Archief - Boompje van gemeente

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Firestyler

Legacy Member
Paar lange maanden geleden toen ik thuis was, had ik op een avond een boompje van de gemeente uitgereden. Politie is er toen bijgekomen etc... Nu krijg ik van mijn moeder te horen dat de factuur is thuis gekomen met een welgetelde 1850€ te betalen op papier. Nu vind ik persoonlijk het een redelijk overdreven bedrag voor een boompje van een arm dik en 3m hoog. wat denken jullie daarover of waar kan ik te weten komen wat dit kost?

Eerlijk gezegd heb ik geen vermoedens een gemeenteweker (1200€/maand) hier een maand aan bezig geweest is om dan een zogezegde 550€ kostende jonge tropische den te planten. (bij zwijze van spreken)

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Ze vragen idd enorm veel als je zoiets doet, als je tegen een grote boom rijdt die er bijna niks van ondervind betaal je ook zo'n bedragen, terwijl ze dan enkel wat pek op de kapotte schors doen :p

GeTa

Legacy Member
Mijn zus heeft ooit is 3 van die bloembakken kapotgereden die hier int stad staan. Da was 1750 euro voor de bloembakken alleen en na dat ze die betaald heeft hebben ze die zelfs nie vervangen...

themummy123

Legacy Member
Te veel gedronken of zo?

in ieder geval, dat is veel te weinig imho.

russian

Legacy Member
themummy123 zei:
Te veel gedronken of zo?

in ieder geval, dat is veel te weinig imho.

Je kan de straf misschien te licht vinden maar je gaat ook akkoord dat het herstellen van de schade geen 1.750 euro kost.

Ik vind het bedrag niet in verhouding met de schade.

aXl_

Legacy Member
themummy123 zei:
Te veel gedronken of zo?

in ieder geval, dat is veel te weinig imho.

wtf?

zoek es op google met zoektermen "boom" en "prijs" en ge ziet dat van die jonge boompjes om te planten doorgaans ni eens boven de 300€ uitkomen. Stel dat 2 mannen van de gemeente daar een uur voor uittrekken om dat te planten dan lijkt > 1000€ wel lichtjes overdreven.

w00tw00t

Legacy Member
aXl_ zei:
wtf?

zoek es op google met zoektermen "boom" en "prijs" en ge ziet dat van die jonge boompjes om te planten doorgaans ni eens boven de 300€ uitkomen. Stel dat 2 mannen van de gemeente daar een uur voor uittrekken om dat te planten dan lijkt > 1000€ wel lichtjes overdreven.

Ik kan hem best wel volgen. Als je te snel rijdt dan moet je ook een boete betalen en niet om iets te repareren of dergelijke maar omdat je in de fout zat. Natuurlijk kennen we het hele verhaal van de topicstarter niet; in welke toestand bevond hij zich toen, wat was de oorzak van zijn fout, ... .

russian

Legacy Member
d2itemnet zei:
Betaal da gewoon ni, ze kunnen dit toch niet winnen

Oh dan ga je wellicht nog wel eens tegen de lamp lopen! Ik dacht dat ook bij het doorrijden van een kapot rood licht... Je maakt zonder de nodige connecties geen kans.

aXl_

Legacy Member
w00tw00t zei:
Ik kan hem best wel volgen. Als je te snel rijdt dan moet je ook een boete betalen en niet om iets te repareren of dergelijke maar omdat je in de fout zat. Natuurlijk kennen we het hele verhaal van de topicstarter niet; in welke toestand bevond hij zich toen, wat was de oorzak van zijn fout, ... .

met dat verschil dat boetes voor te snel rijden variëren van 50 tot 100&#8364; (als het niet de pan uitswingt uiteraard dus < 20 of 30km / u te snel). :)

w00tw00t

Legacy Member
aXl_ zei:
met dat verschil dat boetes voor te snel rijden variëren van 50 tot 100€ (als het niet de pan uitswingt uiteraard dus < 20 of 30km / u te snel). :)

ik gaf het gewoon als een voorbeeld. Ik bedoel overtredingen int algemeen.

S.conceiçao7

Legacy Member
gizmo666 zei:
contacteer mss eens een advocaat?

voor een boompje :rofl:
kdenk da jij nie echt een besef hebt van nog maar enkel het uurloon van zo'n advocaat.


ik vind het overigens frapant dat de politie daar op da moment is bijgekomen.
vluchtmisdrijf zou ik in deze situatie toch wel erg overwegen hoor.

Skoran

Legacy Member
g3t4 zei:
Mijn zus heeft ooit is 3 van die bloembakken kapotgereden die hier int stad staan. Da was 1750 euro voor de bloembakken alleen en na dat ze die betaald heeft hebben ze die zelfs nie vervangen...

Drie? Hoe doet ge dat man? :lol:

Ge bedoelt hopelijk toch niet van die grote dingen die op de weg staan om het verkeer af te remmen?

snake880

Legacy Member
Skoran zei:
Drie? Hoe doet ge dat man? :lol:

Ge bedoelt hopelijk toch niet van die grote dingen die op de weg staan om het verkeer af te remmen?
blijven rijden na de eerste twee:p

d2itemnet

Legacy Member
russian zei:
Oh dan ga je wellicht nog wel eens tegen de lamp lopen! Ik dacht dat ook bij het doorrijden van een kapot rood licht... Je maakt zonder de nodige connecties geen kans.

:offtopic: Goeie tip: Als ge ooit 'n boete hebt voor smaad aan politie, ni betalen!
Men buur is politieagent en die zei mij eens da daar nooit wordt na toegekeken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan