Wat zijn jouw favoriete chips?

Volgens mij zijn er maar een klein deel van de bevolking van belgie die weet wat echt pikant is. Als ik Algerijnen zie boterhammen met harisa eten, Mexicanen een handje habanero's zie in de pot gooien of indiers een pittige curry zie maken krijg je als Belg al spontaan een branderig gevoel.
Het heetste dat ik ooit heb gegeten is een pili pili.
En dat vond ik toch wel pikant genoeg :D

Als ik het even nakijk is een pili pili ongeveer zo pikant als een habanero.
Ik heb toen toch efkes aan de waterkraan gehangen.
 
Ik hou van echt pikant eten. Zelden dat ik iets echt te pikant vind. Eén gerecht dat voor mij een brug te ver was, was eten in de lokale kantine van onze site in Rayong, Thailand. Daar was een saus bij die eigenlijk gewoon niet te eten pikant was (maar er waren ook enkele Thai aan de tafel die dat vonden).
Ik heb trouwens ook al eens wat puree van de Carolina Reaper geproefd, maar dat hoeft voor mij niet meer opnieuw. Heeft echt uren geduurd voor ik weer iets kon proeven, en had daar eigenlijk ook wel wat maagkrampen van.

On topic : voor mij ribbelkes chips met zout en peper. (Lays max is dat dacht ik)
Op een wandeling op de "dijk" in Mexico deze zomer begon het zo eens te gieten. Wij dan maar besloten daar te eten in zo'n klein restaurantje. Cazuela de mariscos (soort vissoep). Volgens mij wilden ze gewoon de gringo laten afzien.

Voor elke lepel soep viel er ongeveer evenveel zweet van mijn voorhoofd terug in het bord.
 
Deze zijn mijn nummer 1 en eigenlijk ook de enige die ik soms koop. Voor de rest geen grote chips fan:
238775.jpg
Waar vind je die?
 
Hopelijk dan toch van een andere seller anders is het 94 Euro voor 6 zakken chips :unsure:
Nuja we zitten op BG maar dan nog.

Ik mis die Cheetos frieten van vroeger, van die vierkante holle dingen, helaas ergens anders ook niet meer gezien.
Hier hebben ze een soort van Cheetos sticks met ketchup/cheese flavour, niet slecht maar die holle frieten van vroeger waren beter.
 
Persoonlijk: Doritos Sweet Chili. Die eet ik echt in 1 keer leeg.

Ooit eens een blinde test georganiseerd met chips (zout en paprika van verschillende merken). Conclusie was dat er in zout chips echt geen verschil zit tussen verschillende merken (dus pak gewoon de goedkoopste). In paprika kon je Lays er wel uithalen, maar Crocky had een betere prijs/kwaliteit-verhouding.
 
Op een wandeling op de "dijk" in Mexico deze zomer begon het zo eens te gieten. Wij dan maar besloten daar te eten in zo'n klein restaurantje. Cazuela de mariscos (soort vissoep). Volgens mij wilden ze gewoon de gringo laten afzien.

Voor elke lepel soep viel er ongeveer evenveel zweet van mijn voorhoofd terug in het bord.
Wij vriendin eens gaan bezoeken in mexico city, we kennen haar van Londen maar ze is zelf van city en ma woont daar nog.

Daar eens side dish chili met kaas genomen.
Dat is dus gewoon een kom met 100n schijfjes soort van chilis en dan wat kaas erover en dan grillen in de oven.

Suer hot maar super lekker. Mexicaans eten is echt wel nog pikanter dan Indisch eten. Buiten Chili chicken, dat is toch ook iets waar je moet mee opletten in India.
 
wisselend hier.

in principe is mijn favoriet grills maar die ben ik ook weer snel beu.

gerribelde versies idem. voor de rest lust ik alle klassiekers even graag. parpika/zout/pickles/ peper en zout.

die vurte brol gelijk pizza, joppie, bicky, komt hier niet in huis.
 
In de Carrefour hebben ze hier sinds kort een fancy merk ´Lucien´. De zoute chips was goed. Nu per ongeluk peper gekocht, niet peper en zout. Wist niet eens dat dat bestond.

Klein zakje opgegeten en ben een kwartier erna nog aan het zweten als een rund. Ofwel productiefout, ofwel mogen ze toch een waarschuwing op die verpakking zetten.
 
In de Carrefour hebben ze hier sinds kort een fancy merk ´Lucien´. De zoute chips was goed. Nu per ongeluk peper gekocht, niet peper en zout. Wist niet eens dat dat bestond.

Klein zakje opgegeten en ben een kwartier erna nog aan het zweten als een rund. Ofwel productiefout, ofwel mogen ze toch een waarschuwing op die verpakking zetten.
Ik heb daar de peper en zout van gegeten, maar ik vond dat veel te zout afgekruid. Dat mocht wat subtieler.
 
Ik denk dat ik 1 van de weinige ben die salt and vinegar chips eet hier.

Voor de rest vaak iets grills of kaas achtig of af en toe eens nachos met dip.
Ne goeie klassieke zout kan er ook wel in, maar dan vaak de "special" versie die extra dun is gesneden of "authentiek" is gebakken.

Al die speciallekes doen toch nooit wat ze zeggen, bicky chips proeft gwn naar een zoetere pickles en ooit eens "steak" smaak gekocht van een Frans merk maar proefde meer naar smokey bacon, en van die pizza chips proeft vaak gwn naar tomaten poeder.
 
In de Carrefour hebben ze hier sinds kort een fancy merk ´Lucien´. De zoute chips was goed. Nu per ongeluk peper gekocht, niet peper en zout. Wist niet eens dat dat bestond.

Klein zakje opgegeten en ben een kwartier erna nog aan het zweten als een rund. Ofwel productiefout, ofwel mogen ze toch een waarschuwing op die verpakking zetten.
De Pesto van dat merk is vind ik pikanter. Ik vind verder de ajuin smaak wel lekker.
 
Terug
Bovenaan