worden tussen de klanten om mijn werk gedaan te krijgen.

London

Legacy Member
Hopelijk heel de economie kapot nu. Stond in de sterren geschreven dat dit land moest doodbloeden. Het moest en zou gebeuren.
Niks dat wij kunnen doen, alleen wat klagen en ons klaarmaken voor de afgrond.
2e lockdown, wat versoepelen en hupsakee weer naar de 3e lockdown. Op het einde van de rit zal het water ons aan de lippen staan, maar we zullen mogen blij zijn dat we nog water hebben. (Gehaald uit 'de bende van Jan de Lichte')

SomeDude

Legacy Member
PieperLever zei:
Alé tof... Maandag weer gaan werken in de winkel zonder te merken dat er strengere maatregelen zijn. Het zal weer wringen en wurmen worden tussen de klanten om mijn werk gedaan te krijgen.

Dat ligt dan toch aan uw winkel? Minder volk toelaten, bepaalde richting, .. geen idee waar je werkt maar soit

Silence

Legacy Member
Afhaalmaaltijden mogen dus toch.. Graag cash betalen. Niet teveel omzet draaien officieel

Horeca wordt wel als enige sector echt keihard genaaid hé amai.
Beter investeren in meer controles dan in premies (Die ze kunnen investeren in verwarmde terassen (die ze dan niet mogen gebruiken))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan