phate_13
Legacy Member
JelleCa zei:Hopelijk gaan ze morgen met hun barometer gerichte maatregelen treffen. Gebieden waar het minder erg is moeten niet gestraft worden voor de erge cijfers in Wallonië, Brussel en de stad Antwerpen.
Dat is een beetje zoals zeggen : De mensen Afrika zijn nog slechter af dan de armen hier, dus de armen hier moeten we niet helpen.
Het is niet omdat het in die gebieden NOG slechter gaat, dat het goed gaat in de rest van Vlaanderen he? En als we nu woonden in de Verenigde Staten en het was zo aan de Oostkust, maar niet aan de Westkust, dan is er zeker iets voor te zeggen. Maar de afstanden hier in België zijn echt verwaarloosbaar. Het verschil in maatregelen kan echt niet te groot zijn.
Vergeten hoeveel Belgen in Nederland op café gingen na de maatregelen hier? Of de mensen vanuit Antwerpen die massaal naar de fitness ed. gingen buiten de provincie. Enz. Enz. De (potentieel besmette) mensen naar andere gebieden 'jagen', is een goede manier om de besmetting te verspreiden.
MiniJeffrey zei:Neemt nog altijd niet weg dat het een evolutie is die zorgen moet baren. Een hele bevolking straffen omdat een paar rotte appels het verkloten en niet gecontroleerd/betrapt kunnen worden. Wat als we met deze maatregelen de besmettingen nog altijd niet onder controle krijgen, what's next? Tot hoever gaan we?
We gaan een avondklok toch niet meer een gematigde maatregel noemen? Ik herhaal mijn vraag: als een covd accin niet aanslaat, zijn we dan bereid jaren te leven met avondklokken en een overheid die zegt wie je mag zien, hoevaak, waar je mag gaan, wanneer je buiten mag kome, of je mag reizen etc.?
Iedereen zit maar te hopen op een magisch vaccin, niemand durft te zeggen wat gaat gebeuren als er geen goed vaccin beschikbaar komt.
Een hele bevolking straffen met een hoop leed in de familie door het niet nemen van maatregelen door een paar extremisten, vind ik veel erger.
Daarnaast, hoe kom je er bij dat het "door een paar rotte appels is"? Wat heeft dat er mee te maken? Volgens jouw hebben "een paar rotte appels" meer dan 180000 mensen aangestoken?
En neen, het is geen gematigde maatregel, net zoals chemo geen gematigde behandeling is voor kanker. Maar wel soms nodig is.
