Archief - Panasonic TX-P42UT30

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bart.09

Legacy Member
Daar had ik ook al neer gezien maar die t.v. heft geen 3d, en op 100 euro valt nog mee.

Is de: Panasonic TX-P42UT30 prijs kwaliteit het best, mijn budjet is 600 euro.
De t.v. zou dienen voor telenet digicorder, een xbox 360 en een pc:

specificaties pc:

Cooler Master CM690II Lite, cpu: Intel® Core™ i5-2500K, cpu koeler: Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100,
Geheugen: Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 x2, Grafische kaarten: Club 3D HD6950 x2, Blu-ray: Samsung SH-B123L, Voeding: Antec TruePower New Series TP-650, Moederbord: ASRock P67 Extreme4 (B3), Harddisks: Samsung HD502HJ 500 GB, Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Ultimate 64-Bit

Mijn pc is ook mijn bluray speler, ik zou graag weten of dat kan die pc en diene t.v. of zou ik een andere nemen.

mvg Bart.09

Mr. Humphries

Legacy Member
PC is goed hoor. Zowat elke pc/laptop kan je aan zulk een tv koppelen.

Ik weet alleen niet zeker of je wel 3D kan afspelen vanaf je computer met die tv. Dan zal je AMD eens moeten contacteren of die tv ondersteund wordt door de grafische kaart.

Die S30 is inderdaad beter dan de u serie. Persoonlijk zou ik niet te veel lettenop de 3D, maar als je dat echt wil, kan je beter kijken naar de ST30.

camino

Legacy Member
bart.09 zei:
Ik zou deze t.v. willen kopen:

Panasonic TX-P42UT30 - 3D Plasma Televisie, Full HD, DVB-T/C - Panasonic *| redcoon België

is dit een goede t.v. want ik vind er niet zo veel over.
Ik zou de t.v. bij redcoon kopen omdat hij daar heel goedkoop staat.

Als iemand mij zou willen helpen aub

mvg Bart.09

BV zeker van je geen usb ingang nodig hebt? Tis maar een vraag, tis gewoon, de dag van vandaag zijn praktisch alle tv's met usb ingang, zeer makkelijk om bv usb stick of externe harde schijf aan te hangen en zo bv je films/muziek/foto's te bekijken.
Kan zijn ik me miskeken heb bij deze tv maar meende deze deze geen heeft??

bart.09

Legacy Member
De Panasonic TX-P42UT30 heeft 2 usb ingangen.

Wat is het verxchil tussen de

Panasonic TX-P42UT30

en de

Panasonic TX-P42S30E

want ik ken er niet zo heel veel van.

Ik zou mijn pc wel met een hdmi kabel willen aansluiten op de t.v.

camino

Legacy Member
bart.09 zei:
De Panasonic TX-P42UT30 heeft 2 usb ingangen.

Wat is het verxchil tussen de

Panasonic TX-P42UT30

en de

Panasonic TX-P42S30E

want ik ken er niet zo heel veel van.

Ik zou mijn pc wel met een hdmi kabel willen aansluiten op de t.v.

Ach oke, das top ;).

Pc via hdmi kabel zal zeker lukken ( da ligt aan de grafische kaart, ik heb de 6950, heb overlaatst ook nieuw pc laten inelkaar steken).
Werkt perfect en heb scherm in 2 gesplitst, heb alleen in de instelling van de grafische kaart wat moeten prutsen omdat ik niet volledig het beeld te zien kreeg op de tv :), was makkelijk op te lossen (ben wel effe vergete hoe da juist moet maar twas alvast niet moeilijk).

Ik denk doordat die duurdere ethernet heeft en de goedkopere niet, denk dat mss daar het prijsverschil inzit?

bart.09

Legacy Member
Awel bij de mijne nu heb ik de hdmi kabel van mijn pc naar t.v. gestoken en dat lukte direct, is ethernet belangrijk want met de t.v. op internet gaan zou ik toch niet doen want daar heb ik mijn pc voor.

Over 3d ben ik nog aan het twijfelen wat ik zou doen

camino

Legacy Member
bart.09 zei:
Awel bij de mijne nu heb ik de hdmi kabel van mijn pc naar t.v. gestoken en dat lukte direct, is ethernet belangrijk want met de t.v. op internet gaan zou ik toch niet doen want daar heb ik mijn pc voor.

Over 3d ben ik nog aan het twijfelen wat ik zou doen

Mijn persoonlijke mening: ga je iedere keer mee zo ne dwazen duure bril naar je tv kijken, naar een film bedoel ik? ppfff, veel plezier, moet je uiteraard voor jezelf uitmaken + ik vind die 3D absoluut geen meerwaarde aan een film, ik ben al 5keer in de cinema een 3D film weesten kijke en geen enkele keer overtuigd, geen enkele keer en ik stop er ook mee want das 11 euro betalen voor ne film die geen toegevoegde waarde heeft.
3D is overrated en om de mensen het geld uit de zakken te kloppen :).

Op internet op tv gaan is idd nie nodig hoor, tis een mooie pluspunt maar zeker niet nodig + op internet gaan daarvoor moet ge denk ik al een duurdere kopen als ge de volledige webbrowser wil hebben, wij hebbe op onze nieuwe tv ook internet aansluiting maar surfen da zal belange nie gaan zoals op de pc, gewoon je pc op je tv aansluiten is het beste.
Voor usb stick en externe harde schijf beste aan de usb ingang van de tv :-).

bart.09

Legacy Member
Dan heb ik mijn kueze gemaakt, het word de

Panasonic TX-P42S30E

Morgen zal ik eens gaan bestellen en met wat geluk komt hij voor de maandag nog aan, ik moet en dinsdag nog gaan werken en de 23 ben ik op verlof.
Op redcoon staat dat hij direct leverbaar is.

mvg Bart.09

Mr. Humphries

Legacy Member
Het verschil tussen de UT30 en de S30 is vooral de 3D en de S30 heeft betere filters wat de zwartwaarden en het contrast ten goede komt.

bart.09

Legacy Member
dan ga ik sowiso voor de Panasonic TX-P42S30E, omdat ik veel pc games speel en blurays bekijk.

Nu heb ik een andere t.v. ondekt de

Panasonic TX-P42ST30E

Mijn vraag is: welke is den beste van de 2

Panasonic TX-P42S30E

of de

TX-P42ST30E

En zouden die t.v.'s nog zakken in prijs in de soldenperioden op redcoon of niet

Ik heb nog is een vraag, ik zit juist naast een raaam, kan dit kwaad.

mvg bart.09

Als het kan, zou ik voor 18.00 uur een antwoord krijgen op mijn vraag in de vorige post.
Het is maar dat ik straks 1 van de 2 t.v.'s ga bestellen bij een mat, ik heb geen visa.
Als ik dit straks nog zou kunnen bestellen heb ik de t.v. miss voor dinsdag, want dinsdag moet ik gaan werken.
En mijne maat heeft anders gene tijd spijtig genoeg.

Alvast bedankt

mvg bart.09

camino

Legacy Member
bart.09 zei:
Als het kan, zou ik voor 18.00 uur een antwoord krijgen op mijn vraag in de vorige post.
Het is maar dat ik straks 1 van de 2 t.v.'s ga bestellen bij een mat, ik heb geen visa.
Als ik dit straks nog zou kunnen bestellen heb ik de t.v. miss voor dinsdag, want dinsdag moet ik gaan werken.
En mijne maat heeft anders gene tijd spijtig genoeg.

Alvast bedankt

mvg bart.09

Als de zon schijnt dan doe ik ongeacht welke tv ik heb de rolluik naar beneden of toch voor de helft, voor de rest, geen probleem, zolang dus de zon maar nie schijnt :-).

bart.09

Legacy Member
Aha, maar wat is het vershil tussen plasma en neoplasma want de

Panasonic TX-P42S30E is plasma

en de

Panasonic TX-P42ST30E is neoplasma

wat is prijs kwaliteit het beste als ik een keuze moet maken

mvg bart.09

Mr. Humphries

Legacy Member
Dat zijn beide gewoon plasma's hoor.

Het enige verschil dat er tussen zit, is de 3D functie. De T voor de serienummer slaat op de 3D functionaliteit bij panasonic.

Als je 3D niet belangrijk vindt, maar wel dat bedrag wil uitgeven, kan je ook nog eens kijken naar de Panasonic G30. Die heeft nog betere filters voor het zwart e.d. Om het verschil te zien, moet je ze uiteraard in een winkel kunnen vergelijken ...

bart.09

Legacy Member
ik heb bij de saturn aarselaar, de 2 vanden borre's in aartselaar geweest, in de makro wijnegem, in de fnack wijnegem geweest en daar hadden ze niet alle t.v.'s.

in de staurn was het de: Panasonic TX-P42UT30

in 1 vanden borre wast het de: Panasonic TX-P42S30E
in de andere xinkels hadden ze geen van alle modellen.

tussen die 2 de:

Panasonic TX-P42UT30

en de

Panasonic TX-P42S30E
was er een redelijk verschil.
maar is het vershil enorm groot, groot of miniem tussen de:

Panasonic TX-P42ST30E

of de

Panasonic TX-P42G30E

of de

Panasonic TX-P42S30E

tussen die 3 zal het gaan

mvg bart.09

Musk

Legacy Member
Als je kan zou ik persoonlijk voor de G30E gaan. Toch wel een stapje hoger qua beeldkwaliteit.

bart.09

Legacy Member
Aha, de beeldkwaliteit primeert bij mij, 3d niet zo, dus dan zal het de

Panasonic TX-P42G30E

Dat komt goed uit, deze t.v. heeft een thx paneel en ik heb een logitech z5500 systeem met thx codering prachtig.

bedankt voor alle hulp, ik ga nu vetrekken om de t.v. te bestellen


dit topic mag afgesloten worden aub

mvg bart.09

Tribal

Legacy Member
Nog ff meegeven dat THX bij Panasonic niks heeft te maken met THX codering, is enkel een beeldinstelling die voldoed aan de normen van THX. Wel goed dat je nog voor de G30 hebt gekozen de S30 en zeker de UT30 (geen filters) zouden er zeker slecht uitgekomen zijn met de lichtinval van de raam ernaast, de G30 zal er iets minder last van hebben.

bart.09

Legacy Member
Aha, maar dan zien de films er miss iets beter uit.
Heb de t.v. daarstraks besteld en had een beetje shrik van die beeld inval maar dat paneel heeft:

High Contrast Filter het omgevingslicht zodat zelfs in fel verlichte ruimtes de kleurweergave helder en sprankelend blijft.

Dit heeft de doorslag gegeven.

mvg bart.09
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan