Archief - belcompany

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

J3rry

Legacy Member
nooit koop ik nog iets bij belcompany
in 2003 kocht ik een sony ericsson T610 wat ik in die tijd 300€ betaald heb
ze vroegen mij of ik een verzekering tegen diefstal & schade wou nemen op mijn toestel voor 5€ per maand
sinds vrijdag was mijn gsm gestolen (zakken zijn gerold aan het station te zottegem)

nu ga ik naar belcompany om daar te horen dat ze mij geen vervang toestel willen geven omdat zakkenrollen niet onder de verzekeringspolis van pro assist valt

leuk 5€ per maand / 4 jaar lang = 240€ wasted

Kr|stof

Legacy Member
lees in het vervolg misschien de kleine lettertjes voor je iets tekent...:s

gregory804

Legacy Member
Het is wel stom dat je geen vervangtoestel krijgt bij dit soort diefstal, maar meestal staat er toch bij tegen welk soort diefstal uw gsm verzekerd is, en als zakkenrollen daar niet onder valt, dan zijn zij in hun recht

Sagax

Legacy Member
tja kpijs als ge iets voor hebt en ge moet ervoor naar de verzekering da ge best eerst vraagt of ge uw contract nog es moogt nalezen

vervolgens stuur je je verhaal optimaal bij :)

JanVH

Legacy Member
Dacht dat alleen diefstal met geweld verzekerd is met die verzekering.
En valschade en waterschade enzo...

Heb toch al 2 keer een nieuwe gsm gehad met die verzekering, omdat het scherm kapot was, dus ik ben er zeer tevreden van :)

eXtreme

Legacy Member
is overlangs nog wat commotie rond geweest; was wel te verwachten dat ze je op één of andere manier konden nekken..

als je zoiets aangaat moet je het echt helemaal uitgespit hebben want het zijn inderdaad ratten...slimme ratten.

En is ook bij The Phonehouse e.d. hoor..

Kermit

Legacy Member
the phone house heeft ook zo'n verzekering, als ge daarvan wilt gebruikmaken moet ge altijd zeggen dat ze uw gsm met geweld hebben gestolen, want als ze m stiekem hebben afgepakt krijgt ge niets

ga eens terug en zeg da ze m met geweld hebben afgepakt, kunnen toch niet bewijzen da t ni zo is, dergelijk soort verzekeringen is pure oplichterij, awel dan moet ge maar meespelen

Time

Legacy Member
Waarom verzeker jij je gsm 4 jaar lang... Als je dat niet doet had je ondertussen aan budget van 240€ om een nieuwe te kopen.
Zelfs als Belcompany je gsm nu zou vervangen zou je pakken verlies maken aangezien die waarschijnlijk al onder de 100€ waard is.

Had je wat vooruitgedacht, dan had je gezien dat je op lange termijn met die verzekering in elke situatie verliest.

Kr|stof

Legacy Member
Laten we die jongen nu ni helemaal de grond in boren :p
Denk gewoon 2-3 keer voor je nog zoiets doet :)

FLT

Legacy Member
Al die ketens zijn hetzelfde, bij de krefel probeerden ze me ook een extra garantie aan te smeren. De verkoper bleef maar doorgaan terwijl ik echt niet geïnteresseerd was. Tot op het moment dat ik er niet meer tegenkon en ik gewoon zei van "als je er nu nog 1 woord over zegt dan moogt ge hem houden". Met een lang gezicht heeft hij dan mijn garantiebewijs enz gegeven.

Was mijn eerste en laatste keer dat ik nog bij krefel koop. Hetzelfde geldt voor belcompagny, the phone house...

DSK

Legacy Member
of van: "ja meneer u zou mss beter nog een extra jaar garantie nemen op de 1 jaar garantie bij het toestel..."
Best dat winkels verplicht zijn 2 jaar te geven standaard in de EU :)

da's dus betalen voor iets waar je zowieso al recht op hebt.

a242050

Legacy Member
Ja, met die verzekering van belcompany ben ik ook genekt :p.
Die zei zo, ja dan ben je voor diefstal, waterschade, etc verzekerd.
Toen ben ik dom geweest en heb ik ja gezegd, maar wat blijkt, ik ben niet eens verzekerd voor diefstal :s. Nooit geloof ik nog een verkoper en lees ik het contract door voor ik het teken al is het 20 blz :p

grooverider

Legacy Member
phonehouse vertrouw ik ook ni op dat vlak.
Ik kocht daar een gsm (motorola v3i) en die verkoper vroeg of ik geinteresseerd was in een verzekering. Die legt da zo wa uit maar ik was niet echt overtuigd (altijd kritisch zijn over zo een dingen denk ik dan) en hij vroeg of ik mn gegevens wou geven dan zou er meer informatie opgestuurd worden. Ik dacht van, dat kan natuurlijk geen kwaad dat is op mijn gemak lezen. Plots vraagt die ook zo mijn rekeningnummer, vond dat al wat louche, maar hij zei dat dat gewoon om administratieve redenen was ofzo. Wilt hij mij daarna een papier doen tekenen met mijn gegevens op. Ik begin dat te lezen, blijkt dat dat een aanvraag tot domiciliëring is. Uiteraard teken ik dat niet, maar die verkoper blijft toch aandringen. Dan heb ik ook gezegd van, nee ik ga hier geen domiciliëring zitten tekenen, en ge moogt er nu over stoppen.
Van zo een verkoopstechnieken kan ik het toch ook wel krijgen ze.
De boodschap blijft, alles lezen wat je tekent, ook de kleine lettertjes.

::PDX::

Legacy Member
Je moet ni alle phone house winkels en bel company winkels over 1 kam gaan schere...
das weer zo ne looser die wa wilt verkope wss...

J3rry

Legacy Member
ik heb bij de phone house mijn nieuwe gsm gekocht
ze hebben mij daar ook gevraagd om die te verzekeren, kheb ze rechtaf gezegd da ze hun verzekering mogen stoppen waar het daglicht nooit schijnt want als puntje bij paaltje komt ziede er nooit ne cent van terug
kvind het erg triest dat ze zulke mafia praktijken toepassen om dan ook alles te verkopen

Psychokillah

Legacy Member
Ik heb enkele jaren terug als verkoper vakantiejob gedaan bij BelCo, en wat ik me er kan van herinneren is dat die verzekering van 5 euro per maand bij ProAssist helemaal niks covered op vlak van diefstal. Enkel water -en valschade. Voor diefstal bestaan andere, duurdere formules bij ProAssist en die worden veelal gebruikt voor leasings.

Ik denk dat ge gewoon nen slechte verkoper hebt gehad, want in de winkel waar ik stond werd al het mogelijke gedaan om die verzekering duidelijk uit te leggen en zelfs al werd ze niet genomen en stonden ze nen dag later met hunne nieuwe gsm die op de grond is gevallen te bleiten aan den toog, dan werd er nog wat gefoefeld om toch een nieuw toestel te fixen (wat dus in principe volledig tegen de regels is).

Psychokillah

Legacy Member
J3rry zei:
ik heb bij de phone house mijn nieuwe gsm gekocht
ze hebben mij daar ook gevraagd om die te verzekeren, kheb ze rechtaf gezegd da ze hun verzekering mogen stoppen waar het daglicht nooit schijnt want als puntje bij paaltje komt ziede er nooit ne cent van terug
kvind het erg triest dat ze zulke mafia praktijken toepassen om dan ook alles te verkopen

en moest ik achter den toog gestaan hebben had ik die gsm bij u gestoken waar het daglicht nooit schijnt. Wat een pretentie zeg. Denkt gij nu echt dat die verkopers dat een moer kan schelen of gij nu een verzekering neemt. Das gewoon standaard chit chat die ze verplicht zijn te verkopen van hoger hand ...

J3rry

Legacy Member
Psychokillah zei:
en moest ik achter den toog gestaan hebben had ik die gsm bij u gestoken waar het daglicht nooit schijnt. Wat een pretentie zeg. Denkt gij nu echt dat die verkopers dat een moer kan schelen of gij nu een verzekering neemt. Das gewoon standaard chit chat die ze verplicht zijn te verkopen van hoger hand ...

het kan de verkopers wel een moer schelen, teminste geen moer om de klant maar om hun eigen portemonee te vullen
hoe meer ze u kunnen aansmeren hoe meer ze verdienen
tis toch zo in de meeste zaken da ze met een percentje werken
en ja sommigen gaan hier over de schreef met dikke leugens, zoals belcompany in aalst

en mss mijn eigen domme fout da ik die verzekerings polis niet nagelezen heb
maar ze hadden mij duidelijk beloofd da die alles dekte

als gij bij den apotheker gaat en ge vraagt een dooske pijnstillers dan gaan ze u toch geen laxeer middel meegeven he

Feignasse

Legacy Member
Om het nog maar eens te zeggen: wie neemt nu een verzekering van 4 jaar op een gsm??? Ik heb nu eentje genomen bij The Phone House, voor drie maanden, voorafbetaald (dus geen gefoefel met domiciliëring). En als je de voorwaarden leest, zie je meteen dat slechts bepaalde gevallen erdoor gedekt worden. Bij The Phone House kan je het trouwens vrij accuraat nagaan op hun site: http://www.phonehouse.be/phone-house-belgie/diensten/lifeline.php
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan