Archief - game pc 1800 - 2000

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eddieash

Legacy Member
Ik zou mij graag een gaming pc willen aanschaffen van rond de prijs in de titel vermeld
Weet iemand soms een goede pc voor die prijs
* ik heb geen muis of toetsenbord nodig wel een windows 7 premium versie
Beeldscherm dat ik heb happert soms wel wat dus misschien ook nog een beeld scherm
Hier zijn alvast een paar pcs waar ik aan dacht
Is tones een goede winkel om iets samen te stell
http://www.computerstore.be/product...hp-pavilion-hpe-h9-1000be-phoenix-azerty.html
Of deze
http://www.computerstore.be/product/137387/acer-aspire-predator-g7760-crusher-v-azerty.html

Alvast bedankt

SpeedFreak.be

Legacy Member
wat ik er van denk: belachelijk duur. tip: kijk eens in de threads hier wat er mogelijk is en vooral tegen welke prijs.

Phaetor

Legacy Member
Voor dat geld: sowieso zelf samenstellen en bouwen (of laten bouwen)
Bijkomende vraag dat wel een grote impact heeft op wat je nodig hebt en wat je budget is - Heb je al een fatsoenlijk beeldscherm? En welk (resolutie e.d.)
Het doel van de PC is uitsluitend gamen? Of ook een bepaald type werk?

eddieash

Legacy Member
Phaetor zei:
Voor dat geld: sowieso zelf samenstellen en bouwen (of laten bouwen)
Bijkomende vraag dat wel een grote impact heeft op wat je nodig hebt en wat je budget is - Heb je al een fatsoenlijk beeldscherm? En welk (resolutie e.d.)
Het doel van de PC is uitsluitend gamen? Of ook een bepaald type werk?

In het budget hieronder zou ook een beldscherm moeten bijzitten als dt kan
Mijn budget is max 2000 euro en pc wordt vooral gebruikt om zware spellen te spelen en ook om gemakkelijk te multitasken
Heb al een beeldscherm van 23 inch
Ook zou de pc eventueel worden gebruikt om te programeren met visual basic maar daarvoor zijn grote vereisten voor
Alvast bedankt

Musk

Legacy Member
PC case: Coolermaster 690 II Advanced zwart zonder voeding
CPU: Intel Core i5 2500K Quad Core 3.3Ghz 6MB socket 1155
Motherboard: ASRock Z68 Extreme3 Gen3 socket 1155
Memory 1: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Memory 2: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Harddisk 1: WD 1 TB Caviar Black WD1002FAEX 7200rpm 64mb SATA3
Solid State Disk: Crucial RealSSD 128Gb M4 2.5-inch 6GB/s SATA3
Grafische kaart 1: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express
Grafische kaart 2: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express
Optical Drive 1: Sony NEC 7280S DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: XFX Core Edition 650W voeding
Operating system: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit OEM NL

totaal: €1556.00


Blaast jouw voorgestelde PC's weg en is goedkoper. (eventueel HDD eruit laten aangezien deze absurd duur zijn voor het moment, dan komt hij op een kleine €1400)

Phaetor

Legacy Member
Ik zou dan 1400-1500€ gebruiken voor een PC te bouwen en de rest voor een top 27" scherm (like dell U2711 bvb). Waarom? De meerwaarde van een pc van 2000€ t.o.v. 1500€ is zeer miniem en aan randapparatuur heb je echt wel iets.

Maar even over de hardware dan. Kan je nog een maand wachten? Er gaat namelijk veel veranderen in GPU land de komende 1-2 maanden waar je als consument alleen maar meer performance voor hetzelfde geld voor kan krijgen.

Wat Musk voorstelt is trouwens een mooie config. Niks mis mee, maar ikzelf zou nog een maand wachten. Dan kan je misschien 2x 7950 krijgen voor hetzelfde geld als het wat meezit ...

Musk

Legacy Member
idd, een 7950 bv zou zeer interessant zijn. ofwel zoals Phaetor zegt, eventueel gewoon een enkele 6950 steken, die is momenteel nog meer dan krachtig genoeg dan heb je voldoende budget voor een heerlijk IPS scherm.

Céderieck

Legacy Member
al het dan toc 2000 € mag kosten !

pc config


en voor 25 e kan je het ook nog eens laten samenstellen daar bij alternate en hier kan je zeker even mee door ! als het dan toc wat mag kosten !

SpeedFreak.be

Legacy Member
Céderieck zei:
al het dan toc 2000 € mag kosten !

pc config


en voor 25 e kan je het ook nog eens laten samenstellen daar bij alternate en hier kan je zeker even mee door ! als het dan toc wat mag kosten !

Heeft hij niets aan aangezien 2 zaken niet op voorraad zijn en zelfs een onbepaalde levertijd op staat... ;) Bovendien zeer ongebalanceerd

Yank

Legacy Member
1000 euro meer uitgeven voor iets dat mss 20% sneller is, zeker de moeite!

edit: nvm that, 1000 euro meer uitgeven voor iets dat trager is, 'k dacht dat er 2 HD6970's inzaten, maar 't is maar ene.
een goeie pc samenstellen is meer dan maar wat dingen in een winkelmandje gooien, als je niet weet wat je doet, doe dan aub geen absurde dingen voor andere mensen (met je eigen geld doe je natuurlijk wat je wilt).

Phaetor

Legacy Member
@ céderiek: is een leuke config maar als het puur voor te gamen is moet je er ook bijzeggen dat dit niet nodig is he!

Die pc van musk zal een pak meer fps halen in eender welk spel. Je hebt wel een 6core socket 2011 build; maar dat is meer een semi-server platform voor enthusiasts en heavy users.

Je kan een s2011 om te gamen nog wel gebruiken met een i7 3820 cpu ofzo, maar die komt ook pas in Januari uit. Weet wel dat die moederborden toch gemiddeld 50-100€ duurder zijn. Ik heb er niet veel op tegen, maar laat dit duidelijk wezen naar de TS. Socket2011 is niet nodig voor een game pc!

eddieash

Legacy Member
Phaetor zei:
Ik zou dan 1400-1500€ gebruiken voor een PC te bouwen en de rest voor een top 27" scherm (like dell U2711 bvb). Waarom? De meerwaarde van een pc van 2000€ t.o.v. 1500€ is zeer miniem en aan randapparatuur heb je echt wel iets.

Maar even over de hardware dan. Kan je nog een maand wachten? Er gaat namelijk veel veranderen in GPU land de komende 1-2 maanden waar je als consument alleen maar meer performance voor hetzelfde geld voor kan krijgen.

Wat Musk voorstelt is trouwens een mooie config. Niks mis mee, maar ikzelf zou nog een maand wachten. Dan kan je misschien 2x 7950 krijgen voor hetzelfde geld als het wat meezit ...

Wil het liefst geen maand wachten want heb de pc nodig voor school
Heb momenteel aleen tablet om met tesurfen
Maar voor 1500 is ook goed natuurlijk als het maar een goede is
Dus wat zou ik kunnen .kopen?

*
pc (graag bij deze ingebouwde wifi alskan) mag ook een goede prossesor zijn ik draai er soms een minecraft server op en een degelijk ram
Schern
En nodige rand apparatuur voor een goede gaming er varing
ps. Is tones een goede winkel voor samenstellingen?
*

Céderieck

Legacy Member
Phaetor zei:
@ céderiek: is een leuke config maar als het puur voor te gamen is moet je er ook bijzeggen dat dit niet nodig is he!

Die pc van musk zal een pak meer fps halen in eender welk spel. Je hebt wel een 6core socket 2011 build; maar dat is meer een semi-server platform voor enthusiasts en heavy users.

Je kan een s2011 om te gamen nog wel gebruiken met een i7 3820 cpu ofzo, maar die komt ook pas in Januari uit. Weet wel dat die moederborden toch gemiddeld 50-100€ duurder zijn. Ik heb er niet veel op tegen, maar laat dit duidelijk wezen naar de TS. Socket2011 is niet nodig voor een game pc!


helemaal mee eens maar als je toc 2000 € wil uitgeven ! dan kan je zo iets nemen ! maar hij kan beter gaan voor 1155 en dan is het nog te veel !


eddieash zei:
Wil het liefst geen maand wachten want heb de pc nodig voor school
Heb momenteel aleen tablet om met tesurfen
Maar voor 1500 is ook goed natuurlijk als het maar een goede is
Dus wat zou ik kunnen .kopen?

*
pc (graag bij deze ingebouwde wifi alskan) mag ook een goede prossesor zijn ik draai er soms een minecraft server op en een degelijk ram
Schern
En nodige rand apparatuur voor een goede gaming er varing
ps. Is tones een goede winkel voor samenstellingen?
*


tones.be is zeker een goede schop al meerdere onderdelen daar besteld en 100% tevreden zeker een aanrader ! voor 15-16 bestellen en betaald de dag er na al in huis!

Phaetor

Legacy Member
Ja dus als het voor nu onmiddellijk te kopen is zou ik zeggen: doe wat Musk voorstelde op een paar kleine (subjectieve) alternatieven na.

Je kan ipv 2x 6950 grafische kaart ook 1x 6970 (of 1x GTX 570) nemen zodat je iets meer geld over hebt voor een scherm en dan een 27" IPS scherm (review) erbij nemen. Dat zal je game ervaring zeker rijker maken. Zo'n scherm kost ongeveer 600€, dus dan moet je je aan een budget van 1400€ voor de pc houden wat perfect mogelijk is. Of blijf bij je huidige scherm en spaar je €500 uit en dan ben je klaar met 1500€ :D Das ook goed hoor

In ieder geval wat Musk schreef daar komt het zowat op neer. Je kan dan nog eventueel een andere case pakken naar je eigen smaak toe. (Coolermaster HAF reeks, Silverstone FT02, Antec 900/1200, ...) Die zijn wel allemaal duurder.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Céderieck zei:
tones.be is zeker een goede schop al meerdere onderdelen daar besteld en 100% tevreden zeker een aanrader ! voor 15-16 bestellen en betaald de dag er na al in huis!

Wel duur volgens mij. ;)

Musk

Legacy Member
eddieash zei:
Wil het liefst geen maand wachten want heb de pc nodig voor school
Heb momenteel aleen tablet om met tesurfen
Maar voor 1500 is ook goed natuurlijk als het maar een goede is
Dus wat zou ik kunnen .kopen?

*
pc (graag bij deze ingebouwde wifi alskan) mag ook een goede prossesor zijn ik draai er soms een minecraft server op en een degelijk ram
Schern
En nodige rand apparatuur voor een goede gaming er varing
ps. Is tones een goede winkel voor samenstellingen?
*

Tones is over het algemeen te duur, ik zou eerder kijken bij alternate.be / azerty.nl / jaha.be / power4pc.be


Die setup die ik voorstelde is wat je wil hebben.


Die bovenstaande setup met die absurde zaken, negeer dat aub, dat is belachelijk.

Céderieck

Legacy Member
2 de pc config


dit systeem kan binnen de 7 dagen normaal bij jou zijn alles is voorradig en ze kunne hem daar in een zetten voor je ! en dit is zeker al meer als genoeg ! zelf nog overpowerd maar daar hou wel een beetje van ! ^^ voor 2100 € staat dit systeem bij jou thuis ! en kan je met 100% zeker alle games spelen



edit en als je wil leren overklokken dan komt dit mobo zeker van pas allen moet je dan een andere cpu koeler nemen !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan