Archief - 2.1 geluidsetje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mythe

Legacy Member
Pfff, ben het hier stilaan beu te geraken.
Mijn T5400 begint te flippen iedere keer als het tijdje spelen.
Plots gaan ze luid, dan weer zacht.
Heb overal gezocht waar het probleem kon lichen als het niet aan de hardware lag. Maar vrees dus dat het de boxen wat zijn.

Had dit ook tijdje voor met headset, maar had dat dan nietmeer voor met mijn nieuwe headset. Dus kan ook moederbord zijn, maar dat denk ik niet.

Dus iemand een 2.1 geluidsetje. Budget is bijna onbeperkt.
Wil wel niet KEIVEEL spenderen aan een geluidsetje.
Pak 150-200 euro ofzo.

Mag ook redelijk goedkoop setje zijn.

Moet wel volle klank weergeven en van kwalilteit zijn.

Moet niet persé weer opnieuw creative zijn, ook niet logitech. Mag ongekend merk zijn. Maar ze moeten kwaliteit leveren.

MrPropre

Legacy Member
Jah op het gebied van 2.1 setjes kan ik u de Z2300 van Logitech aanraden. Ikzelf heb die set, maar misschien toch eens gebruik maken van de search functie. Verscheidene personen hebben al om raad gevraagd de laatste maanden in verband met de aanschaf van een 2.1 setje!

mythe

Legacy Member
Altijd met die searchfunctie.
T'is toch forum voor vragen te stellen. En niet voor searchfunctie te gebruiken. Of er komt niets op het forum.
En heb daarjuist idd gelezen DOOR middel van search. Dat ALTEC en JBL toch de beste systeempjes zijn.

Heb nog een vraag: zou het beter uitkomen als ik ook een NIET- onboard geluidskaart koop. En een deftig maar goedkoop kaartje bijsteek.

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Tuurlijk! Een geluidskaartje als een audigy 2 zs is betaalbaar en zeker en vast deftig

mythe

Legacy Member
Kan het ook aan de on-board kaart liggen dat ik geluidsstoornissen heb?
Audigy 4 ziet er mij ook wel goedje uit.

Dakantochnie

Legacy Member
Je staat natuurlijk vrij te kopen wat je wil, maar een Audigy 4 is imo zijn prijs niet waard.
Koop je een Audigy 2 of een X-FI.
Voor de rest, doe zoals Da*Frenkman zegt, en lees zijn thread eens even door, daar is alles gezegd wat er eigenlijk valt te zeggen over die setjes.

Welke set je nodig hebt hangt af van de stijl muziek waar je naar luistert. Mss ff hieromtrend wat meer info geven?

mythe zei:
Dus iemand een 2.1 geluidsetje. Budget is bijna onbeperkt.
Wil wel niet KEIVEEL spenderen aan een geluidsetje.
Pak 150-200 euro ofzo.
Zeg nooit onbeperkt in de hifiwereld, want dan spreken we over tientallen miljoenen. :p

daFour

Legacy Member
mythe zei:
Pfff, ben het hier stilaan beu te geraken.
Mijn T5400 begint te flippen iedere keer als het tijdje spelen.
Plots gaan ze luid, dan weer zacht.
Heb overal gezocht waar het probleem kon lichen als het niet aan de hardware lag. Maar vrees dus dat het de boxen wat zijn.

Had dit ook tijdje voor met headset, maar had dat dan nietmeer voor met mijn nieuwe headset. Dus kan ook moederbord zijn, maar dat denk ik niet.

heb ik ook:oink: ,stiller,luider,stiller ook met headset aangesloten op de volumeregeling van de t5400...

Dakantochnie

Legacy Member
En als ik dan eens iets zeg over de ronduit gebrekkige kwaliteit van die dingen dan mag dat niet want dat is niet waar...

Enfin, laat u geen tweede keer vangen mensen, dat is alles wat ik erover kan zeggen. :)

mythe

Legacy Member
daFour zei:
heb ik ook:oink: ,stiller,luider,stiller ook met headset aangesloten op de volumeregeling van de t5400...
Et gij ook Medion PC?

Dan ligt het misschien aan geluidskaart.

Iemand goeie geluidskaarten? :p

enZiiime

Legacy Member
What the, zo stil luid, ik heb da zelf ook af en toe, maar dan ga da terug weg :/

Das weird, kspeel dus muziek, en dan is da percies ofdak aan knop draai, heel stil, en terug luider :/ heb het nu al 3 weken niet meer gehad :/

Dakantochnie

Legacy Member
Hahaha :p Spreek, gij die u bedroegen voelt!

(ik ga ondertussen nog wat met mijn 40 jaar oude hifi spelen die dat vreemdgenoeg niet heeft)

daFour

Legacy Member
mythe zei:
Et gij ook Medion PC?

Dan ligt het misschien aan geluidskaart.

Iemand goeie geluidskaarten? :p

nee is geen medion,werk hier met een sblive 5.1 digital , zal wss aan de versterker liggen niet?

mythe

Legacy Member
WEet het hiet nietmeer ze :s aan wat het ligt.
Drivers is gereinstalled :p.

daFour

Legacy Member
mythe zei:
WEet het hiet nietmeer ze :s aan wat het ligt.
Drivers is gereinstalled :p.
ps;heb vandaag een audigy ls gestoken en ik heb het probleem niet meer,tzal aan types geluidskaarten liggen zeker?tzal aan AC97 liggen ofzo?

Dj_K!nkY

Legacy Member
Koop gewoon nen xFI Fatality en als Geluidinstallatie een PowerWorks Systeem (basskast met versterker en 2 topkasten) :p (werkt hier bij mij perfect :cool: )
Dan zulde nooit meer problemen hebben met u geluid ;) (als budget dan toch geen probleem is), of ge kunt voor bose of zo gaan, of nog iets duurder :p)

mythe

Legacy Member
Wil wel niet KEIVEEL spenderen aan een geluidsetje.
Pak 150-200 euro ofzo.
Het is niet omdat ik KAN spenderen dat ik het ook WIL spenderen ;).
Liefst iets betaalbaar.
En heb juist iets gemerkt :p nieuwe Driver geinstald en tot nu toe nog geen probs.
k'zit thuis door ziekte =( verveel mij hier maar, dus maar is opgezocht wat het prob kan zijn :p. En plots bedacht ik bij mijn eigen :p wrm geen driver testen?
Dat helpt blijkbaar. Maar hoor je het verschil tussen on-board en Audigy 2 zs?

TekkaBlade

Legacy Member
mythe zei:
Maar hoor je het verschil tussen on-board en Audigy 2 zs?

Dat merk je normaal wel... Ik kocht die vooral voor de EAX opties enzo voor games :]

ComputerVISTA

Legacy Member
Onboard heeft ook veel meer kans om neven geluid op te vangen en mee uit te zenden, zoals daar zijn: hdd's, muizen, etc...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan