Archief - nieuwe gaming rig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

white-hat

Legacy Member
hier ben ik weer voor de zoveelste keer met mijn config die ik zou willen kopen,

ik had er eentje samen gesteld maar toen waren ze daar met hun gx2 kaartjes
de am2 bordjes en cpu's


dus hier volgt:

OCZ ModStream Power Supply 520W
ASUS M2N32-SLi Deluxe Socket AM2
AMD Athlon 64 X2 4400+ Processor Socket AM2
XFX GeForce 7950 GX2 M570 1GB DDR3 XXX (PV-T71U-ZDD9 )
WD 250Gb SATA-II 7200rpm UDMA 100 WD2500JS 8MB cache X2
OCZ DDR2 PC2-6400 Gold GX XTC Dual Channel 2X1024Mb
NEC DVD +/- Rewriter 4571 Black OEM Labelflash
Thermaltake ARMOR Black with Window
Zalman CNPS9500 LED


prijskaartje:2099€


volgens mij zit ik wel goed met dit systeem,maar toch es raad vragen vooraleer ik mij laat gaan:niceone:

-Timo-

Legacy Member
- Neem een arctic freezer 64 pro, zowat de helft goedkoper als de zalman
- Je kan beter wachten tot 24/7 maar het is jouw geld he.

De rest ziet er goed uit.

mOnKeYbUtt

Legacy Member
Da beestje zal wel gas geven ja , idd mss wachten tot prijsverlagingen , moede zelf weten...

white-hat

Legacy Member
ja kging idd eerst die artic freezer kopen,is idd goeikoper,maar hoorde hier en daar dat em zoveel beter nie presteert dan die zalman,


en zakken de prijzen mss op 24/7,ter voordele van?

kkan gerust wachten zenne tot dan,

als ze maar weer nie afkomen me een nieuw bordje en vga kaartje,
ik ben nogal ne eeuwige twijfelaar

-Timo-

Legacy Member
- De arctic koelt 1°C slechter dan de zalman fzo maar is wel 25 euro goedkoper dus zeker de arctic nemen.

Op 24/07 komen de intel core 2 duo's uit. Zeer goede processoren. Je moet op het net maar wat benches zoeken tussen de E6700 (520 €) en de FX-62 (een dikke 1000€) en je ziet dat de intel het met heel wat voorsprong haalt. Als tegenreactie laat AMD heel zijn processorlijn (uitgezonderd van de opterons en de FX) in prijs zakken om te concurreren met Intel. Voor de prijs van die x2 4400+ heb je 24/7 een X2 5000+. Je kan natuurlijk ook een E6600 nemen of een E6700, wat ik zou doen omdat het toch weeral een nieuwe generatie cpu's is die toch wel zeer krachtig is (wat je ook zult zien in die benches). Maarja, als jij zegt, ik wil en zal die x2 4400+ kopen, dan doe je dat nu maar he. Nog een opmerking : AMD maakt tegen dan alleen nog maar de 512kb cache-processoren (dus geen x2 4400+, 4400+, 4800+). Dit omdat de productieprijs aanzienlijk lager is natuurlijk.

SMa

Legacy Member
Thammels zei:
- Neem een arctic freezer 64 pro, zowat de helft goedkoper als de zalman
- Je kan beter wachten tot 24/7 maar het is jouw geld he.

De rest ziet er goed uit.
27/07

white-hat

Legacy Member
aha,met die prijs kan ik in eerste instantie leven,

daarom mss meer waar voor hetzelfde geld.

en kweet het zo niet hoor voor die core2


kdacht dat ik wel goed zat bij AMD,

SMa

Legacy Member
Hoeveel kost die ram?
Nogal jammer om je systeem zo te bottlenecken met cl5 ram.

Core 2 Duo overtreft Athlon64 op alle gebied.
Maar je zal je best mogen doen om zo'n cpu te kunnen vastkrijgen.

white-hat

Legacy Member
dat ram komt op een 253€
mss zo'n latjes van patriot steken,hoor dat die nieuwe echt de moeite zijn.


en hoe bedoel je van die core2

dat ze moeilijk leverbaar zullen zijn of omdat iedereen er eentje zal willen?

-Timo-

Legacy Member
@ SMa, is het verlaat ? De prijsverlagingen van AMD of de launch van conroe ?

SMa

Legacy Member
Het is nog niet duidelijk of ze goed leverbaar zullen ze ja of nee.

En welke nieuwe van Patriot?
Het is ondertussen al meer dan een maand geleden dat Patriot nieuwe ram uitgebracht heeft, en die kost +- €550.
Als je een 2-tal weken geduld hebt staan mijn Patriots te koop, eerst moet men TeamXtreem uit RMA terugkomen.

-Timo-

Legacy Member
En gaan de AMD prijsverlagingen dan ook opgeschoven worden ? Intel gaat toch niet blijven uitstellen he ...

SMa

Legacy Member
AMD wijzigt niets
En blijven uitstellen? 3 dagen is niet wat je veel kan noemen...
Het kan zijn dat ze een logistiek probleem hebben waardoor het ergens ter wereld niet op 24/07 beschikbaar zou zijn.

-Timo-

Legacy Member
Oké 3 dagen is niets maar wie zegt dat er volgende week nog geen 3 dagen bijkomen ? Dan zitten we al tegen de week uitstel he ;)

white-hat

Legacy Member
je tis hier were van dadde,

reviews lezen,prijzen vergelijken,en voor de zoveelste keer deze maand veranderen van gedacht


die 6700 presteer bijna op alle vlakken beter dan de fx62(laat staan de 5000+)
en kost een fortuin minder.

dus,in principe moet er niet veel veranderen aan men config,

het mobo,de cpu,en eventueel het ram geheugen,

vond net wat info over de asus P5W DH Deluxe,
ziet er op zijn beurt weer heel goed uit,maar zover ik kan opmaken heeft deze een ati chipset,dus mijn 79250gx2 zit er ook weeral niet meer in.

en naar horen zeggen staat heel die crossfire nog een hele stap achter in vergelijking met sli setups.

dus nu komt het:


overtuig mij:D

-Timo-

Legacy Member
Tege dan, zijn er van Asus, MSI en DFI zeker nog enkele op de markt gebracht, dus nu een mobo uitzoeken heeft geen nut.

white-hat

Legacy Member
ja das ook wel waar,

nie da ik het erg zou vinden om nog es een ATI kaartje te steken hoor.

ga nog es mijn config aanpassen en zien wat het mij zou kunnen kosten

white-hat

Legacy Member
nu heb ik dit,onder voorbehoud natuurlijk,




OCZ ModStream Power Supply 520W
P5W DH Deluxe
Intel Core 2 Duo E6700
SAPPHIRE ATI X1900 XTX 512GDDR3 PCI-E
WD 250Gb SATA-II 7200rpm UDMA 100 WD2500JS 8MB cache
OCZ DDR2 PC2-6400 Gold GX XTC Dual Channel 2X1024Mb
NEC DVD +/- Rewriter 4571 Black OEM Labelflash
Thermaltake ARMOR Black with Window
Arctic Cooler Freezer 7 Pro S775 Intel

voor 2050€
das een 40tal euro goedkoper en waarschijnlijk een heel pak sneller.
met uitzondering van de vga.

-Timo-

Legacy Member
Bwoa die VGA is toch zeker niet te onderschatten ze. In ATI based games gaat die beter presteren. Het heeft echter totaal geen nut om nu een conroe systeem samen te stellen. Er komen nog mobo's, mss nog nieuwe RAM. Dus wacht gewoon af en check tweakers, anandtech voor nieuws ivm met nieuwe mobo's enzo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan