Wat zijn jouw favoriete chips?

Ik blijf zweren bij Everyday zoute chips. Véél goedkoper én veel beter dan de premiummerken. Speciale smaken vind ik wel oké, maar die ben ik snel beugegeten.
Smaak is oke maar ik vind dat er te veel kleine stukjes in zitten.
Ook een beetje beu gegeten omdat je die krijgt op elke receptie/feestje omdat het goedkope go-to blijft.

Zelf grijp ik meestal terug naar de salt&peper van elk merk.
 
Half de jaren 90 had ge ergens een soort chips dat leek volgens mij op iets a la doritos maar dan met van die bubbels in, geen flauw idee meer hoe het heette of van welk merk maar ik was daar zot van.

Nu probeer ik dat zo weinig mogelijk nog in huis te hebben maar mijn go to flavour is de doritos cool american.
Ik weet wat je bedoeld, 1 of andere bubble chips maar weet niet meer van welk mer dat was.

Dit heb je wel nog :
 
Ik weet wat je bedoeld, 1 of andere bubble chips maar weet niet meer van welk mer dat was.

Dit heb je wel nog :
Yup die komt een beetje in de buurt denk ik, vind ik ook niet slecht :)
 
Vorig weekend nog es in de Jumbo beland. Er stonden proevers van kaaschips en zure room/ajuin smaak.

Holy moly, die kaaschips waren lekker, heb diezelfde avond nog een ganse zak... komt ie... opgesmikkeld.

09082023_1691591405406_1691591407666_8718452540945_1.png
 
Ik mis die paarse dino chips van vroeger in kleine zakjes, als ik me goed voor heb staken die samen met blauwe zakjes en nog een 3de smaak in een multipack maar die andere 2 smaken bleven altijd liggen thuis.

En voor dat Smiths van naam is geswapped naar Lays had je daar een Mexicano smaak van in oranje zakken, nuja dat is al midden jaren 90 dus die komt zeker nooit terug.

Veel smaken van in Belgie of Nederland hebben ze hier ook niet zoals bv Grills of gewoon paprika of pickles of bolognaise dus eet ik tegenwoordig eigenlijk nog redelijk weinig chips.
Gisteren in een grote Auchan wel zakken salt and vinegar van Lays gevonden, dat was al ff geleden dus zo maar 1 mee gepakt.
 
Ik vraag me ook soms gewoon af wie de beslissingen neemt omtrent die smaken en dergelijke.
Vroeger had je een soort croky bbq rings (geen kleine ringetjes) maar zo echt grote en die waren echt goddelijk. Iedereen die ik kende was er zot van maar die zijn toen ook gestopt (je kon ze wat vergelijken met ringlings maar dan met bbq smaak, tegenwoordig heb je ook dugado's of dergelijke en die komen wel in de buurt).

Maar soms kom ik echt smaken tegen (in het buitenland) die je bij ons nooit ziet. Waarop zouden ze zich baseren om zoiets te beslissen?
Voor cornflakes trouwens hetzelfde
 
Ik vraag me ook soms gewoon af wie de beslissingen neemt omtrent die smaken en dergelijke.
Vroeger had je een soort croky bbq rings (geen kleine ringetjes) maar zo echt grote en die waren echt goddelijk. Iedereen die ik kende was er zot van maar die zijn toen ook gestopt (je kon ze wat vergelijken met ringlings maar dan met bbq smaak, tegenwoordig heb je ook dugado's of dergelijke en die komen wel in de buurt).

Maar soms kom ik echt smaken tegen (in het buitenland) die je bij ons nooit ziet. Waarop zouden ze zich baseren om zoiets te beslissen?
Voor cornflakes trouwens hetzelfde
Hangt dat niet af van de relatief kleine markt die er in België is waar ze (na marktonderzoek enz.) zich meer beperken tot de best verkochte smaken?
Die hoop smaken van bv. chips of cornflakes die je in de VS of zo ziet, zullen hier toch allemaal zo niet verkopen als daar, denk ik.
 
Neen.

Barbecue is gemiddeld gezien zoete brol. Net zoals veel "pikante" chips in dit land.
Merci gisteren vier chips smaken gehad op ne quiz ene toch deftig pikant en dat was volgens hen bolognese of barbecue, geloof ik juist niks van!
 
Deze zijn mijn nummer 1 en eigenlijk ook de enige die ik soms koop. Voor de rest geen grote chips fan:
238775.jpg
 
Bolognese chips lays is dat pikant?
Echt pikant is dat niet nee , maar als je die van Crocky blijft door eten merk je na een tijdje wel dat het een beetje pikant is.

Maar iemand die weekly de tabasco of sriracha er door gooit ga je met bolognese niet overtuigen nee.
Lays weet ik niet, die hebben ooit het recept aangepast en sindsdien vind ik dat gwn naar tomaat proeven, ervoor was het bijna zoals Crocky.
 
Volgens mij zijn er maar een klein deel van de bevolking van belgie die weet wat echt pikant is. Als ik Algerijnen zie boterhammen met harisa eten, Mexicanen een handje habanero's zie in de pot gooien of indiers een pittige curry zie maken krijg je als Belg al spontaan een branderig gevoel.
 
Volgens mij zijn er maar een klein deel van de bevolking van belgie die weet wat echt pikant is. Als ik Algerijnen zie boterhammen met harisa eten, Mexicanen eenu handje habanero's zie in de pot gooien of indiers een pittige curry zie maken krijg je als Belg al spontaan een branderig gevoel.
Inderdaad, ik ga elk jaar naar Marokko en ben ook verschillende keren naar Turkije en Tunisie geweest en ik moet altijd eens goed lachen met wat men hier in België pikant noemt
 
Volgens mij zijn er maar een klein deel van de bevolking van belgie die weet wat echt pikant is. Als ik Algerijnen zie boterhammen met harisa eten, Mexicanen een handje habanero's zie in de pot gooien of indiers een pittige curry zie maken krijg je als Belg al spontaan een branderig gevoel.
Ik heb het hier al eens gezegd. Wij eten niet pikant naar Mexicaanse standaarden. We hebben hier al volk gehad dat de soep van mijn vrouw niet binnenkreeg zonder rood te worden en te hoesten.

Anderzijds hebben we hier al Mexicanen over de vloer gehad die een pikante saus waarvan wij een mespuntje nemen praktisch uitlepelen.

Om bij het topic te blijven, daar zijn Habanero-chips heel populair (en op alles kan je extra chili doen).
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn er maar een klein deel van de bevolking van belgie die weet wat echt pikant is. Als ik Algerijnen zie boterhammen met harisa eten, Mexicanen een handje habanero's zie in de pot gooien of indiers een pittige curry zie maken krijg je als Belg al spontaan een branderig gevoel.
Ik hou van echt pikant eten. Zelden dat ik iets echt te pikant vind. Eén gerecht dat voor mij een brug te ver was, was eten in de lokale kantine van onze site in Rayong, Thailand. Daar was een saus bij die eigenlijk gewoon niet te eten pikant was (maar er waren ook enkele Thai aan de tafel die dat vonden).
Ik heb trouwens ook al eens wat puree van de Carolina Reaper geproefd, maar dat hoeft voor mij niet meer opnieuw. Heeft echt uren geduurd voor ik weer iets kon proeven, en had daar eigenlijk ook wel wat maagkrampen van.

On topic : voor mij ribbelkes chips met zout en peper. (Lays max is dat dacht ik)
 
Terug
Bovenaan