Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kimme1975

Legacy Member
de hamster zei:
Het gaat weer exact gaan zoals de vorige keer, kijken wat Frankrijk doet. Als Macron pakweg donderdagavond een lockdown zou aankondigen zitten we nog voor zaterdag ook binnen.

Idd met vooral dan Wallonië die Vlaanderen pusht om te doen wat Frankrijk doet... en meestal gaat Vlaanderen dan overstag ;-)

bassie82

Legacy Member
kimme1975 zei:
Idd met vooral dan Wallonië die Vlaanderen pusht om te doen wat Frankrijk doet... en meestal gaat Vlaanderen dan overstag ;-)

Vlaanderen is meestal al blij dat er maatregelen komen.
Je ziet ook wel dat de Franstaligen uit hun eigen geen beslissingen nemen om verspreiding tegen te gaan. Brussel perfect voorbeeld.

Clarise

Legacy Member
KnightOfCydonia zei:
Verwijt andere mensen gebrek aan levenservaring.

Wilt het hele land terug in "quarantine" en dus lockdown steken.

Denigreert de problemen geassocieerd met een volledige lockdown tot "hobbiekes" niet kunnen uitvoeren of niet op "cafee" te kunnen gaan. Alsof de mentale problemen geassocieerd met verregaande eenzaamheid en de economische gevolgen van het faillissement van zaken die mensen hun inkomen, financiële toekomst en levenswerk vertegenwoordigen onbestaande zijn...

Vindt dat het niveau dat van HLN comments en reddit is.

Pot, ontmoet ketel.


Ik verwijt u niks, dat je je persoonlijk aangesproken voelt ligt aan jou.
Liever efkes eenzaam dan niet kunnen ademen en een trage dood sterven. We weten ook totaal niet welke lange termijn effecten een infectie met dat virus met zich meebrengt.

Tja ik kan ook niet werken door de pandemie, zuigt voor mij maar ik kan verder kijken dan mijn neus lang is. Het draait niet alleen om mij.

JorisBlack

Legacy Member
Bon, ik probeerde de sfeer hier wat te verlichten met een beetje humor, maar ik vermoed dat humor in 2020 volledig gecancelled is.


Terug naar de deprimerende realiteit: Johnson & Johnson heeft de ontwikkeling van hun vaccin op pauze gezet omdat een proefpersoon ziek geworden is (zonder verdere details).
Laten we hopen dat het niet gerelateerd is met het vaccin.


AstraZeneca heeft hetzelfde voorgehad zeker? Maar als ik het goed zie hebben die een dikke week geleden opnieuw verder kunnen doen...

de hamster

Legacy Member
Woensdagavond geeft Macron een toespraak. Vermoedelijk gaat de horeca een maand op slot en komt er een avondklok in Frankrijk. Als dat het geval is mogen we dat hier ook verwachten denk ik.

Diatonico

Legacy Member
Clarise zei:
Ik verwijt u niks, dat je je persoonlijk aangesproken voelt ligt aan jou.
Liever efkes eenzaam dan niet kunnen ademen en een trage dood sterven. We weten ook totaal niet welke lange termijn effecten een infectie met dat virus met zich meebrengt.

Tja ik kan ook niet werken door de pandemie, zuigt voor mij maar ik kan verder kijken dan mijn neus lang is. Het draait niet alleen om mij.

Mja dan is het gemakkelijk om maatregelen voor te stellen die anderen hun job moeilijk of onmogelijk uit te oefenen maakt hé.

Een lockdown gaat dat virus trouwens ook niet tegenhouden, enkel besmettingen spreiden, vandaar "flatten the curve". De capaciteit van onze gezondheidszorg mag niet overschreden worden. Voor de rest zijn we aan het rekken tot er hopelijk een werkend vaccin komt... En proberen we ondertussen onzr maatschappij niet volledig om zeep te helpen voor de komende 20 à 50 jaar.

LSDsmurf

Legacy Member
Vrijdag aankondiging van nieuwe coronamaatregelen in België, aldus De Tijd.

Aanscherpen van telewerken, en dan voornamelijk om drukte op openbaar vervoer te vermijden. Een gelijke behandeling van cafés en restaurants valt ook te verwachten.

Verder zijn de Franstaligen blijkbaar hard aan het pushen voor een verbod op niet-essentiële verplaatsingen.

Mogelijks wordt de barometer vrijdag ook door de politiek goedgekeurd.

https://www.tijd.be/politiek-econom...-met-aanscherping-corona-regels/10257682.html

Carrion

Legacy Member
Niemand houdt de Franstaligen tegen om niet-essentiële verplaatsingen niet uit te voeren.

M°°nblade

Legacy Member
MiniJeffrey zei:
Dit is zo'n typische 'ik heb het goed, dus hoe is het in godsnaam mogelijk dat iemand geen 250 euro kan hebben', makes me sick...

Ik ben opgegroeid bij mijn alleenstaande moeder, die 2 jobs moest combineren om een iet of wat deftig bestaan te kunnen hebben. Mijn moeder at boterhammen met confituur zodat ik zo'n dure rekenmachine kon kopen voor in het humaniora. Kom echt niemand de les spellen dat ze geen 250 euro hebben staan of dat ze ondanks kindergeld geen netbook kunnen kopen. Heel veel mensen moeten vechten om elke maand rond te komen om gewoon te kunnen leven (huisvesting, energie en eten), laat staan dat er een noodzakelijk middel als kleren, schoenen af kan. En dan komen de zaken als computer, laptop etc. nog niet eens ter sprake.

Ik heb nu een meer dan goed loon, maar ik ga nooit vergeten vanwaar ik kwam, ongeacht of ik rijkelijk kan leven.
Dat is totáál niet wat ik postte. Mensen hoeven helemaal niet te verantwoorden waarom ze geen 106 euro kunnen missen om voor hun kind een notebook te kopen. Ik ken die mensen hun thuissituatie niet en ik hoef dat eerlijk gezegd ook niet te weten.
Het enige dat ik vroeg is hoeveel mensen er in zo'n situatie zitten dat we geen woord mogen reppen over afstandsonderwijs 'want voor sommige mensen is iedere extra euro teveel'.

Met de rapporten die stellen dat dat uiteindelijk maar 1-2% van de bevolking is, kan er specifiek voor die mensen iets voorzien worden iplv. afstandsonderwijs te blokkeren zolang niet iedere jongere zijn gratis laptop van de overheid ontvangen heeft. Mensen die daarmee afkomen proberen een beleidsprobleem te maken van iets dat (gelukkig maar) een zeer miniem familiaal probleem is.

Nahrtent

Legacy Member
Carrion zei:
Jij zegt dat het hier vol kinderen zonder levenservaring ligt dus ik weerleg uw statement door aan te halen dat het gros van de bezoekers hier op Algemeen al enkel jaren aan het werk zijn, eigen woonst/appartement hebben, etc. Dus voldoende ervaring om een eigen mening te formuleren. En iedereen heeft recht op zijn eigen mening, en die kan dan ook soms afwijken van uw eigen mening of overtuigingen..

Dat is ook weer zo 'n dooddoener. Het is niet omdat je er recht op hebt, dat je eigen mening a priori niet objectief fout of achterlijk kan zijn.

Carrion

Legacy Member
Nahrtent zei:
Dat is ook weer zo 'n dooddoener. Het is niet omdat je er recht op hebt, dat je eigen mening a priori niet objectief fout of achterlijk kan zijn.

Daar heb je gelijk in. Ik bedoelde met m'n post ook niet dat elke mening dezelfde waarde heeft of niet feitelijk fout zou kunnen zijn. Ik had misschien iets langer moeten nadenken over de verwoording.

M°°nblade

Legacy Member
Mato zei:
Raar; mijn kleine van 3 wou niet alleen spelen. Uiteindelijk door te stimuleren kan ze zich 3uur bezig houden. De Juf zei ook dat een ganse dag teveel was. Alle mama/papa's websites klagen over hoe moeilijk dit is.
Plaats anders eens uw structuurschema, verlicht ons oh grote wijze.
Maar ik toch ook? :unsure:
Er staat letterlijk in mijn post die je quote:
'Het is niet omdat iets moeilijk is, dat het daarom onmogelijk is.'

Dan zeg ik daarmee toch nergens dat het makkelijk geweest is? Mijn kinderen konden zich ook maar 3 uur aan een stuk concentreren. Maar als je werk inhaalt wanneer ze eindelijk te slapen liggen en je er om beurten een uurtje mee bezig bent is niets onmogelijk. Van groot verlof is dit jaar sowieso amper sprake geweest dus veel verlofuren zijn daar ook naartoe gegaan, maar niet in die mate dat ik mijn uren niet meer kon kloppen.

Mato zei:
Ze zoeken nog steeds duizenden laptops voor kindjes. Vanochtend op de radio gehoord dat 30% van de armen nog niet eens internet thuis heeft.
Je woont echt in uw cocoon, ga eens naar twitter en volg "Armoede Maakt Moedeloos". ikzelf mag nog geen links plaatsen hier, dan lees je daar de anonomie verhalen van echte situaties. Zelfs zonder corona leef jij overduidelijk in uw bubbel als typische Verkavelingsvlaming.
Typisch. Het rapport dat gelinkt zijn en waaruit blijkt dat het om amper 2% van de bevolking gaat, wordt straal genegeerd want past niet in de kraam. Laten we in de plaats daarvan vooral luisteren naar:
- opgeblazen armoede cijfers op de radio
- twitter
- anonieme anekdotes

Wat gaan die meer zeggen dan de statbel rapporten die ik gelinkt heb?
https://statbel.fgov.be/nl/themas/h...rivatie (SMD),leven te leiden, te veroorloven
Onmogelijkheid om... thuis toegang tot internet te hebben:
In gans België: 2,1%
In Vlaanderen: 1,3%

Laten we dus vooral niet doen alsof alsof een significant gedeelte van de bevolking in zo'n grote armoede leven dat ze thuis geen internet kunnen betalen. Verder ook totaal belachelijk dat je mij een verkavelingsvlaming noemt. Ik woon verdorie binnen een dorpskern op grond dat al minstens 3 kwart eeuw bouwgrond is.

glashelder

Legacy Member
M°°nblade zei:
Laten we dus vooral niet doen alsof alsof een significant gedeelte van de bevolking in zo'n grote armoede leven dat ze thuis geen internet kunnen betalen.
Ja want opgeblazen armoedecijfers en doen alsof mensen iets niet kunnen betalen, daar hebben we zoveel voordeel bij? :wtf:

Five-seveN

Legacy Member
Moonblade heeft gewoon gelijk, en hij haalt de cijfers er ook netjes bij.
En bij die cijfers ontbreekt dan nog "waarom" mensen daar geen geld voor hebben.
Als je daar zou bij halen "omdat ze niet met geld kunnen omgaan" of "omdat ze niet willen werken" dan zit je nog lager.

Ik heb geleefd tussen mensen met fysieke en mentale gezondheidsproblemen, ocmw, hurend van een huisjesmelker, die bij de voedselbank hun eten gingen halen, hun eten moeten mixen omdat ze dat niet vast kunnen opeten, die op straat bedelen, gratis spullen op straat zoeken of in vuilnis en dan te koop zetten op internet (zodat hun huurwoning vol rommel staat) en die thuis dus wel internet hebben + een gsm met een gebarsten scherm. Als je lager wil gaan dan dat moet je echt al even zoeken. En die mens was niet gelukkiger of ongelukkiger dan iemand dat 50u per week werkt. Geluk bepaal je zelf.

glashelder

Legacy Member
Nu, die mentaliteit van "een laptop is niet zo duur, ge moet maar sparen" of "je moet maar wat minder sigaretten roken" is nu toch ook niet echt een oplossing hé.

Allez, tof en alles hé, maar ondertussen zitten die gastjes wel nog steeds zonder laptop.

zarathustra

Legacy Member
glashelder zei:
Ja want opgeblazen armoedecijfers en doen alsof mensen iets niet kunnen betalen, daar hebben we zoveel voordeel bij? :wtf:

Mensen wentelen zich graag in het klagen. Het is veel leuker om iemand te horen zeggen dat het ofwel jouw fout niet is ofwel dat er nog zoveel zijn die slechter bezig zijn dan jij. Niemand wil luisteren naar een uitzending ofzoiets die stelt dat het eigenlijk allemaal hun eigen fout is en dat je gewoon x,y en z moet doen of had moeten doen. en als niemand er naar wil luisteren kan je geen advertenties verkopen. Maw er is enkel iets te winnen met mensen te zeggen wat ze willen horen.

Rana0306

Legacy Member
Mato zei:
Dus je hebt ook geploeterd.
Jij hebt geploeterd en ziet het achteraf nog al bij al positief in. Ik heb ook geploeterd en zeg: "NOOIT MEER".
Ieders weerbaarheid is anders.

Hier ook! Ik werd gek van opmerkingen als "werk als de kinderen slapen". Ik werk in transport en wij hebben de hele dag deadlines. De orders van een bepaalde klant moeten vb om 11u30 verwerkt worden want ze moeten diezelfde dag nog geladen worden om 's avonds de boot op te kunnen. Ik kan dus onmogelijk zeggen "ik maak die vanavond wel". Wij bevoorraden warenhuizen in UK, waar ze ook aan het hamsteren waren. Het was dan nog eens razend druk. Mijn vriend werkt bij de overheid en stond mede in voor de hinderpremies. Die heeft meerdere weekends gewerkt.
Wij hebben echt afgezien en ons gezin stond echt onder stress.
Ze mogen mij veel afnemen, maar nu hoop ik echt dat de scholen open blijven. Een tweede keer zie ik echt niet meer zitten. En ik denk dat wij niet de enige zijn

Sylverscythe

Legacy Member
zarathustra zei:
Mensen wentelen zich graag in het klagen. Het is veel leuker om iemand te horen zeggen dat het ofwel jouw fout niet is ofwel dat er nog zoveel zijn die slechter bezig zijn dan jij. Niemand wil luisteren naar een uitzending ofzoiets die stelt dat het eigenlijk allemaal hun eigen fout is en dat je gewoon x,y en z moet doen of had moeten doen. en als niemand er naar wil luisteren kan je geen advertenties verkopen. Maw er is enkel iets te winnen met mensen te zeggen wat ze willen horen.

Goh, er valt ook iets te winnen bij te zeggen dat mensen die arm zijn het zelf zoeken, enkel is dat een boodschap voor een andere doelgroep.

Internaliseren van succes en externaliseren van falen zeker.

Beetje off-topic.

phate_13

Legacy Member
M°°nblade zei:
Maar ik toch ook? :unsure:
Er staat letterlijk in mijn post die je quote:
'Het is niet omdat iets moeilijk is, dat het daarom onmogelijk is.'

Dan zeg ik daarmee toch nergens dat het makkelijk geweest is? Mijn kinderen konden zich ook maar 3 uur aan een stuk concentreren. Maar als je werk inhaalt wanneer ze eindelijk te slapen liggen en je er om beurten een uurtje mee bezig bent is niets onmogelijk. Van groot verlof is dit jaar sowieso amper sprake geweest dus veel verlofuren zijn daar ook naartoe gegaan, maar niet in die mate dat ik mijn uren niet meer kon kloppen.


Typisch. Het rapport dat gelinkt zijn en waaruit blijkt dat het om amper 2% van de bevolking gaat, wordt straal genegeerd want past niet in de kraam. Laten we in de plaats daarvan vooral luisteren naar:
- opgeblazen armoede cijfers op de radio
- twitter
- anonieme anekdotes

Wat gaan die meer zeggen dan de statbel rapporten die ik gelinkt heb?
https://statbel.fgov.be/nl/themas/h...rivatie (SMD),leven te leiden, te veroorloven
Onmogelijkheid om... thuis toegang tot internet te hebben:
In gans België: 2,1%
In Vlaanderen: 1,3%

Laten we dus vooral niet doen alsof alsof een significant gedeelte van de bevolking in zo'n grote armoede leven dat ze thuis geen internet kunnen betalen. Verder ook totaal belachelijk dat je mij een verkavelingsvlaming noemt. Ik woon verdorie binnen een dorpskern op grond dat al minstens een kwart eeuw bouwgrond is.

11% van de bevolking. Stop met het probleem dat duidelijk onderbouwd is te minimaliseren.

Staat zelfs nog mooi bij :
0-17 13,1%

Dus 13,1% van de kinderen.

Five-seveN

Legacy Member
Er is een verschil tussen
- "30% van de armen heeft geen internet thuis"
- "2.1% van de Belgen kan geen internet betalen voor thuis"
Ter info
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan