democracy02
Legacy Member
In een westerse maatschappij leer je veel over de wereld rondom je, maar de wereld in ons daar wordt compleet niets over aangeleerd.
Dit heeft als gevolg da mensen beschikken over een lichaam en een geest, maar ze weten nie hoe dat ze het moeten besturen...
M.a.w. iedereen loopt in zijn eigen ongeluk.
Doe jezelf een plezier & leer je ZELF kennen. Hieronder vind je de handleiding die uitlegt hoe je bewust kan zijn.
Het kan je leren de baas te worden over uw geest.... in plaats van (onbewust) het slaafje te blijven voor de rest van je leven
http://www.thebecompany.nl/praktijktips+info.htm
Dit heeft als gevolg da mensen beschikken over een lichaam en een geest, maar ze weten nie hoe dat ze het moeten besturen...
M.a.w. iedereen loopt in zijn eigen ongeluk.
Doe jezelf een plezier & leer je ZELF kennen. Hieronder vind je de handleiding die uitlegt hoe je bewust kan zijn.
Het kan je leren de baas te worden over uw geest.... in plaats van (onbewust) het slaafje te blijven voor de rest van je leven
Je persoonlijkheid is ontstaan uit de gedachte dat je iets ánders zou willen zijn dan je Zelf (zie andere columns) en het is dus alles behálve je Zelf. Het doel van je persoonlijkheid is, om zichzelf te handhaven. En daarmee is het automatisch zo klaar als een klontje dat je persoonlijkheid lang niet zo ‘voor’ jou' is als je van meet af aan hebt geloofd. Integendeel eigenlijk, hij is er domweg tégen.
Het verschil tussen je ZELF en je persoonlijkheid
Als je nu in één keer zou stoppen met alle persoonlijkheidsissues is er niet ‘niks’ (al vindt je persoonlijkheid het geen prettig vooruitzicht). Er is dan nog steeds een ervaring van een lichaam, omstandigheden en mentale capaciteit, alleen zet je die niet meer actief in om een persoonlijkheid te creëren en in stand te houden. Wat je dan ervaart, is je Zelf. Het feit alleen al dat dat mogelijk is, zou je aan je identificatie met je persóónlijkheid als 'jij' moeten laten twijfelen. Maar je persoonlijkheid keert het om: die stelt: ik laat mezelf vergeten wie ik werkelijk ben en daar ben ik vrij goed in, ‘dus’ ben ik een persoonlijkheid.
http://www.thebecompany.nl/praktijktips+info.htm
maar dit doet me denken aan die psychologische zooi die fulcrum eens heeft verteld, over het nagaan van zijn eigen mentale limieten.
?). hij was ook bezig met dat te digitaliseren en dat ging nog een paar weken duren maar ik denk dat we ondertusse al een maand verder zijn.



