Archief - Nieuwe Game PC zelf bouwen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vdrsypjor

Legacy Member
hey,

ik ben al een tijdje op zoek naar een game pc.
Ik ben al redelijk wat sites afgegaan maar vind nergens echt wat ik zoek. Gamepc.nl vind ik wel een goede site omdat je het systeem nog kunt aanpassen naar eigen wensen maar ik vertrouw het niet zo goed(het gaat tenslotte toch over 1000 euro) en een keer naar daar rijden is ook geen optie.
Nu lees ik overal dat het zelf bouwen van de pc niet zo moeilijk zou zijn. Klopt dit?
En zou er me dan iemand kunnen helpen welke componenten ik zou moeten kopen. Van sommige dingen (zoals processor en grafische kaart) weet ik wel wat maar ik weet bv helemaal niets van het moederbord(en dit is best wel belangrijk :p

alvast bedank

dimio111

Legacy Member
kast €80
Voeding 520Watt €70
Moederbord z68 chipset €98
CPU i2500k €200
8 Gb Geheugen. €66
Grafische kaart gtx560 TI Oc twin frozr €209
500Gb HDD €73
SSD (voor de snelheidsboost) :-) crucial m4 €140
+ OEM windows +-€125

=€1061
Wel nog een dikke PS
Alle onderdelen zijn vast ergens anders goedkoper te vinden!
Als je er niet mee in zit op verschillende plaatsen te bestellen kan je best wat uitsparen.
Kijk ook is op tones.be die is niet zo ver rijden als nederland. :-)

Als je wil kan ik je op die website ook wel wat samen stellen, je pm't maar indien nodig.
Ben wel pas vanavond trug.

Ook heb ik alles ff heel snel samen gesteld, en niet kunnen controleren wegens tijdgebrek.

Kurtis

Legacy Member
Op youtube vind je voldoende over wat je moet doen bij het samenstellen van een pc. Niet zo moeilijk,wel spannend :)

vdrsypjor

Legacy Member
ik ben vrij zeker dat ik hem zelf ga bouwen.
Ook over sommige onderdelen ben ik vrij zeker, andere heb ik dan weer geen enkel idee:
processor: i7-2600k
videokaart: GTX 570 of GTX 560Ti
harde schijf: 1Tb
geheugen: 4Gb

Nu is mijn vraag:
welk moederbord heb ik hiervoor nodig, welke koeling en welke voeding?
als je eens op alternate kijkt naar de pc builder zie ik ook controller staan. Wat moet ik hiervoor nemen?

als ik deze aanpassingen doe Azerty is het dan nog in orde?

MrBungle

Legacy Member
de Intel i7 is een dure processor.
Kijk mssch eerst eens voor een kwaliteitsvoeding en stem je gekozen videokaart erop af.
Een stille voeding met een kleine marge zorgt er mssch voor dat je Pc geen vliegtuig wordt die opstijgt tijdens het gamen.
De GTX 570 is een goeie kaart, al wil ik gerust minder betalen voor een HD6950 en ongeveer dezelfde prestaties hebben. Op welke resolutie ga je gamen en heb je al windows 7 64 bit?

Grts

vdrsypjor

Legacy Member
ja ik heb al w7 64 bit en wil zo goed mogelijke resolutie gamen. van de processor en videokaart ben ik vrij zeker. Van voedingen enzo weet ik niets dus daar volg ik je ff nietmeer

MrBungle

Legacy Member
Heb geen schrik v Radeon, hun kaarten zijn simpelweg goed.
Voedingen.. dat moet je hier ad kenners vragen.
Voor zo'n budget moet je de meeste recente Pc games op max settings kunnen spelen, anders deed je geen goeie koop. (en ik denk niet dat één GTX 560ti dat kan)

Ik persoonlijk heb 1x beroep gedaan op alternate, ik was tevreden over de goederen mr niet over de levertijd.

vdrsypjor

Legacy Member
kun je me dan een systeem voorstellen (tussen 800-1000 euro)?
een vriend van me heeft een dell met GTX 560ti en hij speelt battlefield 3 op ultra(best ok toch;))
wat raad je dan aan ipv alternate.

verreckie

Legacy Member
Als cpu een i5-2500k - een i7 heeft geen enkele meerwaarde als het op gamen aankomt.

Een gtx560ti of gtx570 is ook niet meer interessant om te kopen, nu dat de 7000 reeks van amd er is.

Tip: gebruik die pc builder van alternate niet, dat ding deugd niet.

vdrsypjor

Legacy Member
verreckie: welke videokaart stel je dan voor?

Is een extra koeling nodig?

MrBungle

Legacy Member
- Intel i5 2500K
(Intel Ivy bridge (ipv sandy brigde) processoren komen er binnenkort aan)(wil ook zeggen ander mobo)
- gigabyte, msi, asus, asrock p67 of z68 mobo met usb 3.0, goeie audio, SLI of crossfire mogelijkheden (drie of meer PCI-E x16 gleuven, combo minimaal 2x8)
- Een stille max stofvrije behuizing
- Corsair prof, cx 600-750W voeding met twee 6 pin power connectors
- Eén 128 gig SSD (samsung, crucial)
- 4 gig dimm ram, corsair, kingston
- Minstens een Radeon HD 6950, de GTX 570 is net iets sneller
Of vr €400 1 HD 7950, heb je geen crossfire mr nodig, lol

Je kan overklokken wanneer nodig, dus ja, ook je mobo zal dit moeten ondersteunen

mdgf

Legacy Member
- Minstens een Radeon HD 6950, de GTX 570 is net iets sneller
6950? 570? Zitten we terug in 2011 ofzo?
De 7850 of 7870 bedoel je...
- Corsair prof, cx 600-750W voeding met twee 6 pin power connectors
1 7870: corsair cx500 of Thermaltake Smart M450om adapters te vermijden
1 7850: Een corsair cx 430 is wss het goedkoopste dat deftig blijft
2 7850: Een mooie 550W voeding (500W zou ook wel moeten lukken)
2 7870: Liefst iets met 4 pci-e aansluitingen (Dan zit je meestal wel al aan 650/750W).

Mobo/CPU: moet je eerst beslissen of je wilt wachten op ivy bridge of niet. Misschien komen die 28 april, misschien ook niet.

MrBungle

Legacy Member
Yep, mdgf, ik dateer idd nog van 2011.. Ik game wsch teveel.
Ik kan er eigenlijk niet mee lachen..
als ik zie hoeveel core ze bij die HD 7870 gestopt hebben.

En ja, vdrsypjor, beter advies dan dat v mdgf zal je nt krijgen..

vdrsypjor

Legacy Member
en welke shops raden jullie aan? als alternate zo tegenvalt

mdgf

Legacy Member
Alternate valt niet tegen, je moet gewoon niet die pc builder gebruiken. Selecteer alles gewoon uit het menu hardware.
En shops genoeg: azerty, salland, zercom, power4pc,...

vdrsypjor

Legacy Member
ik zie even het bos door de bomen nietmeer.
dus als ik voor dit systeem ga, zit ik goed? (Azerty)

ik bedankt jullie nu maar al eens voor jullie geduld met me :p

verreckie

Legacy Member
Bovenaan zie je 'directe link' staan.
Klik daarop en kopieer die link hier, dan zien we wat er in je mandje zit. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan