Archief - Hulp nodig met computer onderdelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nightmarex13

Legacy Member
Hallo ik wil een nieuwe computer aankopen en ik had op een site 1 zitten maken en dit kom ik uit maar het prijskaartje steekt wel tegen 1753€
kan ik dit goedkoper krijgen want ik wil maximum 1200 euro uitgeven
ik zou graag battlefield 3 op ultra settings spelen

Bedankt.

PC case: Coolermaster Elite 430 zwart zonder voeding
CPU: Intel Core i7 2700K Quad Core 3.5Ghz 8MB socket 1155
CPU cooling: Scythe Mugen 3 SCMG-3000 AMD/Intel CPU cooler
Motherboard: ASRock P67 PROFESSIONAL B3 socket 1155
Memory 1: Gskill 2 x 4Gb DDR3 1600Mhz CL9 Ripjaws CL9
Memory 2: Gskill 2 x 4Gb DDR3 1600Mhz CL9 Ripjaws CL9
Harddisk 1: WD 1 TB Caviar Blue WD10EALX 7200rpm 32mb SATA3
Harddisk 2: WD 500Gb Caviar Blue WD5000AAKX 16mb 7200rpm SATA3
Solid State Disk: Kingston 64Gb SSD V200 2.5inch SATA3
Grafische kaart 1: Nvidia Geforce GTX 580 3Gb DDR5 PCI-express
Optical Drive 1: LG GH22N70 22x DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Optical Drive 2: LG GH22N70 22x DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: Corsair CX600W V2 Builder Series 600W voeding
Wireless networkcard: Linksys AE1000 High Performance Wireless-N Adapter
Kaartlezer: Apacer AE700 interne kaartlezer 24 in 1 met USB poort

phate_13

Legacy Member
  • Prijzen bij de onderdelen zetten.
  • I5 nemen.
  • Waarom 2 HDD's?
  • Waarom 2 DVD-schrijvers?
  • GTX 580 is een slechte koop, des te meer op dit moment. Wacht heel even op de HD7970 of HD7950.
  • Zo'n goedkope kast voor zo'n deftig systeem, zonde.
  • Persoonlijk zou ik voor zo'n high-end systeem ook een high-end (modulaire) voeding nemen.

nightmarex13

Legacy Member
phate_13 zei:
  • Prijzen bij de onderdelen zetten.
  • I5 nemen.
  • Waarom 2 HDD's?
  • Waarom 2 DVD-schrijvers?
  • GTX 580 is een slechte koop, des te meer op dit moment. Wacht heel even op de HD7970 of HD7950.
  • Zo'n goedkope kast voor zo'n deftig systeem, zonde.
  • Persoonlijk zou ik voor zo'n high-end systeem ook een high-end (modulaire) voeding nemen.
Bedankt voor deze informatie ik ben nieuw met computers in elkaar steken zoals u ziet:p en ik heb deze site gebruikt voor deze computer in elkaar te steken JAHA

phate_13 zei:
  • Prijzen bij de onderdelen zetten.
  • I5 nemen.
  • Waarom 2 HDD's?
  • Waarom 2 DVD-schrijvers?
  • GTX 580 is een slechte koop, des te meer op dit moment. Wacht heel even op de HD7970 of HD7950.
  • Zo'n goedkope kast voor zo'n deftig systeem, zonde.
  • Persoonlijk zou ik voor zo'n high-end systeem ook een high-end (modulaire) voeding nemen.
en hoeveel zou dit dan tesamen kosten? want ik vind nergens de prijs van de HD7970

phate_13

Legacy Member
Gebruik de edit knop als je vlak na jezelf reageert. ;)

Deze GPU's komen dan ook pas echt uit op 9 januari. Dat is niet meer zo lang, dus ik zou hier zeker op wachten. De HD7970 zal wellicht zo'n 450 euro kosten terwijl de HD7950 3GB zo'n 400 euro en de 1.5GB versie zo'n 350 euro zou moeten gaan kosten.

De HD7970 is zo'n 15-25% sneller dan de GTX580, terwijl de HD7950 even snel/lichtjes sneller zal zijn.

nightmarex13

Legacy Member
phate_13 zei:
Gebruik de edit knop als je vlak na jezelf reageert. ;)

Deze GPU's komen dan ook pas echt uit op 9 januari. Dat is niet meer zo lang, dus ik zou hier zeker op wachten. De HD7970 zal wellicht zo'n 450 euro kosten terwijl de HD7950 3GB zo'n 400 euro en de 1.5GB versie zo'n 350 euro zou moeten gaan kosten.

De HD7970 is zo'n 15-25% sneller dan de GTX580, terwijl de HD7950 even snel/lichtjes sneller zal zijn.

ok zolang kan ik nog wachten:) en hebt u soms een site waar ik zo een computer in elkaar kan steken ipv jaha.be en nog bedankt voor de hulp!

phate_13

Legacy Member
Andere veelgebruikte sites zijn Power4pc.be, Alternate.be en azerty.nl.

In de buurt van het Gentse zal Jaha.be wellicht wel de interessantste winkel zijn, indien je nabijheid belangrijk zou vinden. Indien dat niet van belang is, dan zou ik azerty.nl zeker bekijken, voor hun lage prijzen en uitgebreid aanbod.

nightmarex13

Legacy Member
ok heel erg bedankt! ik ga nu wat rondkijken op de site!:)

Vic 40+ zei:
De volgende site kun je gebruiken,
Tweakers.net Pricewatch

De volgende heb ik samengesteld,die kan je dan als referentie gebruiken om te zien wat je zo ongeveer voor dat budget krijgt,
Bestelkosten berekenen | Tweakers.net Pricewatch

Scroll even naar boven voor de onderdelen.
ziet er wel een mooie pc uit ik heb er een paar onderdelen van opgezocht en battlefield 3 zal hierop lukken

Vic 40+

Legacy Member
Zoals phate_13 al aangaf kan het wel lonen om even te wachten op die nieuwe amd kaarten,zie onderstaande review over de hd 7970.Je moet dat wel willen natuurlijk.

AMD Radeon HD 7970 review | Hardware.Info Nederland

In ieder geval fijn dat je de samenstelling waardeert en zoals gezegd het is een referentie je kunt natuurlijk zelf het een en ander aanpassen aan persoonlijke wensen,hou wel je budget in de gaten zoiets loopt al gauw uit de hand.;)

phate_13

Legacy Member
Neem overigens ook zeker een andere kast. Het is echt een zonde om zo'n systeem in een goedkopere case te gaan steken.

nightmarex13

Legacy Member
Bestelkosten berekenen | Tweakers.net Pricewatch
deze dat Vic 40+ gemaakt geeft en dan de videokaart veranderen naar HD 7970 zou dit dan een goede setup zijn? (maar nog niet kopen wachten tot HD 7970 uit is) of nog een paar veranderingen? het is de bedoeling dat ik toch een hele tijd voort kan met deze pc

phate_13

Legacy Member
Heb je die Wireless nodig? Cardreader nodig?
Ik zou een deftigere case nemen.
Geheugen kan wellicht ook wat goedkoper.

nightmarex13

Legacy Member
phate_13 zei:
Heb je die Wireless nodig? Cardreader nodig?
Ik zou een deftigere case nemen.
Geheugen kan wellicht ook wat goedkoper.

wireless heb ik nodig anders moet ik een kabel door heel het huis trekken en ik denk dat mijn ma dat niet ziet zitten:p
en idd die cardreader heb ik niet nodig maar wel een paar usb poorten en ik zal eens kijken voor een ander geheugen maar ik weet wel niet wat de beste is

phate_13

Legacy Member
Geheugen maakt in feite niet uit. Er is praktisch geen verschil tussen de verscheidene merken. 1333mhz is voldoende. Het verschil met sneller geheugen is verwaarloosbaar. Als je echter voor een paar cent meer 1600mhz geheugen vind (wat soms wel het geval is), dan kun je even goed dat nemen natuurlijk.

nightmarex13

Legacy Member
phate_13 zei:
Geheugen maakt in feite niet uit. Er is praktisch geen verschil tussen de verscheidene merken. 1333mhz is voldoende. Het verschil met sneller geheugen is verwaarloosbaar. Als je echter voor een paar cent meer 1600mhz geheugen vind (wat soms wel het geval is), dan kun je even goed dat nemen natuurlijk.

Profiel van nightmarex13 | Tweakers.net Tweaker Gallery (het is die 1.203€ kost) ik heb de case veranderd maar de geheugenkaart niet ik weet niet wat kiezen ziet dit er goed uit en zal dit battlefield 3 op ultra settings kunnen runnen?

nightmarex13

Legacy Member
mdgf zei:
Ik vind een 580gtx toch nog altijd maar een belabberde kaart, als het nu meteen leverbaar moet zijn, waarom dan geen 2x 6950 of 2x560ti? Das even duur en echt wel VEEL sneller. In het geval van een 6950 2Gb heb je ook nog wat meer grafisch geheugen als reserve.
ik heb deze voor even genomen ik ga het nog veranderen naar de HD7970

mdgf

Legacy Member
Die GTX580 ga je dan toch niet kopen?
Of zet je die der gewoon bij venuit het idee: met een 7950 zal het ongeveer op hetzelfde neerkomen? Kwestie van geen verwarring te oogsten :p.
ik heb deze voor even genomen ik ga het nog veranderen naar de HD7970
Dacht ik ook ineens aan, daarom dat ik mijn vorige post al verwijderd had :).


Geheugen mag Kingston Valueram zijn, Corsair Valueselect, Corsair Vengeance LP, of (liefst, om problemen te vermijden, maar tbh gaat het wss niet veel uitmaken) anders spul met heel kleine of zonder heatsinks. Die ripjaws zijn hoger en zouden dus in de weg kunnens staan van de macho (wss enkel als je het eerste geheugenslot gebruikt, maar bon).

nightmarex13

Legacy Member
mdgf zei:
Die GTX580 ga je dan toch niet kopen?
Of zet je die der gewoon bij venuit het idee: met een 7950 zal het ongeveer op hetzelfde neerkomen? Kwestie van geen verwarring te oogsten :p.

Dacht ik ook ineens aan, daarom dat ik mijn vorige post al verwijderd had :).


Geheugen mag Kingston Valueram zijn, Corsair Valueselect, Corsair Vengeance LP, of (liefst, om problemen te vermijden, maar tbh gaat het wss niet veel uitmaken) anders spul met heel kleine of zonder heatsinks. Die ripjaws zijn hoger en zouden dus in de weg kunnens staan van de macho (wss enkel als je het eerste geheugenslot gebruikt, maar bon).

deze heb ik vervangen door Profiel van nightmarex13 | Tweakers.net Tweaker Gallery
of zou ik gewoon een andere case nemen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan