Archief - AMD X2 4200+ vs Intel D 950 vs Conroe

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke processor ?


  • Totaal aantal stemmers
    93
  • Opiniepeiling gesloten.

-Timo-

Legacy Member
Ik ga een heel nieuw systeem samenstellen maar ik begin meer en meer te twijfelen over de processor. Welke zouden jullie nemen en waarom ?
-AMD X2 4200+ (miscchien wel 4400+ als ik geld genoeg heb maar dit is nog niet zeker; waarschijnlijk niet)
-Intel Dual Core 950 (3.4 Ghz)
-Wachten op de conroe

Merci ;) :niceone:

SMa

Legacy Member
met wat werk je nu?

-> wachten
nog 2 maand! :applause::crazy:
ondertussen kan je nog doorsparen en meteen een topmodel nemen

en anders:
Wachten op Conroe >>> Pentium D = AMD X2
als je niet wacht imo toch wel de PD, anders zit je binnen 2 maand met verouderde DDR en een volledig fout gekozen mobo

RealFlub

Legacy Member
als ge nog kunt wachten, wacht op de conroe.. (en zo verhoogt u budget ook waarschijnlijk...)

-Timo-

Legacy Member
Ik heb nu een barslecht systeem (heb nog nooit op pc gegamed maar nu is mijn playstation 2 naar de ****** en heb ik besloten mij een game pc aan te schaffen). Hou u al maar vast :D
Pentium 3
VGA onboard (8MB)
256 MB RAM

Hier zal niet veel gegamed worden :D

SMa

Legacy Member
het zou jammer zijn mocht je nu investeren in een nieuw systeem
over 2 maand is er een volledig nieuwe generatie!

SMa

Legacy Member
ja ;)
geen opgevoerde Netburst ofzo, maar wel een volledig verschillende architectuur

SMa

Legacy Member
Juni: Woodcrest [serverversie]
Juli: Conroe [desktopversie]
augustus: Merom [laptopversie]

SMa

Legacy Member
Gothrek zei:
juli
en sheep een X2>>>>>>> pentium-D
2 maand voor de Conroe mag je imo al naar de toekomst kijken
als het mobo 65nm ondersteund zit de kans er dik in dat de Conroe ook ondersteund zal worden
bovendien heb je dan al meteen een DDR2-setje
zie de P-D als een overgangscpu ;)

boostah

Legacy Member
ik zeg de x2, als ge gaat beginnen wachten in pc lang, kunde blijven wachten, want oh no, 4 maand na die proc's komt de nieuwe generatie grafische kaarten uit, argh wachten

(pas op ik snap standpunt, 2 maanden is ni meer zolang)

Davion

Legacy Member
Hier moet ik sheep wel gelijk geven, als je per sé NU een config koopt, koop dan een LGA775 high-end mobo met een deftig DDR2 setje, en een low-budget Celeron D ofzo om verder te kunnen, zo kan je met de Conroe makkelijk upgraden. Ik moet wel Gothrek gelijk geven met het feit dat AMD X2 de P-D dik owned hoor.

Gothrek

Legacy Member
Er zijn weinig mobo's die conroe al ondersteunen hoor, en als ze het doen is het maar pover :)

SMa

Legacy Member
er wordt toch al over gesproken dat Asus een BIOS-upgrade zal uitgeven voor de P5WD2 mobo's

2de hands DDR zal wrs massaal verkocht worden eind dit jaar, dus daarvan zullen de prijzen ook serieus dalen
dus daar zul je al serieus verlies op doen, zeker als je nu nog een nieuw setje koopt
DDR2 kun je gewoon meenemen

bovendien is DDR2 gewoon sneller
ik weet niet waar bvb de vergelijking "DDR2 1000MHz CL4 = DDR 500MHz CL2" vandaan gehaald wordt (ik heb dat hier ergens op het forum gelezen)
bij AMD kan dit het geval zijn, maar bij Intel zit het hem vooral in de frequency, niet in de latency


bij mij gaat het hem niet over het prestatieverschil, wel over de voorbereiding op Conroe
en de 9xx'n staan gewoon ongelooflijk goedkoop


Nuja, als de TS niet wil wachten,
en ook niet van plan is om binnen het jaar (of 2 jaar) zen cpu te vernieuwen neemt hij toch beter een AMD X2


en @Boostah
er komen sneller nieuwe generaties gpu's uit dan cpu's, dus imo is dit wel het wachten waard

-Timo-

Legacy Member
Zooo moeilijk:( .Ik wil mijn gespaard geld niet uitgeven aan dingen die 2 maand later voorbijgestreefd zijn maar ik wil ook gamen :)

Ik denk dat ik ga wachten op de conroe. Maar die gaat toch echt wel beter zijn als de AMD X2's he ?

Gothrek

Legacy Member
idd ddr2 1000mhz (effectief 250 :)) CL4-4-4-x == ddr500 (effectief 250:)) 2-2-2-x

boostah

Legacy Member
sheep zei:
er wordt toch al over gesproken dat Asus dit zal doen met zijn P5WD2 mobo's

2de hands DDR zal wrs massaal verkocht worden eind dit jaar, dus daarvan zullen de prijzen ook serieus dalen
dus daar zul je al serieus verlies op doen, zeker als je nu nog een nieuw setje koopt
DDR2 kun je gewoon meenemen

bovendien is DDR2 gewoon sneller
ik weet niet waar bvb de vergelijking "DDR2 1000MHz CL4 = DDR 500MHz CL2" vandaan gehaald wordt (ik heb dat hier ergens op het forum gelezen)
bij AMD kan dit het geval zijn, maar bij Intel zit het hem vooral in de frequency, niet in de latency

Nuja, als de TS niet wil wachten,
en ook niet van plan is om binnen het jaar (of 2 jaar) zen cpu te vernieuwen neemt hij toch beter een AMD X2

en @Boostah
er komen sneller nieuwe generaties gpu's uit dan cpu's, dus imo is dit wel het wachten waard

da laaste is just, amd heeft veel liever lage latency (zou door de geheugencontroller op cpu zijn, zodat er minder bandbreedte is) terwijl intel liever bandbreedte heeft, maar, hoe liggen die verhouding bij de conroe, das de vraag

en idd ik weet da ma ge snapt wa ik bedoel
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan