Archief - Bult na sleutelbeenbreuk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LaCucaracha

Legacy Member
Ik heb begin februari tijdens het snowboarden mijn sleutelbeen gebroken... nu is dit al een tijdje genezen ( ik moest 5 weken zo'n steunverband dragen, zodat alles op zijn plaats bleef), maar ge ziet nog altijd dat been wat uitsteken... naar het schijnt is dit normaal, maar ben ik nu gedoemd om de rest van mijn leven zo rond telopen?:p:confused:

cuda

Legacy Member
ik ben geen dokter ofzo maar als ze zeggen dat dit normaal is en als het na 8 weken nog steeds ni weg is zal da wss zo blijven

LaCucaracha

Legacy Member
hm ja, maar tis toch wel erg opvallend als ik in mijn bloot bovenlijf loop, vind ik zelf... khoop eigenlijk voornamelijk op reacties van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt...

nigel555

Legacy Member
steekt dat nouw?
Kbedoel, als ik in mijn bloot bovenlijf loop zie je schoon mijn schouder bladen. En ook mijn ribben enzo. Een been dat wat uitsteekt god ja :p allemaal niet zo erg;)
ALs ze zeggen dat het normaal is, dan is het normaal;)

LaCucaracha

Legacy Member
mensen die niet uit ervaring spreken, gelieve zich te onthouden aub;)

NoizeSuppressor

Legacy Member
ja dat is normaal, enige manier dat je dat kan 'oplossen' is door te gaan fitnessen maar dan bedoel ik niet drie keer gaan maar blijven trainen :)

NSA.Rhinox

Legacy Member
Ik heb een iets minder erge fractuur gehad, nl op mijn middelhandsbeentjes. Die zijn ook geanguleerd en hebben dus ook ne knobbel. Zolang ge er geen last van hebt is da in principe ni erg.

Pilatus

Legacy Member
heb het al 2 keer gebroken, (niet zo lang geleden)
dit is volkomen normaal ze, dat zal na lange tijd wel verdwijnen
ik heb het ook atm

wecker

Legacy Member
Ik heb in september ook m'n sleutelbeen gebroken, goeien bult gekrege doort verschuiven vant bot (ongeveer 1 cm omhoog ). Tege mij hebbe ze gezegd dat da in de loop der jaren mss een heel klein bekke minder word ma eigelijk stoort het mij al nimeer dak nen bult heb, ge word da wel gewoon.

Phil

Legacy Member
als het een bult op het bot is, gaat uw lichaam die bult normaal gezien zelf geleidelijk aan wegwerken, totdat uw bot er weer ongeveer uitziet zoals vroeger... (heb ik eens ooit in een engelse docu gezien over botbreuken)

SimonL

Legacy Member
Hey
mijn zus heeft dit ook voorgehad, ze heeft het laten opereren en in de plaats van een bult is daar nu een litteken te zien. Ik denk een zestal vijsjes eronder. Chirurg had zo'n operatie nog nooit gedaan en heeft zelfs de rontgenscans teruggevraagd voor ergens in een boek of verslag of zo.

tgc_9012

Legacy Member
Ik heb 3 jaar gelden mijn arm gebroken, en ik heb ongeveer een jaar met een bult in mijn arm rondgelopen, maar nu is ze volledig weg.

TimeFtw

Legacy Member
Vriend van mij heeft ook recent een sleutelbeenblessure gehad en heeft nu ook zo'n bobbel staan

flameboy

Legacy Member
Ik heb deze zomer op dour mijn sleutelbeen gebroken en das ook zo nen halve centimeter of meer verschoven, das redelijk normaal.
Ik heb er nu ni echt veel last van.

Suphafly

Legacy Member
'k heb 3 weken geleden ook mijn sleutelbeen gebroken met snowboarden :p
ma die hebben da mee een operatie recht gezet en wa ijzer in gestoken.
moesten die da ni gedaan hebben zou da ook genezen maar volledig krom
en had ik ook zo nen bult .
maar natuurlijk is ni elke breuk hetzelfde.

Amaryllis

Legacy Member
Ook sleutelbeenbreuk gehad hier. Door een slechte dokter in Herentals heb ik het bot opnieuw moeten laten breken en rechtzetten. Ik heb nu ook een bult op mijn schouder. Op zich stoort die me helemaal niet. De dokter die de operatie gedaan had zei dat ik wel kon terugkomen om dat te laten afschrapen zodat het er weer normaal uitziet. Maar aangezien ik er geen last van heb laat ik het maar zo.

Er kan dus wel degelijk iets aan gedaan worden, het is echter aan jou om te zien of je het er voor over hebt. Maar eigenlijk, zolang je er niet door gehinderd wordt bij bewegingen of geen pijn in hebt zou ik het gewoon laten.

JeanPerrier

Legacy Member
mijn ma heeft keer haar pols zwaar gebroken toen ze van de trap gevallen is. en nu nog steeds steekt dat bot wat meer uit (ook al heeft ze er totaal geen last meer van).
Ik denk dat de reden dat het blijft of niet is, of het gebroken geweest is aan het uiteinde van het bot of niet (zeker na de reacties die ik hier lees)

zolang je er geen last van hebt zou het niet echt een probleem zijn voor mij.

Ben je trouwens zeker dat het bot wat meer uitsteekt en het niet gewoon je spier/pees of een lichte onsteking is

-Helld0g-

Legacy Member
LaCucaracha zei:
mensen die niet uit ervaring spreken, gelieve zich te onthouden aub;)

ga dan naar de dokter of naar n medisch forum hé.

wa wilt g dat ze het slijpmachien nemen en da bultje afschuren???
no one has the perfect body, waar gij mee inzit seg :ironic:

wees blij dat g er geen last meer van hebt!!

battle scars zijn er om te tonen da ge geleefd hebt :woohoo:

Blood_Raven

Legacy Member
Heb 2 keer mijn been gebroken: aan de eerste keer heb ik geen bult overgehouden.

Laatste keer heb ik een spiraalbreuk gehad aan mijn been en heb ook zo'n bult(je).

Bij mij zag je de bult niet maar voelde je ze wel.
Staat daar nog steeds en is enkel voelbaar als je weet dat mijn been daar gebroken is.

[LRRP]

Legacy Member
LaCucaracha zei:
Ik heb begin februari tijdens het snowboarden mijn sleutelbeen gebroken... nu is dit al een tijdje genezen ( ik moest 5 weken zo'n steunverband dragen, zodat alles op zijn plaats bleef), maar ge ziet nog altijd dat been wat uitsteken... naar het schijnt is dit normaal, maar ben ik nu gedoemd om de rest van mijn leven zo rond telopen?:p:confused:

Ik heb mijn sleutelbeen gebroken tijdens een val met een fiets in de ardennen, is nu al bijna 3 jaar geleden en er steekt nog altijd een dat been eruitsteken. Mss gaat het weg na x aantal jaaaaaaaaren, maarjah het stoort mij niet
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan